Buitenbak:Rijden jullie in de blub?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MerelMaestro

Berichten: 68
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:43

Ik rijd ook in een buiten bak en in die buitenbak is het onwijs blubberig!!en als je dat wil voorkomen moet je de mest uit de stal daar in gooien maar dan natuurlijk wel op de hoefslag en vooral en eerst waar het water ligt!

Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:11

Onze bakken staan compleet onder water. Ik kan nergens anders rijden dus wij hebben de komende paar weken zwemles.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:18

Mikkie schreef:
Wij rijden ook in de blub. Het is op zich nog wel te doen, maar na het rijden zie je uit alsof je hebt deelgenomen aan een potje modderworstelen. Maar ach, ik rijd liever in de blub dan helemaal niet.


Same here. Zelfde bak ook *LOL*

Imre

Berichten: 14208
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:21

In onze bak stonden gister aardig wat plassen en hij was behoorlijk zompig, maar niet zo heel zwaar, donja zakte er niet in weg. Ik ben benieuwd hoe hij er morgen uit ziet.

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:15

Onze bak is bijna altijd goed en dat zonder drainage!

We zitten vlakbij het zand en duin en hebben dus de structuur van de ondergrond mee, het water zakt snel weg en als het blijft liggen is een geultje graven vaak voldoende. Ook is de bak iets bol gemaakt zodat het water naar de zijkanten afstroomt.

Om even terug te komen op de eigenlijke vraag, nat op zich is niet erg, maar als het glibberig is rij ik niet.

Gisteren was de bak bijna perfect bij ons, paar ienie minie natte plekken. Ik werd alleen half van het paard gewaaid door de wind

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:17


Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:26

Als ik in de buitenbak moet rijden omdat er binnen les is maakt het mij niet zoveel uit hoe blubberig het is... Als het erg nat is gallopeer ik niet, anders ben ik bang dat ze uitglijdt. Maar verder kan het me niet zoveel schelen . Ik spuit vaak wel even af nadien, anders lijkt het net of ik een zwart paard heb ipv bruin Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 19:30

Ik heb net nog in een enorme blub bak gereden....

Bij mij trekt het water gelukkig altijd wel snel weg uit de bak, maar ja als het maar blijft regenene schiet het natuurlijk niet echt op!
De bak moet niet al te zwaar worden met de regen, dan rij ik er niet meer in en ga ik een buitenritje maken of naar de manege.

Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:04

Ik ben jaloers.. Wij kunnen nu helemaal niet meer rijden. De paarden zakken tot de knieën weg. Dat gebeurt er met een goede bodem als je hem niet onderhoudt Boos!

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:12

bij ons kun je echt niet rijden als het heeft geregend, tenzij het heel zachtjes was! maar meestal ga ik gewoon een beetje over de oprijlaan ofzoiets, of lekker naar buiten.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:53

Onze buitenbak is het hele jaar door SUPER! Alleen als het geregend heeft en het vriest op, natuurlijk is het dan hard! Zelden kan ik niet rijden en als ik niet rijden kan dan wijk ik uit naar een binnenbakje! Bij ons dus altijd prijs! Zonder dat de bak veel onderhoud kost (zomers een paar keer met de sleep erover, verder niet Haha!)

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 20:54

nee eigenlijk rijd ik nooit in de blubber...dan longeer ik meestal in het midden van de bak zeg maar, daar valt nog wel iets te doen

maar anders rijd ik gewoon in de binnenbak....
ik zou wel met de trailer naar een binnenbak gaan, maar dan wel als hij een btje dichtbij is Tong uitsteken

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:09

Bij mij op stal is er een buitenbak met een 1 of andere bodem erin, die nooooit onder water loopt (tenminste, ik heb het nog niet meegemaakt) er zitten iets van katoen knippers samen met zand in of zo.. het is wel fijn... beetje zwaar maar wel fijn en dus noooooit water erin.. Ook als het vriest, blijft de bodem zacht.!! Lachen

Sting

Berichten: 12862
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:15

We hebben hier een redelijke buitenbak, maar de staleigenaar dacht handig te zijn door een geultje van de mesthoop te laten lopen naar de bak .Dus nu staat de bak altijd onder water
Maar ja, het is nog wel te doen Haha!

