Wie gebruikt BASF Storm tegen muizen?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Imker

Wie gebruikt BASF Storm tegen muizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 19:20

En wat zijn de resultaten ervan?

Zelf heb ik gister 3 x 2 blokjes *dus 2 blokjes per plankje* op stal neergezet, en vanochtend waren er al 3 helemaal op.
Nu had ik vanmiddag weer 2 blokjes neergezet en die zijn al half weg.

BASF is erg duur, dus ik wil graag weten of dit echt werkt, of juist niet...

En hoe lang duurde het voordat je van je muizen/rattenplaag af was?

Achilles Spr. B+20 Dr. L1+21 L2+17 M1+2!!
Olivius Dr. L2+15 M1+13, M2+15, Z1+10, Z2+2, promotie naar P-paard!!!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:21

zijn dat van die blauwe blokjes dan?
nu, hoe dan ook, elk muize/rattengif heeft toch een aantal dagen nodig voor je er iets van merkt (en de rat of muis ook Bloos! ). de bloedstolling wordt namelijk verstoord, maar het duurt toch wel enkele dagen voor het beestje zelf daar iets van merkt (eigenlijk merkt het er als het goed is juist niet veel van, maar bloed inwendig leeg, een beetje als flauwvallen, maar dan definitief Verdrietig ).
hoe snel je van de 'plaag' vanaf bent ligt natuurlijk aan het aantal beestjes. zeker genoeg blokjes leggen, beter teveel dan te weinig. (maar denk om de honden (en paarden!).

Gast546

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:36

Ik gebrui de Tomcatblokjes in Protectadoosjes van Agradi.
Het werkt perfect, ik vind regelmatig uitgedroogde muizenlijkjes, en de honden en katten kunnen niet bij het gif.
Ze zijn momenteel ook nog in de aanbieding Haha!
http://www.agradi.nl/aanbied.shtml

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:44

Wij hebben zo'n ding. Hij werkt goed hier in huis, bij de stal gebruik ik hem niet. Daar heb ik een kat. Overigens hoor ik hem zelf ook, al zou dat niet moeten... (scherp gehoor) Kan me niet voorstellen dat een paard dat een prettig geluid vindt, die klereherrie de hele dag. Ik weet trouwens niet wat het bereik van het gehoor van een paard is maar volgens mij hoort een paard meer als wij. (net als een hond, die vindt dat ding ook niks... in eerste instantie heeft ie er 10 minuten tegen staan blaffen en hebben we het kastje maar verkast... )

favoriet tijdverdrijf overdrijven is ook een vak
hoe sloop je een crosshindernis... nou zo dus
Gaat een ruiter naar de kapper; komt ie weer buiten.... Wat denk je.... Pony weg....

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 22:18

ingeo schreef:
nu, hoe dan ook, elk muize/rattengif heeft toch een aantal dagen nodig voor je er iets van merkt (en de rat of muis ook Bloos! ). de bloedstolling wordt namelijk verstoord, maar het duurt toch wel enkele dagen voor het beestje zelf daar iets van merkt (eigenlijk merkt het er als het goed is juist niet veel van, maar bloed inwendig leeg, een beetje als flauwvallen, maar dan definitief Verdrietig ).
hoe snel je van de 'plaag' vanaf bent ligt natuurlijk aan het aantal beestjes. zeker genoeg blokjes leggen, beter teveel dan te weinig. (maar denk om de honden (en paarden!).

Idd die blauwe blokjes die je op een plankje moet spiesen.

Die gaan hier als warme broodjes de toonbank over Haha! ...
Ik meende te hebben gelezen dat ze hier maar 1 gram van nodig hebben, ipv 9 gram muizenkorrels. Vandaar dat ik dacht dat het ook sneller zou werken.

Achilles Spr. B+20 Dr. L1+21 L2+17 M1+2!!
Olivius Dr. L2+15 M1+13, M2+15, Z1+10, Z2+2, promotie naar P-paard!!!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 10:34

imker"]
[quote="ingeo schreef:

Idd die blauwe blokjes die je op een plankje moet spiesen.

Die gaan hier als warme broodjes de toonbank over Haha! ...
Ik meende te hebben gelezen dat ze hier maar 1 gram van nodig hebben, ipv 9 gram muizenkorrels. Vandaar dat ik dacht dat het ook sneller zou werken.
[/quote]

tja, zal wel aan twee dingen liggen: wellicht gaan ze na het eten van 1 gram al dood, maar ze gáán niet onmiddellijk dood, en hebben ondertussen nog wel honger Vork !
en twee: als je daar een uitgebreide familie met schoonfamilie en vrienden en kenissen hebt wonen dan moeten die wél allemaal bij die 'zoete-broodjes-bakker' langs.... Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie