Wat betaal jij voor bekappen bij de opfok?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tessebes

Wat betaal jij voor bekappen bij de opfok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-04 17:04

Uit een aantal reacties heb ik begrepen, dat de hoefsmid wel een beetje veel rekent voor bekappen in de opfok. Wat betaal jij?

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 00:24

Is het niet per ongeluk zo dat de "opfokker" een graantje meepikt ?

duivelintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 01:10

wij betalen 30 euro, dat is 25 voor de hoefsmit en 5 euro voor de opfokker voor het pakken en vasthouden van het veulen.
volgens mij is dit een vrij normale prijs voor bekappen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 07:41

Lijkt me nogal logisch dat een opfokker er wat van meepikt,
zowiezo valt het helemaal niet mee om een hoefsmid te vinden die jonge paarden in de opfok wil bekappen, dit kan de prijs dus ook wat opdrijven.
Bij de opfok van Boss is hoefsmid incl.

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 08:36

Ik betaal helemaal niets voor mijn paarden,ik betaal 50 euro per maand en daar zit het bekappen,enten en ontwormen in.
Toevallig komt de smid 31 jan weer,en ik vind het nog een goeie ook.

Vik en ik Zijn nu Z + 4
Viking is en blijft mijn modder-monster

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 11:18

duivelintje schreef:
wij betalen 30 euro, dat is 25 voor de hoefsmit en 5 euro voor de opfokker voor het pakken en vasthouden van het veulen.

Wow! 5 euro voor het pakken en vasthouden? Je zou zeggen dat dat al in de prijs zit die je maandelijks betaalt, maar goed...

Wij betalen dus ook 25 euro. Ik vind dat behoorlijk aan de prijs voor dat beetje bijsnijden wat ie doet. Verder is de hoefsmid daar "kind aan huis", hij huurt er een opslag en ment ook wel eens met de pony van de familie. Ik vind dat het toch min of meer het lopende band werk is. Hij heeft maar 1x voorrijkosten (wat dus in de prijs van bekappen zit) en vervolgens kan hij zo 20 veulens bekappen. Dat is toch 25x20=500 euro.

Het gaat me echt niet om die paar euro hoor, ik betaal het "graag", als het maar goed gebeurt. Ik vind het meer interessant om te weten wat jullie betalen.

Jel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:36

Tessebes"]
[quote="duivelintje schreef:

Wow! 5 euro voor het pakken en vasthouden? Je zou zeggen dat dat al in de prijs zit die je maandelijks betaalt, maar goed...

Wij betalen dus ook 25 euro. Ik vind dat behoorlijk aan de prijs voor dat beetje bijsnijden wat ie doet. Verder is de hoefsmid daar "kind aan huis", hij huurt er een opslag en ment ook wel eens met de pony van de familie. Ik vind dat het toch min of meer het lopende band werk is. Hij heeft maar 1x voorrijkosten (wat dus in de prijs van bekappen zit) en vervolgens kan hij zo 20 veulens bekappen. Dat is toch 25x20=500 euro.

Het gaat me echt niet om die paar euro hoor, ik betaal het "graag", als het maar goed gebeurt. Ik vind het meer interessant om te weten wat jullie betalen.
[/quote]

Ik vind het ook wel duur. Je mag ook zelf een hoefsmid laten komen maar dan zit je aan dezelfde prijs en nu heb je er geen omkijken naar. Het gebeurt overigens heel goed en netjes. Het is jammer dat je geen groepskorting krijgt! (Of zal de stalhouder die krijgen???)

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:39

Ik betaal ook 25 euro Schijnheilig
Ook ik vind dat een beetje veel, net wat jij zegt hij is daar kind aan huis en is zo klaar. Wat valt er nu te bekappen??
Maar ja als het maar goed gebeurd dan moet ik dat er maar voor over hebben. Knipoog

XANTHA

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-04 18:42

Jel schreef:
Het is jammer dat je geen groepskorting krijgt! (Of zal de stalhouder die krijgen???)

Tja... dat zou kunnen natuurlijk, maar die mensen van de opfok komen wel eerlijk over. Ik denk dat ze het dan wel zouden zeggen. Ach, ik vind het niet nodig om over een paar euro te gaan zeuren en het heeft waarschijnlijk geen nut om iemand anders te zoeken, want dan ben je even duur uit. Het wordt nu allemaal geregeld en je hebt er geen omkijken naar. Ik las ergens dat iemand 17,50 betaalde voor bekappen in de opfok, dat scheelt toch best veel.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie