Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline_S_S

Berichten: 3526
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:16

Peelie, ik heb precies hetzelfde! Dekjes wit, laarzen wit, broek wit, handen wit etc. Ik had een tijdje wat vaker achter elkaar gewassen in korte tijd, maar ik merkte dat het zo alleen maar sneller terug kwam. Kan dus beter 1/2/3 keer in het jaar wassen.

Op hoe veel mm scheren jullie? Ik heb eind oktober op 3mm geschoren maar kan bijna alweer.. Ze zweet steeds sneller merk ik. Misschien nu op 2mm scheren?

Liseef

Berichten: 522
Geregistreerd: 21-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:00

Oew wat een heerlijk topic. De 12 jarige penny die uren met pony's kon tutten komt weer in me naar boven :=

Wat een groot verschil met die babydoekjes! Wel iets om te onthouden met een zwart paard. Jouw bruine glimt echt prachtig Marieke1495!

De vacht was ik eigenlijk nooit, die spoel ik alleen in de zomer af met water. De manen en de staart... Tja, al veel te lang niet gewassen eigenlijk. In het kader van op een zwarte zie je het toch niet :o

Ik heb die van mij op 3mm geschoren, maar zij doet het daar prima op.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:06

Door vaak te wassen, was je juist het natuurlijke huidvet weg en omdat een paardenhuid gewend is om dat te hebben, maakt hij het opnieuw aan. Hoe meer je wast, hoe vetter de huid dus over het algemeen wordt.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:29

Corelli schreef:
Door vaak te wassen, was je juist het natuurlijke huidvet weg en omdat een paardenhuid gewend is om dat te hebben, maakt hij het opnieuw aan. Hoe meer je wast, hoe vetter de huid dus over het algemeen wordt.

Niet helemaal mee eens. Wij wassen hier op de sportstal de paarden zeker 1 keer per week. Dan wel alleen met water en niets wordt geschoren. Alle paarden hebben een hele schone en zachte vacht. De paarden die stil staan zijn daarin tegen echt vuil en stoffig.

Conclusie als je niet wat zijn ze vies en als je wel wast zijn ze schoon!

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:47

Maar daar zeg je het: alleen met water :) Onder wassen versta ik met shampoo oid.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:05

In de zomer spuit ik altijd af na het rijden, dan blijft hij ook wel schoon. Dan valt het ook wel mee met de hoeveelheid huidvet. Zrlfs babydoektjes kunnen er nu niet tegen op.

Ik zal er morgen eens proberen een foto van te maken.

lovejulia
Berichten: 32
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:07

Woow wat een verschil met die babydoekjes. Lijkt me wel het proberen waard.

Dancyy
Berichten: 2699
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:09

lovejulia schreef:
Woow wat een verschil met die babydoekjes. Lijkt me wel het proberen waard.

En het is goedkoop! *\o/*

Dancyy
Berichten: 2699
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:11

De winter komt er weer aan :( de tijd van het jaar dat mijn tut- en toiletteergedrag een heel stuk minder wordt.. paardjes 24/7 op de paddock met schuilstal dus lekker vies, en ook harig want met die wintervacht kan ik wel beentjes opscheren en de baard weghalen maar ze zien er alsnog niet uit :=

Ik ga even een winterslaapje houden denk ik :+

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:13

Grappig terrahowrse, ik tut juist vaker in de winter.
Zomers staat hij 24/7 op het land en vind ik het wel goed. Nu staat hij op stal en vind ik het heerlijk om te tutten. Tot nu toe weet hij zich aardig schoon te houden maar meestal heeft hij ook van die mooie pisvlekken :r
Die poets/was ik er graag uit. Ik was hem eigenlijk nooit helemaal, 4 x per jaar zijn sokken denk ik. En een andere keer zijn staart en manen weer, ook zo'n 4 x per jaar denk ik.
Ik heb een goede techniek gevonden voor zijn pisvlekken ; een beetje shampoo in een sprayflacon, water erbij en dat spuit ik dan op de vlek. Goed in laten trekken en met een washandje /handdoek eruit boenen. Lekker plaatselijk en geen natte bedoening.

Mijn zusje heeft vandaag felix zijn manen een stukje geknipt := Dat was best eng haha ik ben er nogal zuinig op. Maar het werd nu zo lang dat het niet meer los kon, anders at hij van zijn eigen manen als hij hooi van de grond at. Dus alles bij elkaar gepakt, richting zijn mond gebracht en daar afgeknipt. Dat werkte prima en mijn zusje is kapster dus ziet er goed uit.
Ik zal van de week nog even een foto maken!

