Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:19

Waaslander, het zijn houten of plastic staafjes van ongeveer 5 cm. In de zijkanten van de tegels zitten gaten waar ze precies in passen dus zo heb ik de tegels aan elkaar gezet. Tegels zijn 6,5 cm dik dus dat gat kan er best in.

Sneeuw is stom! En vorst en regen ook. Ik hoop dat al die troep gewoon weg is als ik uit mijn werk kom. Al vind ik 1 klein buitenritje in de sneeuw dan wel weer leuk. Maar kliek loopt rondom op ijzers en mijn smid had de laatste keer nog geen sneeuwbeslag bij zich. De condities moeten dus wel heel erg goed zijn voor ik die gok ga nemen. -O-

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:46

Hier gisteravond bakken met regen en vanmorgen een inimini beetje natte sneeuw en nu heerlijk zon.
Niks wit hier.

Lynn_Nikita

Berichten: 25477
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:38

Geen sneeuw gelullig. Wel een hoop reten. Net mijn eerste aanhanger zelf vol mest geschept om morgen weg te brengen en meteen stro me terug te nememm 3 x vast boven hangen om het zandpad af te komen met de volle aanhanger. 1 en al geglibber. Tijd voor een 4x4.

Sneeuw schuif ik zsm weg en veeg ik nog na en strooi dan zout

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:45

Lynn_Nikita schreef:
Geen sneeuw gelullig. Wel een hoop reten. Net mijn eerste aanhanger zelf vol mest geschept om morgen weg te brengen en meteen stro me terug te nememm 3 x vast boven hangen om het zandpad af te komen met de volle aanhanger. 1 en al geglibber. Tijd voor een 4x4.

Sneeuw schuif ik zsm weg en veeg ik nog na en strooi dan zout


Is zout niet slecht voor de hoeven?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:59

Lynn_Nikita schreef:
Geen sneeuw gelullig. Wel een hoop reten.

_O-

Altijd leuk, onderbroekenlol... :=

MarloesHJ

Berichten: 2468
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:00

Teveel zout is uiteraard niet echt fantastisch voor de hoeven maar ik heb er eigenlijk nooit iets van gemerkt bij mijn paard. Ik strooi ook gewoon vrolijk met zout als ik met de paarden ergens over heen moet waar het glad kan zijn. Liever een beetje zout aan de hoeven dan glijpartijen. En meestal hoef je maar een paar dagen te strooien en dan is het alweer voorbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:05

Fabster schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Geen sneeuw gelullig. Wel een hoop reten.

_O-

Altijd leuk, onderbroekenlol... :=

:') :') :')

Zosamaja

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Omgeving Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:32

Hier ook vandaag veranderingen doorgevoerd. De paarden stonden aldoor nog op de wei maar het was echt een modderworsteltoernooi om het hooi er fatsoenlijk te krijgen. Zo'n blubberzooi bij de ingang van de weide. En lekke laarzen helpen dan ook nog eens niet mee! Een goed idee bedacht, mijn oude rubberen rijlaarsjes van achter uit de schuur. Kgg kgg, heerlijk echt :r!!
Afbeelding

Dan liever een kletspoot dus mijn lekke laarzen weer aangetrokken. De verharding vandaag schoongeschept en geveegd en een van de hooibakken daarheen verplaatst. Palen uit de grond gehaald zodat ze vrij van de paddock de wei op kunnen en nieuwe palen geplaatst. Zo kan mijn buurmeisje er ook makkelijk langs naar de rijbaan. Geulen gegraven om het overige water af te laten lopen. En nu met mijn hond op de bank genieten van het avondeten en mcleods daughters. Ik hoop dat mijn voet snel ontdooit O:)

Afbeelding

Afbeelding

Nu kunnen de vier kerels zelf kiezen waar ze gaan eten :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25477
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:32

Fabster schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Geen sneeuw gelullig. Wel een hoop reten.

_O-

Altijd leuk, onderbroekenlol... :=



Whaha leuk hoor aurocorrectie

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:02

Hier ook sneeuw. Vanmorgen lastig met naar school fietsen.
De bak is nu wel nat. Het water trekt niet meer de grond in. Sneeuw en regen wisselen elkaar nu af. Dus lekker blubber. De sloten staan nu ook echt vol. Ben benieuwd hoe het morgen is. We wilden morgen wat bomen kappen. Zo fijn zijn als dat nog lukt. Ik heb waarschijnlijk een paar L profielen van beton in de wacht gesleept. *\o/* die gaan we gebruiken voor mijn mestbak en misschien stal.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:21

Ik kan echt niet meer bewegen van het water afvoeren. En het is echt dweilen met de kraan open. En we zijn nog niet klasr met de regen, als ik de weersberichten mag geloven. En als het weer beter wordt, gaat t vriezen. Ik ben echt benieuwd hoe dat gaat worden,... ;(

Heb ze vandaag toch nog 3 kwartier op decwei kunnen zetten. Konden ze even rollen enzo. Eerd wel gewaardeerd. Nu stormt het. Op zich gunstig voor het droogblazen van de grond.

De deken van Beau had de slagregens van vannacht ook niet gehouden. Was finaal doorgelekt. Arm beest. Snel droge dekens er op gedaan en later alles weer af in het zonnetje.

Het is bij mij nog niet zo slecht geweest als nu.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 08:35

Hier in Noord Holland ook flink veel water -O- , dikke hagelbuien en storm vannacht. Nu weer redelijk rustig qua wind en wat kleine buien.

Bak is wel wat nat, maar ik verwacht dat hij met een paar uur weer kurkdroog is. Hopelijk kunnen we hem een beetje droog vlaktrekken voor de vorst vanaf maandag :brr:

MarloesHJ

Berichten: 2468
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:15

Hier net vanochtend de paarden buiten gezet, de stallen op orde gemaakt en zit nu binnen om te gaan ontbijten en kijk naar buiten, het sneeuwt weer! Echt ik snap niets van het weer momenteel. Het sneeuwt ook nog eens goed hard ook...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:17

Hier een zonnetje, dus ik neem het er even van, zolang het kan. Gisteren weer zoveel water gevallen, dat we hier nog kunnen zwemmen. Maar gelukkig de sneeuw gesmolten, dus er zijn wel weer droge plekken. Daar ben ik blij mee. Kunnen ze in ieder geval wel liggen en rollen. En dat doen ze...Afbeelding

Een lekkere zwarte fjord..., :=

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:43

Hier sneeuwt het flink, al de hele morgen.
En straks komt Kim richting mij voor een les van Arne Koets, gelukkig heb ik de rijhal afgehuurd.
Helaas mogen er ook tot max 3mensen gebruik maken van de rijhal bij lessen en met dit weer willen die ook niet skippen :(
Baal er flink van .

Sure_lee

Berichten: 10404
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:42

Oh jeetje... op de een of andere manier dit topic ontstipt.... vaag!

Maar ik heb nieuws... vanaf 1 april ga ik in een huurhuisje wonen op een pensionstal. Ik kan daar 2 paardjes houden. Super tof dus. Maar ook heel heel dubbel. Ik moet er dus 2 weg doen....
Valt me heel zwaar. Maar bij mijn zoektocht kwam ik er steeds meer achter dat 4 paarden houden in mijn eentje gewoon financieel niet haalbaar was helaas. Dus dit was de beste optie. En ben ook heel blij natuurlijk want ik vind het een toffe plek!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:03

Wauw dat is wel heel gaaf dat je een huis gaat huren bij een pensionstal. Maar om er 2 weg te moeten doen lijkt me ook heel zwaar. Pfff.
Klinkt misschien niet zo fijn nu, maar als je er 2 minder hebt. Dan heb je er ook minder 'werk' aan en minder kosten. Dat kan natuurlijk weer als een soort opluchting werken.

Sure_lee

Berichten: 10404
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:06

Ja er zitten een hoop voordelen aan. Maar nu voelt het heel dubbel nog. En nu dus op zoek naar een fijne plek voor 2 van mijn paardjes...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:06

Kan me voorstellen dat het heel dubbel voelt. Maar wel fijn dat je iets kunt huren bij een pensionstal. Toch nog je paarden aan huis!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:05

Het is dat ik het op dit moment niet financieel kan dragen, anders had ik nog wel een paardje erbij gewild. Dat is nu nog toekomst muziek.
Aan de ruimte zal het niet liggen in ieder geval. We hebben 11.000m2 ter beschikking rondom ons huisje.

Achterom
Berichten: 23039
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:17

Hmmm, ik ben aan het nadenken over hoe het verder moet als Lirina er niet meer is. Punt is alleen dat ik op dit moment maar 2 stallen heb. Ik kan er dus nu geen paard bij hebben, maar de situatie met Lirina duurt ook geen jaren meer.
En misschien ga ik dan toch wel weer voor iets rijdbaars, zodat ik ook een paard/pony heb om mee te nemen op buitenrit met anderen (vriendinnen enzo).
Nou ja.

Sure_lee

Berichten: 10404
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:32

Chasey schreef:
Het is dat ik het op dit moment niet financieel kan dragen, anders had ik nog wel een paardje erbij gewild. Dat is nu nog toekomst muziek.
Aan de ruimte zal het niet liggen in ieder geval. We hebben 11.000m2 ter beschikking rondom ons huisje.


Jammer! Ik denk dat Anton echt perfect bij jou en je gezin zou passen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:42

Ik zou heel graag willen hoor, maar dat is niet verstandig. We moeten op de centen letten. Daan heeft over een paar weken geen baan meer. Dus even afwachten hoe het financieel eruit gaat zien allemaal straks.

Vandaag :D Nog even met de sneeuw gespeeld. De sneeuw dat was gevallen in de nacht van donderdag op vrijdag.


Afbeelding

Sure_lee

Berichten: 10404
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:44

Ah dat is dan wel even spannend ja!
Oh ligt er nog zoveel daar joh? Wat heerlijk.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:32

Ja veel nog he! En het sneeuw de hele dag al door met buien. Dan zon, sneeuw, zon, sneeuw haha. Helaas blijft het niet liggen :P En dooit het aardig. Ik vind het wel leuk zo'n wit landschap. Hoort bij de winter.