Poets jij na het rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Poets jij na het rijden?

Altijd uitgebreid
16 (8%)
Soms even snel
72 (36%)
Altijd even snel
66 (33%)
Soms uitgebreid
21 (10%)
Nooit!
25 (12%)

Totaal aantal stemmen: 200


Duhelo

Berichten: 28557
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:05

ik rij op manege paarden, maar ik poets ze eigenlijjk nooit na het rijden, wel doe ik ze altijd een deken om in de winter, maar dutske (ik rij er niet meer mee, maar ik gooi altijd de deken erop, anders doet niemand het) die is altijd zeiknat, dan heeft ht toch niet veel zin om te poetsen? wel zet ik de bezwete haren met men hand rechtop, dat ze rapper ofdroogt

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:06

ik nooit, ik wriujf amber een beetje droog met hooi, krap de hoeven uit en dan gaat ze met een andere droge zweetdeken op stal. ze staat zonder deken normaal dus ze heeft een dikke vacht die altijd erg nat na het rijden.

gillian

Berichten: 4424
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:11

als ie echt zeiknat is na het rijden, poets ik hem goed.
soms gewoon ff snel een borstel erover, soms ook helemaal niet.
hoeven krab ik altijd uit, vóór èn ná het rijden/longeren/stappen aan de hand/.....enz.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:12

Effe een hard borsteltje erover en natuurlijk hoeven uitkrabben!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:15

Ze is nu geschoren dus dat heeft niet zo veel zin, ze zweet nauwelijks. ik poets voor het rijden en er na krab ik alleen de hoefjes nog een keer uit en borstel het zand van haar benen/buik.
als ze niet geschoren is poets ik haar nog even als ik de zweetdeken ga omruilen voor winterdeken.. als het echt warm is spons ik haar af.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:16

Na een buitenrit kijk ik de hoeven altijd na, na het rijden in de bak soms. Maar nog een borstel dr over heen? Nee hoor.

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:18

Ja altijd! Even snel een borstel erover en hoefjes krabben...

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:25

Ik krab de hoeven altijd nog even uit na het rijden, maar poetsen? Nee, niet met die kwetsbare wintervacht... en mijn paardje gaat toch meteen rollen in de modder zodra ze de wei binnen komt, dus ik bereik er niet veel mee. Knipoog

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 10:40

altijd even snel!!!
ff de benen en de hoevenkrabber

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:56

Na het rijden poets ik hem gewoon lekker, haal nog ff een borstel door zijn manen en staart en krabbel zijn hoefjes uit.
Elke donderdagavond na het rijden nog even zijn hoefjes teren en klaar.

Ik vind dit dus gewoon heel normaal, je zorg toch dat je paardje weer lekker gemakkelijk en schoon op stal staat, ook fijn als bv je bijrijdster ofzo komt rijden.

Soms ben ik ook wel eens makkelijk.... maar meestal niet.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:16

voor het rijden poets ik uitgebreid,na het rijden doe ik altijd de hoeven.Soms,als er geen andere ruiters in de bak zijn laat ik hem na het rijden even rollen,dan haal ik er nog eventjes een harde borstel overheen voor ik zijn dekentje opleg.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:51

Echt uitgebreid poetsen niet, dat doe ik voor het rijden wel. Als we naar buiten zijn geweest, kijk ik de hoeven wel na. En als zijn benen bijv. heel erg vies zijn, spuit ik ze ook af.
Als hij heel erg bezweet is poets ik hem later nog een keertje.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:02

Meestal niet, omdat hij, nadat ik heb gereden, meestal toch de wei weer in gaat en gelijk gaat liggen rollen in de prut.

Ik poets hem alleen na het rijden als:
-Het heel erg blubberig is in de bak, en daardoor veel prut op zijn benen of onder zijn buik zit.
-Hij heel hard heeft gezweet poet ik even het zweet weg.
-'s zomers na het rijden, als het heel heet is spoel ik hem dan even lekker af, of poets ik het zweet weg.

Gulpje

Berichten: 8073
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:23

Noureyev schreef:
* Neus schoonmaken "babydoekjes"


Wat een goede tip! OK dan!

