Hoe werkt Onder Rembours PRECIES- met problemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Hoe werkt Onder Rembours PRECIES- met problemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 20:04

Vrijdag heb ik een aantal dingen gekocht op de Divoza site. Dit totaal bedrag van 120 euries moet ik onder rembours betalen aan de postbode deze week. Maar wat nou als die postbode later gaat zeggen dat hij het geld niet gekregen heeft, of hij raakt het "kwijt"Weet iemand hoe het dan verder gaat, heb ik dan wel betaald en ligt die dan verandwoordelijkheid bij
Divoza???

Ik vraag me dus af wat als er wat gebeurd met dat geld (terwijl ik wel betaald heb) hoe sterk sta ik dan in mijn schoenen om tegen Divoza te zeggen van dat ik ECHT wel betaald heb...


Met de Zoekunctie ben ik ook niet veel wijzer geworden
Ik hoop dat er bokkers zijn die hier eerder mee te maken hebben gehad.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*


fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:05

claudia23 schreef:
Vrijdag heb ik een aantal dingen gekocht op de Divoza site. Dit totaal bedrag van 120 euries moet ik onder rembours betalen aan de postbode deze week. Maar wat nou als die postbode later gaat zeggen dat hij het geld niet gekregen heeft, of hij raakt het "kwijt"Weet iemand hoe het dan verder gaat, heb ik dan wel betaald en ligt die dan verandwoordelijkheid bij
Divoza???

Ik vraag me dus af wat als er wat gebeurd met dat geld (terwijl ik wel betaald heb) hoe sterk sta ik dan in mijn schoenen om tegen Divoza te zeggen van dat ik ECHT wel betaald heb...


Met de Zoekunctie ben ik ook niet veel wijzer geworden
Ik hoop dat er bokkers zijn die hier eerder mee te maken hebben gehad.


Bij onder Rembours moet jij voor ontvangst tekenen, zonder jouw handtekening op de papieren staat divoza niet sterk!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:07

Idd. Is vrij veilig om te doen. Je moet tekenen bij ontvangst. En de postbode heeft weinig aan het geld, omdat ze weten wat voor pakket hij heeft, en moet het geld dus ook terug geven.
En dus als jij je handtekening zet, en betaald gaat het volgens mij niet snel fout meer. Jij hebt dan gelijk bewijs dat je betaald hebt.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 20:28

hmm okeej ik wou het ff weten omdat het toch niet om weinig geld gaat....bedankt!!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:21

hij mag het ook niet afgeven als jij niet betaald hebt, dus dat is dan ook weer een bewijs dat je betaald hebt...

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:33

Ik heb al diverse keren iets onder rembours besteld, o.a. bij Divoza vandaan en het is altijd goed gegaan Lachen

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:33

Kyona schreef:
hij mag het ook niet afgeven als jij niet betaald hebt, dus dat is dan ook weer een bewijs dat je betaald hebt...


Precies, dat wilde ik ook zeggen.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:55

Het probleem met rembourszendingen is eigenlijk omgekeerd. De afzender weet dat er betaald gaat worden als de levering geaccepteerd wordt.
De postbode is echter niet verantwoordelijk voor de INHOUD van het pakket. Wanneer er dus iets anders in zit dan je verwacht, heb je een probleem. Zorg er bij rembourszendingen dus altijd voor dat je zaken doet met een betrouwbare afzender.
Beetje sneu immers wanneer je bijvoorbeeld een gouden ring denkt te kopen en er eentje van plastic ontvangt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers