Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 01:24

Hahaha, briljant. Walter en Lirina staan nu op de foto, inclusief hun zebra dekens :')
Maar van bovenaf zijn het bij ons nog oude beelden.
Jullie hebben flink wat weiland chasey :j

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 09:01

Ik vind de vorst niet erg. Beter dit dan regen. Dat vind ik pas echt erg. Ik hebbvan de week gewoon gereden. Alleen is wel bijna alles in stap. Dat is wel jammer, maar vooruit maar. Het draven komt dan wel weer. Ik ga maandag weer een x naar het bos, denk ik. De ruiterpaden zijn niet te doen, maar de wandelpaden wel. En dan maak ik daar mooi even misbruik van om heuveltjes te stappen. Ook leuk.

Mooi plekje hebben jullie, Chasey. Ik ga ook eens kijken bij mijn huisje.

Edit: google maps van hier is nog niet geupdate. Staan echt hele oude foto's op.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:24

Ik zag toevallig gisteren dat de paarden hier gewoon zelf gaten maken in het ijs van het drinkvijvertje. Het ijs is dik genoeg dat ik er zelf op kan staan, maar de paarden maken het toch weer open om te drinken. Ze hebben nog wel een andere plek waar ze kunnen drinken, maar soms is de vijver interessanter schijnbaar :+

Hier dus ook alles stijf bevroren dus de paarden doen weer rustig aan in de wei.

Google loopt hier ook een paar jaar achter.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:43

Phoe even bij lezen.

Er werd gesproken over verharding bij de stal. Ik heb een stuk van 9x15 verhard met stoeptegels met een bandje erom. Ligt al 16 jaar. Wordt ook regelmatig met een trekker over gereden. Nu moet ik voor het eerst even 2 tegels eruit halen en nieuw zand er onder. Die komen omhoog. Maar verder alles nog perfect. Ze komen volgende week 18 L profielen van beton plaatsen. Hebben we op de kop kunnen tikken. Daar maken we een mestbak van en een ombouw voor een stal. De wanden zijn 160 dus al mooi hoog. Die hoef ik dan nog maar een beetje te verhogen en een dak erop. Super blij. Ik hoop het word zoals ik denk haha. Heb nu ook een vast adres waar de mest heen gaat. Ook super dan komt het altijd goed. Als ik te veel heb en er komen geen hobby tuinders dan word de bak met een trekker geleegd en weg gebracht. Heb ik geen kosten aan.

Buiten kraan daar hebben wij eentje van die niet kan bevriezen, aan het huis. Die werkt met een lange pin. Zodat het water binnen het huis blijft en het kraantje leeg is. Ik heb een lange slang en die kan ik leggen tot de waterbak. Maar ik moet zeggen nu heb ik een kacheltje bij de pomp in de stal staan en dat werkt ook prima.

Zo maar eens kijken of ik nog wat mest los kan krijgen. Zou fijn zijn.

Morgen krijg ik soort van les met Rosie. Ben erg benieuwd. Ik hoop op wat extra tips om met haar te kunnen wandelen langs de weg en dat andere paarden geen indruk op haar maken. Marinka zet ik al op stal, van die gaat heel wilt doen als ik Rosie mee wil nemen. En dan wil Rosie niet meer. Als ze op stal staat loopt Rosie wel gewoon mee. Maar mijn buren hebben een hengsten houderij en er staan vaak paarden aan de straat in de wei of in een paddock en die worden ook helemaal gek als je er met een paard langs gaat. En Rosie wil dan in 1 streep naar huis. Niet handig als je langs een 80km weg staat. Dus daar moet nog even aan haar vertrouwen in mij gewerkt worden.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 11:22

sure lee wat een schitterend huisje met wei heb je!
Ik zou nooit meer verhuizen, mooier kun je toch niet zitten.

chasey jij hebt ook een prachtig stuk bij elkaar maar de buren links, hebben die helemaal geen grond dan?

[***] maf paard :D en effe opnieuw inprinten blijkbaar , wat de trailer betreft.

Ik had alle bakken vol water staan in de hoop dat ik het zou redden de vorst periode maar begin nu toch aan de laatste bak water en verder veel ijs in de bakken dat niet dooit.

Mijn 3 kuikentjes leven nog steeds.

Blue was wat aan het hoesten, doet hij niet meer maar ik heb hem ook niet meer gereden.
Hij loopt met zijn ijzers op die harde grond toch niet fijn.
Hij vreet op het moment weer als een bootwerker, ben ik erg blij mee want hij heeft een tijd lang slecht ruwvoer gegeten.

Oja, door dat koude weer maar meer binnen aan het hobbyen
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:27

Wat super gaaf gemaakt spatter, echt heel schattig. En knap!

De buurman naast ons pachtte eerst het weiland naast en om ons huis. Maar die heeft dat aan ons afgestaan :) Hij gebruikt nu nog gewoon een klein stukje voor zijn moestuin. En wij gebruiken een stukje van zijn eigen grond om bij de weides te komen. De kavels lopen hier een beetje kriskras door elkaar, dus het is geven en nemen. En gelukkig kunnen we goed met de naaste buurman overweg. Hij was ook diegene die James dood in de weide vond, want toen stonden ze op dat moment aan zijn kant van het huis. En heeft me de hele ochtend geholpen en gesteund.
En ook hij komt altijd kijken als ik met de paarden op het blok bezig ben of met wat anders, vindt ie prachtig.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 14:25

Wat mooi gemaakt spatter!

