Veluwetrail?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:39

Mackie schreef:
Wij waren van plan om ongeveer 10 dagen te gaan


Dat lijkt me grof onderschatten hoe zwaar zoiets is. Tenzij je elke derde dag een volledige rustdag (dus paarden op de wei en jij jezelf heel koest houden) inbouwt lijkt me dit een bijzonder slecht idee. Vanaf de zevende dag is het dan gewoon niet leuk meer; dan word het een uitputtingsslag.

Ga eerst maar eens twee of drie dagen rijden, met overnachtingen. Je zal zien dat het een stuk zwaarder is als je dacht.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:46

Rustdag afhankelijk van je paard. Ben zelf wel eens 8 dagen geweest. Mijn paard reageert dan minder goed op een echte rustdag als je de dag ervoor en erna langer rijdt dan normaal. Heb hem toen dus wel gereden maar heel rustig (stap, klein drafje) en dan 30-40 minuutjes weggeweest. Verder lekker de hele dag buiten. Anders wordt hij stijf.
Ben wel mee eens dat 10 dagen lange ritten niet te doen is voor je paard. Zou het echt afwisselen van korter/langer en ook zorgen dat je paard al een goede conditie heeft voordat je gaat.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:49

als hij helemaal op een weiland staat hoe je bij de meeste paarden verder geen beweging te geven. Feit is gewoon - en dat had ik zelf ook erg onderschat - dat je per dag een stukje energie 'inlevert'.

BV op de eerste dag kan je 6 a 7 uur rijden en dat is prima te doen. Paard nog fris, jij nog uitgerust - wil je op de zesde dag echter weer 6 a 7 uur rijden dan kan ik je verzekeren dat het een drama word. Je bent dan zelf te moet (en je kont doet pijn..) en voor je paard word het dan ook zwaar. Ik zou om de dag lange (6 uur) en korte (3 a 4 uur) etappes rijden, en dan nog zal je zien dat op dag 8 4 uur rijden heeeel erg lang lijkt!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 14:02

Je kan het een beetje vergelijken met de vierdaagse van Nijmegen Haha! , de eerste 2 dagen hebben de meeste mensen geen last maar de laatste dagen is het altijd het zwaarst......hoe goed ze ook getraint zijn Scheve mond

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:51

Ik heb een jaar of 5 geleden met een vriendin de Veluwe Trail gereden.
Ik denk dat we pp ongeveer 450 euro kwijt waren voor 8 dagen
(7 nachten). We zijn vanuit Garderen vertrokken en sliepen elke avond ergens anders, onze spullen werden dan door de mensen waar we overnachtten naar de volgende bestemming gebracht.
Eén keer sliepen we in een hotel, 3x op een manege en de andere keren hadden we bed and breakfast op adresjes uit de Veluwe Trail Gids. De paarden stonden elke nacht op stal en elke avond aten we in een restaurant of snackbar. Vandaar dat de prijs voor 'een weekje Veluwe' nogal op liep.

P.S. Een heeel mooi gedeelte om te rijden vond ik de omgeving van Vierhouten.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 18:27

Oh ik wil ook wel mee hoor.... ik had vorig jaar al een topic geopend opdat mijn ouders bij de veluwe wonen en die mij kunnen komen halen in Rotterdam... Dus ik wil ook wel mee en idd mei lijkt me een hele mooie tijd omdat we ook eind juni al in Almelo zitten.....

Ik hoor wel hoe of wat.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 12:32

Wij gaan in juli of augustus, we zitten namelijk allemaal nog op school