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:36

Ik douche hem best heel vaak eigenlijk. Heb een spuitplaats met koud water, die gebruik ik vrijwel elke dag na de training om zijn benen af te spuiten en staart schoon te spuiten. Heeft hij gezweet dan spons ik de zweetplekken ook af. Heeft hij echt flink gewerkt, dan gaan we naar de warme spuitplaats en douche ik hem helemaal met warm water. Dit gebeurt ongeveer 1 keer per week. Staart en benen was ik ook wel elke week even met shampoo eigenlijk. En nee, ik heb geen witte :D Hele donkerbruine met zwarte benen en staart. Hij is ongeschoren en heeft een heel klein winterpluisje, maar is superschoon en zacht op deze manier. Hier ook weinig stof of huidvet.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:43

saarie schreef:
Ik douche hem best heel vaak eigenlijk. Heb een spuitplaats met koud water, die gebruik ik vrijwel elke dag na de training om zijn benen af te spuiten en staart schoon te spuiten. Heeft hij gezweet dan spons ik de zweetplekken ook af. Heeft hij echt flink gewerkt, dan gaan we naar de warme spuitplaats en douche ik hem helemaal met warm water. Dit gebeurt ongeveer 1 keer per week. Staart en benen was ik ook wel elke week even met shampoo eigenlijk. En nee, ik heb geen witte :D Hele donkerbruine met zwarte benen en staart. Hij is ongeschoren en heeft een heel klein winterpluisje, maar is superschoon en zacht op deze manier. Hier ook weinig stof of huidvet.


Spoel jij je paard dan alleen af, of was je hem ook echt me zeep?

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:29

Alleen water. Hele lijf met shampoo doe ik twee of drie keer per jaar. Benen en staart gaan wel elke week met shampoo.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:57

Ik hoef dit jaar geen paarden te scheren dus scheer ik dit jaar maar wat anders. :')
Afbeelding

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:59

Een koe?

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:07

Haha ik mag dit jaar ook helpen met de koeien haha

Marieke1495

Berichten: 5219
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:06

SharonIndezz schreef:
Ik heb net nog gewassen na het scheren, met warm water, 2 fleecedekens op en in de molen.

Vandaag voor de 2e keer geschoren, kwam een pak haar af niet normaal,

Foto is van tijdens... na foto volgt nog wel.


[ [url=m/dH2kGZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Strak gedaan!


Liseef schreef:
Oew wat een heerlijk topic. De 12 jarige penny die uren met pony's kon tutten komt weer in me naar boven :=

Wat een groot verschil met die babydoekjes! Wel iets om te onthouden met een zwart paard. Jouw bruine glimt echt prachtig Marieke1495!

De vacht was ik eigenlijk nooit, die spoel ik alleen in de zomer af met water. De manen en de staart... Tja, al veel te lang niet gewassen eigenlijk. In het kader van op een zwarte zie je het toch niet :o

Ik heb die van mij op 3mm geschoren, maar zij doet het daar prima op.

Dankjewel! Dat van: 'dat zie je toch niet op een zwarte' herken ik wel. Mijne heeft een zwarte staart, die was ik ook bijna nooit. := Maar áls ik hem dan was, komt er ook echt bruin water vanaf. Als is het verschil na en voor het wassen niet heel groot.


Renske_W schreef:
Ik hoef dit jaar geen paarden te scheren dus scheer ik dit jaar maar wat anders. :')
[ [url=m/qeqkKj.jpg]Afbeelding[/url] ]

haha :')

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:21

Peelie schreef:
Een koe?

Een paar 100 koeien. :')

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 17:04

Waarom worden koeien geschoren? :P

Marieke1495

Berichten: 5219
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:05

Voor keuringen denk ik? Al denk ik niet dat je er dan meer dan 100 moet doen :')
Bij ons schoren we altijd alleen de staarten, want die werden altijd heeeuul vies anders. :=

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:52

zodat ze de warmte kwijt kunnen. :)
En ook een stuk hygiëne natuurlijk.
Flossen van de staart eraf, uiers geschoren, dan blijft er ook geen mest in de haren plakken. :)

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 17:58

En moeten ze dan ook een dekentje om? Of is het echt warm in die stallen?

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:04

nee geen dekens voor de koeien. :)
Stallen zijn warm genoeg.

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 19:05

Wat grappig, dat wist ik helemaal niet :D Weer wat bijgeleerd!

Dancyy
Berichten: 2699
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 21:09

Renske_W schreef:
Peelie schreef:
Een koe?

Een paar 100 koeien. :')

Same hier :') heb al een heel aantal gedaan haha. Wij doen het voornamelijk tegen uitbraak van luizen :)