Inderdaad een mooie ruime stek chasey.

Mijn maffe paard is ge-update :D . Stapt met het grootste gemak, in één rechte lijn weer in de trailer.

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:08

Hier zijn ook nog steeds oude beelden, op de luchtfoto is niks te zien, als ik via de weg bekijk wel. Ongeveer een jaar geleden is de google earth auto hier langsgereden toen ik paaltjes aan het plaatsen was en ik ben nog steeds aan het wachten tot ik mijzelf hardwerkend terug kan zien

van die 3 paardjes is er nu nog maar 1, 1 is verkocht en de andere overleden. Alleen de oude bruine is er nog (die overleefd alles, 5 paarden gehad en zij is de enige nog in leven). ondertussen is er ook een heleboel veranderd pa de rijbak nu aan de wegkant. recht in beeld, en zijn de stallen groter geworden en is er nog een afdak bijgekomen voor het hooi en stro.

https://www.google.nl/maps/@51.1195071, ... 56!6m1!1e1


iemand tips hoe ik talg uit de manen krijg zonder te wassen= ik wil hem morgen een dubbele hengstenvlecht maken, net al een keer proef gemaakt maar hij heeft bijna grijze manen onderhand bij de manenkam door alle talg, ik was al aan een plantenspuit met water en afwasmiddel aan het denken, olie ed is niet zo handig aangezien ik nog moet vlechten en dat dan eruit zakt.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 21-01-17 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:12

google loopt hier ongeveer 10 jaar achter zo te zien.
weegbrug van de oud buren is nog te zien.

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:13

sept 2009 hier, linksbovenin beeld zie je namelijk de datum. Ik geloof dat feb. vorig jaar de auto langsreed dus ik vraag mij af hoelang dat duurt voor het zichtbaar is

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:24

Pfff... Doordat jullie het zo over google maps hebben, herinnerde ik mij ineens dat mijn vroegere weitje met mijn meiden er ook op stonden, dus ik ga kijken en ja hoor!!

https://www.google.nl/maps/@52.0169339, ... 312!8i6656

Dit is ongeveer 7 jaar oud, was in de eerste maanden dat ik daar stond. Heb daar geloof ik 3 jaar gestaan, totdat ik zo ziek werd en wat een verbouwingen heb ik daar aan gepleegd zeg ongelofelijk, omdat nog steeds zo terug te zien...
Met mijn meiden daar op de achtergrond, kijkend naar de Fries die daar aan de overkant altijd in zijn uppie stond, door het glas naar zijn spiegelbeeld te staren.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:41

van bovenaf is het van april 2007!
en van streetview is het september 2009

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 17:47

MiniMeLona schreef:
Pfff... Doordat jullie het zo over google maps hebben, herinnerde ik mij ineens dat mijn vroegere weitje met mijn meiden er ook op stonden, dus ik ga kijken en ja hoor!!

https://www.google.nl/maps/@52.0169339, ... 312!8i6656

Dit is ongeveer 7 jaar oud, was in de eerste maanden dat ik daar stond. Heb daar geloof ik 3 jaar gestaan, totdat ik zo ziek werd en wat een verbouwingen heb ik daar aan gepleegd zeg ongelofelijk, omdat nog steeds zo terug te zien...
Met mijn meiden daar op de achtergrond, kijkend naar de Fries die daar aan de overkant altijd in zijn uppie stond, door het glas naar zijn spiegelbeeld te staren.



Raar he, ze zijn er niet meer, en toch zie je zo zo ineens weer. Vin dik ook nog steeds zo raar , op de meeste gekke momenten

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:24

Mag ik mij hier melden?
Het gaat nog wel even duren.
Maar wij hebben gister te horen gekregen dat we gaan verhuizen ;) een nieuw huis gekocht.
Dus de paarden komen naar huis :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:40

Weer Limburg Haha. Waar ga je wonen?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:51

MiniMeLona, aahhh ik zie het inderdaad. :( Die lieverds.

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:55

Lynn_Nikita schreef:
Weer Limburg Haha. Waar ga je wonen?


Als het goed is in Klimmen ;)

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:10

Gefeliciteerd! Wanneer is de overdracht? Hoop zuiderlingen hier. Gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:12

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was het zelfde stuk grond na alle aanpassingen, god wat had ik daar een geld in gestoken, om toen ik klaar was ermee ziek te worden... Was best zuur, toen ik daar weg moest omdat ik het niet meer in mijn 1ntje aankon...

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:23

Wat jammer!
Was zo te zien een mooie plek.

