Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10433
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:52

Ik vind Biothane inderdaad ook heel fijn. Heb die van mij door Hippehoofdzaken (Simone Snel)laten maken. Echt super goede service. En je hebt maar een half hoofdstel nodig dus dan is het ook niet zo duur haha.

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:58

Ik vind dat dus echt te lelijk voor woorden :x Lol, sorry. O:)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:42

AbbyBlues schreef:
Ik vind dat dus echt te lelijk voor woorden :x Lol, sorry. O:)


Hahaha! Ik heb inderdaad al iemand benaderd die dat kan maken. Ik vind het heel mooi _O-

Ik wil dit dus, alleen in het blauw. En zonder frontriem.


Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25547
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:50

Niet mijn smaak dat biothana maar wel erg handig in gebruik
ik heb ook al tig jaar hetzelfde hoofdstel, nu alleen een Barok hoofdstel erbij voor het mooie

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:54

Afbeelding

Ik heb een merkloze blauwe, neusriem past niet haha dus ook eraf gehaald. Hij lijkt op een hoofdstel van Norton. Ik heb m van iemand overgenomen.

Sommige ijslandersshops hebben alleen een kop/bakstuk hoofdstel in kleurtjes! Geen idee waar maar wel eens gezien.

Voor m'n merrie heb ik een paarse Norton, prima spul. Ik doe de hoofdstellen af en toe in de afwasmachine. :')

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:05

Mooooooooie foto's!!!!!

Ik heb ook niks met biothane.

Fabster gefeliciteerd!

Abby ik kan me voorstellen dat het niet leuk is in je up. Mijn man heeft ook niet veel met paarden, maar helpt waar hij kan. Hij is intussen wel gek op de knollies, maar doet niet veel meer met ze dan helpen binnen en buiten zetten. Daarbij is het wel belangrijk dat ik erbij ben, want hij heeft gewoon geen ervaring met paarden.

Verder werkt hij veel vanuit huis en zorgt dan de hele dag voor ze, geeft hooi, mest stallen, mest de bak of het land, rolt nieuwe baaltjes naar de stal enz enz.

Foreverkliek

Berichten: 1355
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:14

Gefeliciteerd fabster!

En lynn ook gefeliciteerd met je fijne clinic en brave paard.

Gingerale, welkom en ik sluit me aan bij de rest. Weggaan kan altijd nog dus ga ervoor!
En zorg ervoor altijd extra draad, prikpaaltjes en materiaal om een noodslot te maken in huis hebt. En een zaklantaarn. Dan komt het wel goed.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:46

kristelhans schreef:
[ [url=m/PTbJ6z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een merkloze blauwe, neusriem past niet haha dus ook eraf gehaald. Hij lijkt op een hoofdstel van Norton. Ik heb m van iemand overgenomen.

Sommige ijslandersshops hebben alleen een kop/bakstuk hoofdstel in kleurtjes! Geen idee waar maar wel eens gezien.

Voor m'n merrie heb ik een paarse Norton, prima spul. Ik doe de hoofdstellen af en toe in de afwasmachine. :')


Die wil ik ja!

Dank voor alle felicitaties!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:41

Ik heb trouwens een stokmaatmeter voor mijn verjaardag gehad. Net (in het donker, met dekens op) even snel mijn jonge mannen gemeten; Belg 1,77 m en Sjaak 1,67 m. Zal niet helemaal kloppen, maar vind het toch leuk om te weten.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:46

Ik kende biothane niet. Dus ik heb even gegoogled. En dat is echt wat voor mij!! Kleurtjes!!! Hahaha.
kristelhans, mooie foto! En zo'n hoofdstel lijkt me ook cool!
Maar welke kleur past op een haf?!

Wat leuk dat je een stokmaatmeter hebt gehad!
Ik zou ook de echte stokmaat van Nick wel willen weten.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:49

Aaaah wat gaan jullie hard. Ik zie allemaal super foto's

Gisteren heb ik met Rosie een leuk lesje gehad. Super interessant. We hebben samen veel geleerd. Voormij was het vooral de puntjes op de i. En dan een groot verschil merken. Echt gaaf.

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:59

Chasey schreef:
Ik kende biothane niet. Dus ik heb even gegoogled. En dat is echt wat voor mij!! Kleurtjes!!! Hahaha.
kristelhans, mooie foto! En zo'n hoofdstel lijkt me ook cool!
Maar welke kleur past op een haf?!

Wat leuk dat je een stokmaatmeter hebt gehad!
Ik zou ook de echte stokmaat van Nick wel willen weten.


Blauw past bij alles, vind ik :D . Ik ben daar gek op. Kiwigroen ook trouwens. Lekker fris.

Ik vind de stokmaatmeter ook leuk. Vroeg me al heel lang af hoe hoog ze zouden zijn. Alleen nu weet ik het.... :j _O-

Lynn_Nikita

Berichten: 25547
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 07:58

Neeeeee er ligt er weer sneeuw

Sure_lee

Berichten: 10433
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:40

Chasey schreef:
Ik kende biothane niet. Dus ik heb even gegoogled. En dat is echt wat voor mij!! Kleurtjes!!! Hahaha.
kristelhans, mooie foto! En zo'n hoofdstel lijkt me ook cool!
Maar welke kleur past op een haf?!


