Buitenbak:Rijden jullie in de blub?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:34

Ehh klopt niet helemaal Wienna, de pomp zorgt normaliter voor het inpompen van water, om dat waterstand op peil te houden, wat stevigheid aan de bodem geeft.
Met dit soort nat weer staat de pomp uit, en de hoofddrain blijft permanent open, zodat het water meteen weg kan lopen.


suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 21:54

hoi allemaal,

Onze bak is helemaal droog en is net nieuw maar heel mooi.

xxx suppie!!!

Connie, Suppie & Tjippy.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:03

Bij mijn vorige stal hadden we alleen een buitenbak, zeer irritant!!! Boos!
Het hoefde maar twee dagen te regen (of 1 dag heel hard) en het stond direct vol met mega grote plassen en de hoefslag leek wel drijfzand!!
Ik probeerde dan altijd wel iets te doen, maar vaak werd de bak dan ook TE glad dus meer dan kleine stukjes draven kon je niet.

Dat is dan ook DE reden waarom ik verhuisd ben naar een stal MET binnenbak, heerlijk hoor, ik zou het iedereen aanraden Knipoog

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 22:24

Ik ben al vanaf het najaar langzam gek aan het worden van de bak bij ons...

Er ligt houtsnipper in van een jaar terug ofzo dat met al die nattigheid behoorlijk is gaan rotten en een spekgladde drassige bovenlaag vormt...

Wat ruim een jaar geleden een superbodem was is nu een van de rotste bodems die je je kunt voorstellen!
Ik baal hier echt ontzettend van! Op de hoefslag kunnen we al een hele poos met goed fatsoen niet rijden, maar het wel-rijdbare rondje wordt steeds kleiner, en als je dan ook ze af en toe nog eens met meerdere in de bak rijdt weet je helemaal niet meer waar je je paard heen moet sturen...

Op dit moment nu er zoveel water is gevallen is hij echt super slecht, er is nu eigenlijk vrijwel geen stuk meer waar je echt fijn kunt rijden.
Dan heb ik liever een zandbodem met plassen dat een glibberige glijbodem zonder plassen...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, Marjelle1992 en 43 bezoekers