weer vraagje over paspoort :S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

weer vraagje over paspoort :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 14:13

sorrie! ik weet het er zijn al veel topics over geweest...
maar ik kannergens mijn vraag in terug vinden..

ik heb gehoord dat er geen 2e paspoort uitgegeven mag worden als je paard er al 1 heeft.. is dat waar?
op de manege wisten ze niet of willie al gechipt was en of hij een paspoort had.
ze zou het ff nakijken.
maar wat als hij wel gechipt is.. hij ook een paspoort heeft gehad.. maar die nu kwijt is? ( hij kwam via handelaar op demanege)
je hebt een paspoort nodig..

wie weet het?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:23

Je kan gewoon een duplicaat paspoort aanvragen. Dit doen ze maar eenmalig.
Je moet dit schriftelijk doen en wel even vermelden dat je het andere paspoort kwijt bent en dat je nu dus een duplicaat wilt ontvangen.
Vermeld in die brief zoveel mogelijk gegeven van je paard + chipnummer (desnoods eerst laten chippen, de DA kan checken of dit al gebeurt was of niet). Indien hij daar idd al bekend was en aan paspoort had, maken al die gegeven het een stuk makkelijker.
Als hij geen paspoort had krijg je gewoon een nieuwe.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:34

Je kunt idd gewoon een duplicaat paspoort aanvragen. Kost wel 118 euro bij de KNHS. Ze bedoelen dat je geen 2 verschillende paspoorten voor 1 paard mag hebben, een duplicaat is natuurlijk hetzelfde als het origineel.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:37

WOUW 118 euro bij het KNHS.... ik betaalde 80 euro bij het NRPS incl. administratie kosten. Dat scheelt nogal zeg!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:56

huh, chippen betaal ik met voorrijkosten 42 euro. En het paspoort via het stamboek is 11 euro. Maar daar moet ik me dan eerst nog even inschrijven Haha!. ,aar dat doe ik in een keer met het aanvragen van het paspoort.

Maar als hij gechipt is kan de DA dat toch zien door hem te scannen, dan weet je ook dat nummer.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 15:23

okeej dankje wel Haha!
ik wacht af op de info van de manege en dan laat ik de dierenarts komen om of te scannen of te chippen