Poets jij na het rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Poets jij na het rijden?

Altijd uitgebreid
16 (8%)
Soms even snel
72 (36%)
Altijd even snel
66 (33%)
Soms uitgebreid
21 (10%)
Nooit!
25 (12%)

Totaal aantal stemmen: 200


Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:09

daphneL:
dank je , het probleem is het s een manegepaard, en ze krijgen geen dekens , enkel als ze gereden hebben, en na 2 uur worden de dekens weggenomen, dus ik wrijf ze zo droog moglijk, zet de haren rechtop dat het vocht vlugger opdroogt en leg een deken erop, als de dekens afgaan ben ik al thuis

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:16

Eigenlijk nooit Bloos Ik zal vanaf morgen elke dag een borstel over hem heen halen. Schijnheilig

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:39

Sjuimpje schreef:
Ik poets vrijwel altijd na het rijden,
als ik ergens een hekel aan heb is het wel een paard te hebben staan waar het zadel en hoofdstel nog instaan, en waar de bezwete haren in plukjes zijn opgedroogd.
Verder jeukt zweet ontzettend, ik kan me dus voorstellen dat het voor hen ook prettig is om dat even van je af geborsteld te krijgen. Is ook een soort van behoud voor je paard, je ziet regelmatig paarden die na het werk ongepoetst op stal het hoofd schuren, de mijne doen dat bijna nooit.


Helemaal mee eens, ik kan me ook best wel eens irriteren als mensen hun paard helemaal bezweet op stal laten staan en niet eens even afpoetsen.. Hoe zou je het zelf vinden na een uur zwaar sporten en je zou niet eens even douchen.. Is toch ook vies? Ik doe alle borstels nog even na het rijden/longeren.. Als hij alleen in de paddock gestaan heeft doe ik alleen de harde/zachte nog even het zand eraf..

En dan komen mensen naar mij toe om te vragen hoe mijn paard toch altijd zo glimt en wat ik voer?

prompter

Berichten: 11142
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:42

Nooit.

Rain wordt na zijn snelwerk, wanneer hij dus helemaal bezweet is, helemaal gewassen met lauw water, dat is veel effectiever dan poetsen, en hij is zó weer droog.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:56

Hoi,
ik poest ALTIJD na het rijden, het lijkt me niet zo'n prettig gevoel als je paard daar met zweetplekken op stal staat! meestal als ze heeft gezweet spuit ik haar af of spons ik haar af, en ik was elke dag haar hoefjes.
ik heb er een hekel aan als een paard vies op stal staat

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:10

IK heb gestemd op soms even snel, maar meestal doe ik het niet.
Mijn ponys staan 24/7 in het land en als ik met haar aan de gang ben geweest is het eerste wat ze doet als ik klaar met haar ben........rollen.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:16

ja voor de goede doorbloeding
en hij vind het heerlijk!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:19

als hij bezweet is geweest wel, eerst op laten drogen en dan weer goed poetsen. Maar er gaat meestal wel een borstel overheen hoor! maar soms ook uitgebreid...

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:40

normaal gesproken eigenlijk nooit. Tenzij hij goed bezweet is geweest, dan haal ik er altijd even een borstel overheen als hij is opgedroogd.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:49

Ik doe het vaak even snel, zoals nu is hij eigenlijk niet of nauwelijks bezweet. Alleen iets op de hals en dat borstel ik ervan af.
Nu maak ik me er erg snel vanaf, effe borstelen en dan weer een deken erop. Ik kijk hem even na, maar voor de rest kun je er weinig aan doen.
Zijn benen, buik en borst zitten onder de witte modder van de bak.
Dat heeft helemaal geen zin om daar iets aan te doen, veel makkelijk om gewoon zo even te laten drogen. Het enige wat ik verder doe, is even zijn koten droogmaken, ter voorkoming van mok.

In de zomer, als het zweet nog niet opgedroogd is, wrijf/ masseer ik hem droog met plukken stro. Vinden ze ook erg lekker.
En als het echt warm is >25 graden, krijgt hij een lekkere douche.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:53

Ik doe t vrijwel nooit. Schijnheilig
Heel soms even snel het zweet er af borstelen, maar meestal is hij niet echt bezweet.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:18

Ik doe altijd even snel een borstel erover heen halen, even een harde en een zachte en daarna de hoefjes uitkrabben.

Als ze erg gezweet hebben worden ze afgespoten en droog gestapt en daarna nog even lekker geborsteld(dat is alleen zomers hoor)

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 14:08

ik poets meestal wel nog even na het rijden.. maar als ie nog droog is en hij daaran toch het land ingaat laat ik hem lekker het land op! daar gaat ie dan toch rollen...