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:27

meestal wel even een harde borstel er over heen.
En benen afspuiten.
Als het weer het toe laat, spuit ik ze het liefst helemaal af.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:34

Ik haal altijd even snel een borstel erover en meestal hoeven krabben. Als ik zin en tijd heb, dan een uitgebreide poetsbeurt.
Als ik Andrew heb laten rollen na het rijden dan is het dus ook een uitgebreidde poetsbeurt, want hij draagt vrijwel het hele jaar een dek (eczeem deken 's zomers, regendeken 's winters) en die kun je niet over een zandpaard gooien...
Zweetplekken probeer ik altijd weg te poetsen...

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:40

ik doe dat niet hoor wel altijd even de hoeven checken na de buitenrit of weiles zeg maar en een dek op doen en dan gaan ze toch weert land op ik geef ze wel altijd te eten erna(als tussendoortje gewoon als beloningvan t werk)

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:47

Ik poets nooit na het rijden.
Áknir 'poetst' zichtzelf door lekker in de modder te gaan liggen rollen *LOL*.

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:49

ja dat doet fay en janne dus ook ze gaan dan niet in de modder dan word ik boos haha vanwege t dek maar wel lekker in t land enzo of in de bak k doe ze eerst ff 15 min in de bak samen

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:53

ik poets soms even snel ik poets heer meestel even als
ze erg gezweten heeft en soms gewoon naar het rijden
ook al is ze niet bezweet maar meestel als ze bezweet is
doe ik een zweet deken op en als het dan droog is dan poets ik altijd wel even maar niet altijd gelijk naar het rijden. Haha!

Duhelo

Berichten: 28557
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:04

maar hoie poeste je het zweet weg? als dat nat is dat gaat toch niet?

ik wrijf wel het paardje waarmee ik gereden heb droog met een handdoek en ik zorg dat ze een deken aanhebben, in de zomer haal ik een natte spons ove de zweetplekken en da benen en wrijf ik ze ook droog, en soms als ik het niet vergeet cotroleer ik de hoeven op spaanders van de pistegrond

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:11

Ik poets het hoofd in ieder geval altijd even na, waar het hoofdstel zit. En de hoeven uitkrabben, zeker wanneer ik op een andere bodem heb gereden dan alleen zand. De plek van het zadel spons ik het liefst af, in de winter haal ik er nog wel eens een borstel over heen maar niet altijd.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:49

Voor het rijden 1 of meerdere borstels en hoevjes krabbelen.
Na het werk(maak niet uit wat) idem en dan maak ik ogen,neus en bilspleet(incl geslachtsdelen) schoon met een babydoekje.
Zomers gebeurd dit vaak met een natte spons en worden ze bij warmte lekker gedoucht en gaan daarna de stal in of het land op en als dat gebeurd dan weet je wel hoe ze eruit gaan zien Haha!
Poets ze af en toe echt uitgebreid om de spieren te verwennen maar voor de rest wil ik ze niet teveel van hun natuurlijke vetten in de vacht ontnemen.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:05

Ik poets eigenlijk nooit na het rijden, Lady droogt gewoon onder d'r zweetdeken op, als het heel erg opvalt waar het zweet is opgedroogd haal ik m'n vingers er gewoon overheen, maar nog uitgebreid gaan poetsen vind ik niet nodig. Zou ik Lady d'r stal weer uit moeten halen (anders ligt heel de stal vol haren, handig een paard dat verhaard Knipoog) en Lady maakt het niet uit hoe ze eruit ziet Tong uitsteken D'r benen spuit ik wel bijna altijd af zodat er geen zand op zit.
Voor het rijden poets ik overigens minstens een half uur nu ze zo verhaard, dat zou ik dan na het rijden ook moeten doen, omdat er haren uit blijven komen..

Dutske, met het zweet wegpoetsen, wordt bedoeld dat als je paard helemaal opgedroogd is (eerder gaat ie niet onder een winterdeken), dat je de plekken waar de haren aan elkaar kleven e.d. van het opgedroogde zweet weer "recht" te borstelen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:05

Voor het rijden altijd uitgebreid.
Na het rijden een harde borstel erover, met name de zweetplekken, en dan de dekens erop. Kore droogt zo langzaam (zelfs geschoren) dat het geen zin heeft om te wachten tot ze helemaal opgedroogd is...