Petrie oxford zip? of andere laars met rits?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Petrie oxford zip? of andere laars met rits?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 19:44

Heeft iemand ervaring met deze laars of met andere laarzen met rits (geen mountain horse)?
De petrie oxford is gemaakt van leer met coating, en dat nog voor zo veel geld. Zijn deze laarzen hun geld waard? Gaan de ritsen niet stuk?
Of toch liever zonder rits?

Ik heb ervaring met Rectiligne, maar het leer is erg goedkoop en de ritsen gaan op den duur ook stuk (wel veel beter dan van mountain horse).

Ik wil er graag een paar leren rijlaarzen bij, en het liefst iets soepeler dan de Petrie standaard.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:14

Ik heb rijlaarzen van het merk Lipica, heel fijne laars, met rits en veter.
De rits werkt na 1 1/2 jaar nog steeds perfect.
Laars heeft een hele fijne pasvorm bij de voet.
Het enige nadeel wat ik eraan vind is dat er geen balijn in zit, dus een hele zachte schacht, vandaar dat de mjne ook te koop zijn.
Misschien heb je wel interesse? maat 41, kuit 39 , hoogte +- 50 cm.
Dan hoor ik het wel, zijn niet duur.
groetjes,

Cemlys

Berichten: 14951
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:36

ik heb er een paar van soubirac. ik ben er heel tevreden over. ik heb ze nu zo'n twee of drie jaar en ze zitten nog altijd goed. het enige nadeel is dat de binnenkant bij mn kuit wat bleek word dus dat zal ik eens moeten laten bijkleuren. voor de rest zijn ze super

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:55

Ik heb gewoon de standaart petries en heb daar ritsen inlaten zetten voor 30 euro ofzwo?? ik heb ze 2 jaar en ze zijn nog zupergoed en gaan veel beter aan en vooral uit!

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:12

Ik heb ook petrie laarzen waar ik later een rits in heb laten zetten. Ziet er heel netjes uit (vind ik) en het is erg handig. Mijn volgende laarzen krijgen sowieso een rits!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 22:05

Ik kon kiezen tussen de Petrie met rits en de Cavallo. Heb uiteindelijk gekozen voor de Cavallo. Dat leer was net iets soepeler en de prijs van Petrie en Cavallo maakt elkaar niet veel. De laars zelf zit ook niet veel verschil tussen, en ja ik moest toen een keuze maken. Hoe ze bevallen en blijven weet ik nog niet, ik moet nog drie weekjes wachten voor ze klaar zijn. Party!!

Ik kon ook kiezen voor de Rectiligne, maar ik vond de vormgeving niets en het leer niet mooi, plus dat de laars me niet lekker zat. Die werd het dus niet .

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 bezoekers