Ik heb deze combi voor mijn haf

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:42

Lynn_Nikita schreef:
Neeeeee er ligt er weer sneeuw


Hier regent het -:(-
Ik wou gaan rijden. Zal wel leuk worden met die nattigheid op de bevroren grond.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:44

Biotane hoofdstellen zonder frontriem, maar mét keelriem zijn nog lastig. Bij leer zit dat in 1 stuk aan het kopstuk. Bij biotane is dat los. En de frontriem houdt de boel bij elkaar.

Achterom
Berichten: 23068
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:48

Kijk ook eens naar western modelletjes. Daar heb je ook one-ear en two ear modellen, maar die stukken rondom de oren kun je er zo afhalen. Alleen heb je dan weer geen keelriem :')

Antheman

Berichten: 11833
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:52


Caily

Berichten: 12524
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 08:53

Waarom dan een keelriem? Ik rij altijd zonder keelriem. Of waarom zonder frontriem?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:54

Ik vind die keelriem wel een must. De b pony werd een tijdje zonder keelriem gereden. Een x schudden met zijn kop en het hoofdstel lag op de grond. Niet heel handig :o .

Een frontriem vind ik zelf niks.

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:18

kristelhans schreef:
[ [url=m/PTbJ6z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een merkloze blauwe, neusriem past niet haha dus ook eraf gehaald. Hij lijkt op een hoofdstel van Norton. Ik heb m van iemand overgenomen.

Sommige ijslandersshops hebben alleen een kop/bakstuk hoofdstel in kleurtjes! Geen idee waar maar wel eens gezien.

Voor m'n merrie heb ik een paarse Norton, prima spul. Ik doe de hoofdstellen af en toe in de afwasmachine. :')


Wat een knappe sportfjord heb jij. Ik ben op zoek naar een pony voor mijn dochter en denk er wel serieus over om op zoek te gaan naar een kleine sportieve fjord. Mocht je nog tips hebben als het gaat om afstammelingen etc dan hoor ik dat graag.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:02

Jenny, ik weet niet hoe oud je dochter is, maar mijn ervaring met fjorden en kleine kinderen is niet onverdeeld positief. Ze hebben vask een eigen mening en de drammerigheid om die ook door te zetten. En dan zijn het sterke ponies. Mijn Leo heb ik na een paar jaar wel ingezet voor de kinderen. Maar die heb ik eerst heel goed getraind op kleine hulpen. Daar is echt wel een paar jaar in gaan zitten.

Cajra heb ik eigenlijk voor mijn dochter gekocht, maar dat was echt niet te doen. Dus dat is nu mijn pony. Mijn dochter was toen 10 (nu 12).

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:10

fabster: oh goed dat je dit zegt. Ze is pas 6. Rijd nu op de manege ook op fjorden, maar dit zijn de barokke versies en echt goedzakken. Ik dacht dat haflingers dat drammerige meer hadden. Welshjes zijn vaak ook wat vlotter, dus had eerst een dartmoor in gedachten maar deze zijn schaars.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:11

Jenny, dankjewel!

Wat Fabster zegt.. ben ik het wel mee eens. Onder begeleiding van een hele consequente volwassene zijn het super paarden maar ze hebben zoveel karakter en eigen wil... ik zou een fjord ook niet direct als kinderpony in zetten.. maar das ook omdat ik 2 van die knotsgekke exemplaren heb.. ze zijn superbraaf en in de bak met een kind erop ook poeslief maar dan ben ik er bij. Ik had van t zomer een vriendinnetje die me hielp met rijden etc toen ik hoogzwanger was en die heeft het geweten hoor.. kind kan vet goed rijden maar had haar handen vol. :')

Opvoeding is dus het sleutelwoord! En als je dochter een beetje handig en consequent is.. Ik denk dat bijna iedere fjord wel een mooi sportlijntje kan krijgen, kost alleen veel tijd, geduld en management. Op papier kun je niet rijden maar je hebt wel genen die looplustiger dan anderen zijn. De foto is van mijn ruin en die is best chill, alles op dieseltempo. Mijn merrie is een doordouwer, dramkont en hysterisch wijf af en toe.. heel anders! Als je meer wilt weten dan PB je maar, weet wel wat betrouwbare adressen waar je wellicht wat leuks zou kunnen vinden!

Hier een plaatje van mijn merrie <3

Afbeelding

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:13

Jenny_S schreef:
fabster: oh goed dat je dit zegt. Ze is pas 6. Rijd nu op de manege ook op fjorden, maar dit zijn de barokke versies en echt goedzakken. Ik dacht dat haflingers dat drammerige meer hadden. Welshjes zijn vaak ook wat vlotter, dus had eerst een dartmoor in gedachten maar deze zijn schaars.


Je zou wel voor een oudere fjord kunnen gaan, 18+ zeg maar. Of een ex-manege pony. Je moet dan niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.. voor een fjord hoeft 18 niet oud te zijn, moet ie wel heel netjes opgevoed zijn. Mijn merrie is nu 16 en heb ik 2 jaar, tot ze 14 was heeft ze haar eigen zin altijd gekregen... nou, ik kan je vertellen dat ik daar keihard voor heb moeten werken.. ik krijg ook niet al het gedram en geklooi eruit maar ze is nu wel een top rijpaard maar wel een met een gebruiksaanwijzing. :P

6 jaar is wel heel jong, wel tof dat je aan het rondkijken bent! :j Ik heb op die leeftijd ook op fjorden leren rijden bij de buurman en ben er wel zo vaak van afgelazerd.. :')