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:45


MarloesHJ

Berichten: 2472
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:53

Ik geloof dat wij ook niet de nieuwste beelden op google ;)

@Calvinengino nogmaals gefeliciteerd! Ik ben benieuwd hoe het er straks allemaal uit gaat zien:)

Hier vandaag meters gemaakt met de woonkamervloer. Het begint er een beetje uit te zien als een woonkamer ipv de ruimte waar de bank staat en de tv. Het meeste voor de paardjes is voor nu op orde dus dan kunnen dit soort klussen gedaan worden :D Donderdag ben ik voor de tweede keer gaan rijden met de paardjes en deze keer in de kleine bak. Het ging best redelijk maar ik had nog wel de morele ondersteuning van mijn instructrice nodig :o
Volgende week een paar keer rijden zodat ik hopelijk binnenkort ze ook zelf durf op te laden om te gaan rijden zonder instructrice.
Tývar en ik moeten wel nog een beetje werken aan het sturen, zo hadden we een paar keer een jij gaat links, ik ga rechts momentje wat maar net goed ging. Die kleintjes zijn dan toch een stuk wendbaarder dan mijn warmbloed. Dus dan heb je in eens zo'n ieee momentje :')

@Spatter wat een leuk gehaakt paardje! Ik vind die gehaakte beestjes altijd zo leuk, nu kan ik wel spinnen, breien en met de naaimachine overweg, maar haken is een soort toveren voor mij. Ik kan het gewoon niet :+

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:32

Wat haat ik toch zenuwen. Zometeen met paard ende trailer op pad om deel te nemen aan een bit clinic.
Ik geen dan zo bang dat ik iets vergeet of misgaat of ik te laat kom daar ik mijzelf gek gek maak

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:40

Hallo iedereen, ik lees al tijden mee en heb héél af en toe wat gepost. Ik zit nu toch wel ergens mee waar een aantal van jullie mij misschien bij kunnen helpen. Mijn vriend en ik zijn uit elkaar, en in eerste instantie dacht ik dat verkoop van alles de enige oplossing was. Ik had al een reseervering staan bij een kleine pensionstal voor mijn twee eigen paarden (heb nog een pony die eigendom blijft van de stichting paardenopvang, die zou dan helaas terug gaan ivm de te hoge kosten voor alle 3). Maar na een gesprek met mijn financieel adviseur zou het maar zo kunnen zijn dat ik de toko hier kan overnemen. Financieel is het dan absoluut geen vetpot, maar het zou haalbaar moeten zijn. Naast dat dit nog verder uitgezocht moet worden, dus met werkgeversverklaring in gesprek met hypotheekverstrekker en al dat gedoe, moet ik er voor mezelf ook uit zien te komen of ik dat wil. Alleen wonen met 3 paarden (en 3 katten en hond). Ondertussen is het niet eens zo zeer de vraag of ik het wil, want geloof dat ik het toch wel zou willen, maar of ik het aan durf. En het gaat me dan niet om het alleen wonen, daar heb ik juist geen enkele moeite mee, maar puur vanwege de paarden en met name het er alleen voor staan in de gevallen dat er iets is (denk aan storm en stormschade aan de omheining en stallen, of zoals vorig jaar met het spuiten van de aardappels op het land naast ons en die armen van de machine die om 22.00 uur de omheining kapot trekken... Zo kan ik nog wel tig dingen bedenken waarvan het erg fijn zou zijn als je op iemand terug kan vallen en samen de boel aanpakt... We hebben de paarden nu 2 jaar aan huis, en mijn ex deed er nooit iets mee, of voor. Hij heeft er niets mee en vindt er ook niet zoveel aan (wat echt niet meehelpt in een relatie bij iets wat een way of life is ipv slechts een hobby....). Dus qua verzorging e.d., verandert er niets. Het gaat dus echt om de klussen aanpakken en het gevoel van er alleen voor te staan. Er zijn in dit topic toch ook een paar die alles in hun eentje klaren, of hebben geklaard? Hoe is, of was dat, voor jullie? Herkennen jullie mijn twijfel en hoe ga je daar mee om? I know, ballen kweken en niet zeiken, daar ben ik ook erg van, en vind mezelf ook een behoorlijke miep dat ik hier zo mee bezig ben... Maar toch, ben erg benieuwd naar jullie aanpak en ervaringen. Ik woon niet bijzonder achteraf, kan op de buren terugvallen in geval van nood. Loonwerker woont ook dicht in de buurt die al menige grote klus geklaard heeft hier, en ouders wonen sinds kort op 20 min afstand, dus als je het zo bekijkt... :))

Whassupp
Berichten: 180
Geregistreerd: 19-11-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:46

Oh, en als het om trailers gaat, dat moet ik dus ook als de sodemieter gaan doen. Rijden met paard. Tot nu toe deed ex dat, hij heeft ook vrachtwagen rijbewijs, en ik vind het doodeng. Ga wel zonder problemen op pad met trailer om 1000 kilo hooi te halen, geen enkel probleem. Maar bij de gedachte dat er een paard in staat, breekt het angstzweet me uit... Maar ja, dat puntje staat toch wel met stip op 1 om onder de knie te krijgen... Fijn ook, met een merrie die compleet hysterisch kan worden in de trailer....brrr....
Succes Lynn_nikita: superstoer dat je het gewoon wél doet! Gaat vast helemaal goed komen!