Beugelriemen - welk merk ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:39

Ik heb de beugelriemen van Lementex. Ik heb ze nu toch al een paar jaar en je ziet nauwelijks sluitage. Maar ja, dan zit je weer in de duurdere hoek, dus dat mag dan ook wel.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 19:54

weet wel dat kwaliteit geld kost, maar dat kwaliteit ook langer meegaat en als je het uitrekent,....

geef je dan toch liever in één keer wat meer voor degelijk materiaal dan jaarlijks nieuwe riemen te moeten aanschaffen.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:35

Ik gebruik wintec beugelriemen (niet van die webbers, dat zijn echt ondingen), maar die horen gewoon bij het zadel. (wintec 500 Knipoog ) IK vind ze heel fijn, ze blijven mooi zwart, zijn erg stevig, je hoeft ze niet te vetten, geen scheurtjes, heel handig dus. Ik denk alleen niet dat het zal staan bij een stubben zadel.. Haha! Een ander nadeel is dat ze nogal stug zijn, je kunt niet even je beugels naar beneden trekken en op een andere maat maken is ook niet makkelijk.. Scheve mond Gelukkig heb ik altijd dezelfde beugelmaat. *LOL*

Zo zien ze eruit:
Afbeelding

Zoals ik al zei, ik denk niet dat het iets is voor een stubben zadel.. *LOL*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132133
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 22:52

Nou, de kogel is door de kerk hoor *LOL*
Ik heb vanavond een set nieuwe beugelriemen van Euroriding gekocht.
Ze waren er in verschillende versies, van heel goedkoop en imo. matige kwaliteit (18 euro) tot de nieuwste versie die er echt perfect uitzag.
Ik heb ze vergeleken met de Stubben / Lemetex riemen en kon eigenlijk geen verschil ontdekken.
De prijs lag overigens ook nagenoeg gelijk aan deze merken, voor 50 euro ben ik de trotse bezitter van een nieuw setje.
Het zijn mooie riemen die nu al vrij soepel zijn en ze zijn ook erg smal, dat vind ik wel een voordeel.
Zodra er nieuws van het gebruiksfront te melden valt, dan hoort u van mij (don't call us, we call you) Haha!

Lepeltje, jij ook bedankt voor de tip !
Maar..... ik heb geen Stubben zadel hoor, ik heb een Euroriding Diamant (met bijpassende beugelriemen Bloos ) *LOL*

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 23:04

Dan zag ik het merk van je stijgbeugelriemen voor het merk van je zadel aan. *LOL*
Nou ja, sorry... Wintec stijgbeugelriemen vind ik sowiezo niet staan bij gewone leren zadels, dus het merk maakte op zich niet zoveel uit. Knipoog
Ik ben blij dat je nu fijne nieuwe beugelriemen hebt!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132133
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-04 23:06

Geeft niks Lepeltje, je bedoelde het hartstikke goed Ach gut
Ik hoop ook dat het een goede koop is