[tinker] Hoe inschrijven stamboek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

[tinker] Hoe inschrijven stamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-04 17:11

Waarschijnlijk wordt mn tinkermeissie ingeschreven bij t stamboek. Bij welke moet ik dat dan doen en hoe??

Kuzz Jen Haha!


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:25

Dan zou je het tinker stamboek kunnen doen en dan bij het nederlandse tinkerstamboek....hier heb je een site ervan www.tinkerstamboek.nl

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:40

Als je voor het Nederlands Stamboek voor Tinkers (NST) kiest kun je gewoon een inschrijfformulier downloaden van hun site www.tinkerstamboek.nl .
Je moet hierop je gegevens en enkele gegevens van je paard(en).
Dat moet je naar hun opsturen (mail of post) en de contributie overmaken op het rekeningnummer dat erbij staat.
Dan ben jij lid van het stamboek.
Je krijgt dan van hun te horen wat je verder moet doen om je tinker in het stamboek te krijgen.
Je zult dan naar de keuring moeten met haar.
Op de keuring zal er gekeken worden of jou tinker voldoet aan de eisen van het stamboek en vervolgens wordt ze opgenomen (als ze aan de eisen voldoet uiteraard).
Als ze nog niet gechipt is moet je dat ook laten doen.
Met de chip kun je dan een paspoort aanvragen (als ze er tenminste nog geen heeft), paspoort en chip zijn verplicht door de overheid.

Hoe het bij het ICS gaat weet ik niet, heb met hun geen ervaring.
Maar misschien kun je dit op hun site http://www.irishcob.nl vinden.[/url]

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:24

Ik was precies op zoek naar deze informatie, dus handig topic! Lachen
Alleen werkt de link 'inschrijven' niet op de website.. Scheve mond

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:41

Mazzel-meid schreef:
Ik was precies op zoek naar deze informatie, dus handig topic! Lachen
Alleen werkt de link 'inschrijven' niet op de website.. Scheve mond

Hier doet de link het wel hoor.
Misschien was ie tijdelijk buiten werking.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:33

Wij zij net bij de ics ingeschreven en het fijne van hun is dat ze thuis komen keuren is dan ook net gebeurd hij krijgt dan nu ook een paspoort en we weten nu ook gelijk wat we hebben een mooie en veel belovende irishcob hengst.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:01

dobbel schreef:
Wij zij net bij de ics ingeschreven en het fijne van hun is dat ze thuis komen keuren is dan ook net gebeurd hij krijgt dan nu ook een paspoort en we weten nu ook gelijk wat we hebben een mooie en veel belovende irishcob hengst.

Het nst komt als je wilt ook aan huis keuren.
Persoonlijk vind ik de premiekeuring met andere tinkers wel leuk (is ook goedkoper geloof ik).
Kijken hoe je tinker het doet tov andere tinkers en andere tinkerfielen ontmoeten.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:09

Ja, ben het met tinkerLuna eens!
Ik hop dat ook nog mee te maken met Novia.
Maar eerst even afwachten of haar staartje wil groeien.
En anders komen we zonder staart, ben ik in elk geval verzekerd van genoeg aanspraak lijkt me!


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:34

Met Tiek zijn we destijds ook naar een keuring toegewees,t een leuke ervaring
Hij is overigens bij het ICS ingeschreven. Maar opde sites kun je alle info vinden.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:51

tinkerLuna"]
[quote="dobbel schreef:
Wij zij net bij de ics ingeschreven en het fijne van hun is dat ze thuis komen keuren is dan ook net gebeurd hij krijgt dan nu ook een paspoort en we weten nu ook gelijk wat we hebben een mooie en veel belovende irishcob hengst.

Het nst komt als je wilt ook aan huis keuren.
Persoonlijk vind ik de premiekeuring met andere tinkers wel leuk (is ook goedkoper geloof ik).
Kijken hoe je tinker het doet tov andere tinkers en andere tinkerfielen ontmoeten.
[/quote]

Wij hebben het nts ook gebeld en die wouden niet aan huis komen keuren en het nts is ook een stuk duurder vandaar onze keus.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:54

Wij hebben idd ook de ICS aan huis laten komen. Super geregeld binnen een paar dagen de papieren en paspoort in huis OK dan!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Hompie
Berichten: 35
Geregistreerd: 01-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:50

Het NTS kan moeilijk aan huis keuren, omdat zij een onafhankelijke jury heeft en er moet ook de veearts van het stamboek bij zijn.
Is dus moeilijk te plannen.
Bij de ICS doet de voorzitster dit allemaal zelf en dit gaat dus dan ook makkelijker.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 bezoekers