wie betaalde de keuring? koper of verkoper?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

wie betaalde de keuring? koper of verkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:52

bij de dieren die ik verkocht is de keuring of betaald door de kopers of 50/50.

toen ik mijn vorige paard bij de handelaar kocht betaalde hij de klinissche keuring bij een vetarinair naar keuze.

3 jaar later belde dezelfde man dat hij voor mij een leuke merrie had en dat hij mensen had die erg veel intresse in mijn paard hadden.

nadat beide partijden tevreden waren besloten wij te verkopen/kopen.

natuurlijk kwam het onderwerp keuren aan bod en hij zei meteen dat we maar en veearts moesten zoeken die haar rontgen en klinisch wilde keuren en dat hij hem erheen zou brengen en dat de kosten voor hem zouden zijn!!

wie heeft dat nog meer gehad?

tis namelijk nogal een kostenplaatje als je de pech hebt en je krijgt er zo een paar afgekeurd!


groetjes

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:54

Het is een ongeschreven regel dat bij verkoop van een paard de aspirant koper de kosten betaalt als het paard goed wordt gekeurd en als het paard niet goed wordt gekeurd betaalt de eigenaar dat.
Bij goedkeuring met een bemerking worden de kosten gedeeld.

soofje

Berichten: 99
Geregistreerd: 18-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:54

wij deden als het paard goedgekeurd is betaalt de koper en afgekeurd de verkoper

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:58

Van Licor heb ik als koper de keuring betaalt. Als hij afgekeurd werd, konden ze helaas ook niets terugbetalen.

Bij het paard dat ik ervoor had gekocht, betaalde ik ook zelf de keuring, maar omdat hij afgekeurd was, kreeg ik netjes de helft van de aankoopkeuring terug.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:01

Levy schreef:
Het is een ongeschreven regel dat bij verkoop van een paard de aspirant koper de kosten betaalt als het paard goed wordt gekeurd en als het paard niet goed wordt gekeurd betaalt de eigenaar dat.
Bij goedkeuring met een bemerking worden de kosten gedeeld.


Mee eens!!

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:04

Samsam"]
[quote="Levy schreef:
Het is een ongeschreven regel dat bij verkoop van een paard de aspirant koper de kosten betaalt als het paard goed wordt gekeurd en als het paard niet goed wordt gekeurd betaalt de eigenaar dat.
Bij goedkeuring met een bemerking worden de kosten gedeeld.


Mee eens!!
[/quote]
ik sluit me ook hier bij aan...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:12

Samsam"]
[quote="Levy schreef:
Het is een ongeschreven regel dat bij verkoop van een paard de aspirant koper de kosten betaalt als het paard goed wordt gekeurd en als het paard niet goed wordt gekeurd betaalt de eigenaar dat.
Bij goedkeuring met een bemerking worden de kosten gedeeld.


Mee eens!!
[/quote]

Ook mee eens *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:14

soofje schreef:
wij deden als het paard goedgekeurd is betaalt de koper en afgekeurd de verkoper

Zo ken ik het ook.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:15

Komt op hetzelfde neer toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:16

klopt, is maar net van wie je quote Lachen

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:11

Ik heb bij Tos de keuring zelf betaald.
Bij Janosz ook, die werd afgekeurd en kon terug. Maar hun kwamen hem zelf brengen (200 km ), en om dan over 20 euro te gaan zitten miepen... (aangezien de keuring niet lang had geduurd)

Bij Mabel was de afspraak een maand proef, je mag er alles op loslaten om te keuren, niet goed, breng maar terug, maar de kosten zijn voor jouw. Gelukkig werd ze goedgekeurd Knipoog