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 21:27

ja ik rij gewoon in de blub...
tis niet altijd lekker rijden maar je moet toch ergens rijden.
dan maar niet aldoor over de hoefslag.
groetjes anne

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:01

Ik rij ook gewoon in de blub hoor... in de hoeken van de bak liggen dan plassen dus de hoeken ontwijk ik dan en evenees de grote plassen.Meestal kan ik wel gewoon normaal rijden maar als de bodem echt heel slecht ligt en veel plassen , harde grond waardoor je paard weleens makkelijk kan struikelen dan gallopeer ik gewoon niet en doe ik het gewoon rustig aan maar dit is nog maar zelden voorgekomen dus Lachen.Maar zal blij zijn als het weer zomer is...is toch een stuk fijner rijden!

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:14

Met de regen die nu valt, staat heel onze streek onder water: kleigrond Scheve mond
Onze piste in gedraineerd, maar toch staat die ook deels onder water als je in de gietende regen rijdt, of vlak achter een bui. Maar we hebben goed zand en de piste glijdt absoluut niet en is helemaal niet zwaar, dus rij ik gewoon. En Marengo is een schimmeltje, gewoon zijn benen tot halfweg afspoelen met water en de rest van de modder eraf borstelen als die is opgedroogd. Modderspatten vind ik minder erg als mestvlekken! Alleen zijn staart is dan zo vies... maar dat overleven we wel *LOL*

Er is hier vlakbij wel een binnenbak maar dan moet je meteen voor heel de winter betalen om er in te mogen rijden. Dat is toch redelijk bedrag en dan zou ik er liefst zo vaak mogelijk gaan rijden. Maar dat is voor mij geen optie want Marengo is allergisch aan stof en als hij dan elke dag een uur intensief moet trainen in een binnenbak wordt hij ziek.
Eén dagje af en toe gaat wel, maar echt elke dag Als het zo hard geregend heeft mag hij ook al niet in de wei, want die staat dan zeker onder water. Dus komt hij alleen tijdens het rijden buiten en als ik dat ook nog eens binnen ga doen dan zoek ik problemen. Nee, dan liever op straat gaan wandelen als de piste echt te modderig is!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 22:45

Drainaige, dus niks blubber.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:41

ja rij ook in de blub maag bij de overburen rijden de blub bak dus en bij iemand iets verder op is wel een goede bak maar staan vaak hun paarden in en bij me baas in de binnenbak is ook vlakbij maar rij eigenlijk altijd in de blub omdat het niet altijd uitkomt bij die ander mensen. maar me oaard geeft er niet om en ik ook niet alleen het leer word er niet beter van maar dan maar een keer extra schoonmaken en gelukkig krijg ik starx een eigen bak OK dan!

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:59

De bak bij ons is altijd super.Ik heb wel op een stal gestaan met een mega blubberbak,maar ik vertik het om nog in de troep te rijden.Je zadel,alles gaat eraan met die modder.Ik reed toen iedere dag heen en weer naar de club om daar te rijden.Nou dat wordt dan wel onbetaalbaar als je 2 paarden hebt staan.Maar daar heb ik gelukkig geen last meer van,goede buitenbak en een binnenbak

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:38

Lang leven de binnenbak Haha!

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:38

in de wei, waar ik normaal rijd kan ik neit rijden, veel te glad, en dan rijd ik de wei kapot.

ik ga nu af en toe rijden in een bak wat verder op. als het net geregend heeft, is het daar veel te nat. maar als dat al even geleden is, is het water al wat meer ingetrokken.

gelukkig ben ik nu bij de ruiterclub en kan ik zo toch nog wat met hem dressuren... *LOL*

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:40

Bij ons is de blub super erg!!!!!!!! Boos!
Het is onmogelijk om er met je paard goed op te trainen.
Men wedstrijden voor volgende maand kan ik wel vergeten Huilen Frusty

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:04

nee, ik heb een binnenbak...! Tong uitsteken

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:58

Waar ik sta is de bak altijd perfect!!! Zit een grote pomp op die zelf de waterstand regeld, dus nu trekt hij al het overtollige water eruit!!
IDEAAL!!
Kan dus gewoon doorrijden, de buren komen af en toe ook al rijden.... Tong uitsteken