Auw Pijn..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Auw Pijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:55

Ik lijd altijd heel erg na het rijden want mijn kruis doet altijd ontzettend zeer tijdens het doorzitten.. Ik zit al ver achter en nog verder dan lig ik voor mijn gevoel al helemaal op zijn kont! Het is vooral tijden het aanspringen in de galop. Ik heb al expres een rijbroek met kunstleren zitvlak om wat meer te plakken maar het doet nog steeds zeer.

Het is echt tot bloedens aan toe! En als ik daarna moet douchen zow dan ben ik echt aan het doodgaan! Ik heb dit trouwens al 3 jaar en echt vanaf het begin.. Heeft iemand tips??


Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 18:59

:S mischien verkeerd zadel?

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:02

Hmm, het KLINKT in mijn oren toch als of je verkeerd zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:03

nou ja ik rijd op een manege....
Ben pasgeleden verhuisd naar een andere manege op het begin ging het goed maar het begint al weer!!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:04

Mischien zit je toch verkeerd

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:04

Wat voor zadel heb je? En hoeveel inch is het zadel?
[VMR] hoe opmeten zitvlak zadel
En wat voor figuur heb je zelf Bloos (dat hoort nou eenmaal bij het aantal inch)
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 13-01-04 19:07, in het totaal 2 keer bewerkt

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:04

tja mijn houding.. Ik kan heel moeilijk mijn bekken kantelen en moet me er ook echt op concentreren maar dat gaat zo lastig wat je moet alles tegelijk doen..ik ben aan het oefenen op de fiets..gaat al beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:05

gewoon een manege zadel geen idee hoeveel inch..

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:07

rij je dan op de manege? Altijd op hetzelfde paard? Of heb je een eigen paard met een manege zadel?

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:14

ik had dat ook, bij hedera, vooral als ik met een wintec reed, met de andere paarden heb ik geen last ook niet met wintec
nu ligt er op hedera een lederen zadel, niks geen last meer
dus ik denk dat het aan het zadel ligt
rij je altijd met hetzelfde paard en hetzelfde zadel?
misschien eens een ander zadel uitproberen (wintec) en als die goed zit eentje kopen (2-de hands) wintec past op vele paarden ...

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:15

Klinkt alsof je een verkeerd zadel hebt. Informeer eens bij je manege of je een ander zadel kunt proberen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:16

nou meestal zit ik op bea en daar doet het echt zeer! en van de pijn ga je steeds raarder zitten..Maar je hebt toch ook van die obderbroeken helpen die??

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:17

ik denk niet dat ze er blij mee zijn als je op een manege met een eigen zadel aan komt dragen, maar hebben andere mensen er geen problemen mee? en als je op verschillende paarden met verschillende zadels rijd, maakt dat dan verschil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:17

Hun zeggen dat ze er verder ook niks aan kunnen doen..

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:18

yeps, van die fietsbroeken *LOL*
Je kan ook een bondje om het zadel doen.

Het kan ook zijn dat het zadel gewoon knoerhard is, doordat het leer al lang niet meer behandeld is en het zadel gewoon niet veert.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:20

Ze hebben liever niet dat je eigen spullen meeneemt zadel enzo maar op mijn verzorgpony heb ik nergens last van terwijl dat een oeroud zadel is waar 3 jaar niets mee gedaan is. deze manege is trouwens wel helemaal nieuw zou het dan door de nieuwigheid komen??

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:27

Ik denk toch dat het aan je zit ligt in combinatie met zadel.. dat je op sommige zadels anders zit als op andere..
(wie weet kan ik je er ook mee helpen)

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:27

ohja, bij ons op de manege mag je eigen zadel hoofdstel enzo gebuiken, maar dan mag het zeker nergens drukken
de lederen zadels zijn bij ons ook helemaal hard en stug, dus ik koop een potje zadelvet, en een uurtje voor ik moet rijden vet ik het zadel goed in, zodat het soepeler wordt, meestal na 2 keer is het al veel beter( helpt het niet dan een tijdje elke week)
nu be ik bijna zeker dat het aan je zadel ligt, smijt dat paardje in draf ook redelijk hoog op? dan is het een nog betere combi Haha!
ik zou dan ofwel nog eens vragen voor een ander zadel, of vragen of er geen ander paard is waar je mee kunt rijden, of stoppen en enkel doordoen met je verzorgpony, ookal dat is zo heel drastisch he
succes!

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:28

dubbelpost Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:34

mijn verzorgponytje is best klein 1.30 en dat ziet er nu niet zo chique uit ik weet dat ik ook aan mij houding moet werken maar mede door een val vorig jaar (gekneusde nek en ruggenwervels) is mijn houding er op achteruit gegaan. Maar van de week zat ik op een haflinger en nergens last van. Bea gooit vrij hoog op ja en gaat vooral in de galop best snel maar ik ga toch naar zo`n wollen ding kijken en hopen dat dat iets helpt!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-04 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:35

zo'n wollen ding zit natuurlijk altijd zachter.. kun je porberen idd..

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:37

of anders zon gelhoes, dat bestaat ook, maar denk wel dat het duur is ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:38

en hoe zit dat?? lekkerder als zo`n wollen ding?? dalijk ben je zo an het doorzitten en spat dat ding uit elkaar

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:38

fantasie heb je wel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:41

ja en ik zie altijd alles voor me net zoals Lucky en Nonny of ik met zo`n gelding! dan glibber ik zo het zadel af..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 36 bezoekers