E- rijbewijs makkie of pittig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Het halen van het E- rijbewiis...

Is een makkie
7 (43%)
Valt best tegen
6 (37%)
Is erg moeilijk
3 (18%)

Totaal aantal stemmen: 16


Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

E- rijbewijs makkie of pittig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-04 14:41

Wat zijn jullie ervaringen met het examen voor het E- rijbewijs?


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:09

Ik hoop dat het een makkie word Haha! . Ik ga over een paar maanden ook voor m'n E. Ik wil dan voor zo'n dagcursus gaan.
Ik rijd al een tijdje met een klein pony trailertje in de ronte(mag met m'n B) en dat gaat prima. Ook achteruit steken is geen probleem(of dat nu recht achteruit of bochtjes zijn, maakt niet uit). Ik rijd dan met een combie Mercedes Atje met een enkel assig trailertje.
Ik ben nu ook al een paar keer met m'n vader's Merceses ML met een grote tendemasser d'r achter gereden, ook geen enkel probleem. Zo'n dubbelasser is zelfs nog makkelijker dan die enkelasser vind ik zelf.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:42

ik ben er voor aan het sparen kost een hoop centjes dat weet ik wel

vivianne
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:54

Ik heb vorig jaar ook mijn E rijbewijs gehaald.
Ik vond alleen de bijzondere verrichtingen moeilijk.
Het gewoon rijden gaat wel de aanhanger/trailer komt vanzelf mee alleen even opletten dat je wat langer bent en grotere bochten moet nemen als je niet alle stoepranden wil raken.

vivianne
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:54

Ik heb vorig jaar ook mijn E rijbewijs gehaald.
Ik vond alleen de bijzondere verrichtingen moeilijk.
Het gewoon rijden gaat wel de aanhanger/trailer komt vanzelf mee alleen even opletten dat je wat langer bent en grotere bochten moet nemen als je niet alle stoepranden wil raken.

Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:21

Ik heb het wel in 1 keer gehaald, maar vond het eerlijk gezegd best tegenvallen.
Maar kwam misschien vooral door een paar slechte rijgewoontes die ik mij in de auto had aangeleerd die je met een aanhanger erachter echt niet kan doen.

Leuke dressuurpaarden te koop van oa Don Tango B, Arlando, Serano Gold, El Capone, Sorento, Riant: Stal Alberts

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:42

Ik had nog nooit met een aanhanger gereden voordat ik begon, in 1x geslaagd. Ik vond het goed te doen. Niet heel makkelijk ofzo, maar ook zeker niet overdreven moeilijk. Ik heb dus niet gestemd, want die optie staat er niet bij. Je moet laten zien dat je verantwoord met zo'n kar door het verkeer kan, de schoonheidsprijs hoef je niet te verdienen, maar het moet wel veilig en correct gaan. Het staat of valt met ver, heel ver vooruit kijken en goed anticiperen. Die bijzondere verrichtingen kun je leren, maar je moet er wel een beetje gevoel voor hebben.

Nulla tenaci invia est via

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:47

Wat zijn de preciese bijzondere verrichtingen die je moet doen? Ik wil binnenkort ook voor een eendagscursus gaan.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:57

ja ik was ook wel even benieuwd, ik rijd wel eens met de trailer( meer achteruit) maar ik kan dus niet met spiegels kijken! ik heb zon stomme gewoonte om de deur open te gooien en dan naar achter te rijden!

mare met sommige auto's mag je toch een 1 paards trailer trekken zonder dat je een E hoeft te hebben?!?!?!?!?

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:58

Ik heb eind vorig jaar mijn E-rijbewijs gehaald.
Het geen wat ik enorm tegen vond vallen was de lengte van de aanhanger waarmee je moest afrijden, het was dus wennen, niet meer 'strak' door de bocht als het ware maar eerst rechtoversteken en op het laatste moment pas het stuur om. En dan Gas in de bocht.
De techniek bleef redelijk gelijk, alleen dat verkeer van rechts he, de fietsers, maar daar heb ik met gewoon rijden ook wel eens last van maar kijk altijd veel, soms te veel.
En mijn instructeur had een goede opmerking: je moet niet kijken maar waarnemen.

Ik heb een 2 halvedaagse cursus gedaan met een week tussen.
Dan heb je een week om thuis of in het eigen autotje nog wat kijk, schakel en tijd werk te oefenen. Voor het examen had ik dus nog les!
Ik had les bij een bedrijf die zelf in de paarden zitten en dus krijg je tips hoe je het beste met de paardentrailer over de weg kan.

reddytobias schreef:
mare met sommige auto's mag je toch een 1 paards trailer trekken zonder dat je een E hoeft te hebben?!?!?!?!?

Klopt idd, maar dat ligt wel aan het gewicht van de trekkende auto, het maximum trekgewicht en het maximum gewicht van de trailer (dus lediggewicht + laadvermogen en dus niet lediggewicht aanhanger + gewicht paard/pony)!
Dan moet je aan 3 voorwaardes voldoen, maar bij je E-cursus leer je natuurlijk wel een fijne techniek om voor je paard fijn met de trialer te rijden, sturen ed.

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:38

Ik vond het nog wel tegenvallen eigenlijk. In ieder geval ' moeilijker' dan ik had gedacht. Maar niet echt heeeel moeilijk hoor, ligt er ook beetje aan wat voor verrichtingen je moet doen tijdens je examen.
Ik ben 2e keer geslaagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:43

Ik reed al jaren met een trailer voordat ik mijn E ging halen, dit omdat we een andere auto en een andere trailer kochten.
Ik kon dus al achteruit rijden enzo en heb daarom een dagcursus gedaan.
Vond het erg kort (een kwartiertje) en vrij simpel en was in 1x geslaagd.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:51

geen van de mogelijkheden. Goed te doen mits je voldoende ervaring met gewoon autorijden hebt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle, xDaylight en 86 bezoekers