Stalprobleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Stalprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 20:36

Mijn (verzorg)pony draait in haar stal steeds haar kont naar je toe, in een dreighouding. Met veel 'spanning' (heen en weer geloop) kan je haar wel te pakken krijgen, maar dit doe ik niet dat staat recht tegen mijn gevoel in.
Als ik een tijdlang stil ga staan komt ze wel naar je toe, dan kan je haar voorzichtig ook aaien, maar vaak draait ze uiteindelijk weer die kont naar je toe. Het lijkt op een vervelende ervaring in de stal.
In de wei kan heeft ze dit niet en is ze braaf.

Heeft iemand tips, hoe ik dit kan oplossen??


spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:49

ik denk dat je vooral moet kijken waarom ze dit doet...angst of gewoon dreigen?? Is het angst zou ik veel geduld hebben en elke keer weer gewoon rustig en vriendelijk net zo lang wachten totdat ze naar je toe komt en nou ja....lief en geduldig blijven. Is het gewoon dreigen dan zou ik haar toch eens op haar donder geven want dreigen hoort ze niet te doen.....

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:54

Ik doe het met marca zo dat ik altijd zorg dat ik snoeppies bij me heb. Als ik aankom en ze draait dr kont naar me toe dan dreig ik met het halster of hoofdstel en zeg tegen dr dat ze zich om moet draaien, draait ze niet om dan sla ik zachtjes tegen de achterkant aan met halster of hoofdstel en zeg ik het wat dwingender..... Zou ze het dan nog niet doen dan krijgt ze gewoon een slag tegen dr kont aan zodat ze zich wel om moet draaien........ tegenwoordig doet ze het niet meer maar en staat ze altijd klaar zeg maar.... maar in het begin moest je zelfs op passen dat ze niet echt uithaalde....... ik geef haar wel altijd een snoeppie als ze zich omdraaide naar me toe....... als ik naar haar toe moest komen niet, maar als ze naar mij toe kwam wel

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:06

zo zou ik het ook ongeveer doen: lijkt me een hele goede manier!

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:27

tja... is ze nu al van jou? en het kan best goed groeien, maar dat kost veel geduld hoe lang ben je er mee bezig... en we gaan wel nogal offtopic nu sorry

Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 19:06

Het gaat inmiddels al een stuk beter, ze komt nu gewoon naar je toe, alleen als ze eten heeft kan ze nog heel zuur doen

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:42

Luuts heeft geen stalprobleem..hij molt de stal gewoon Knipoog Boos! maarreh...zoals gijsenkim zei lijkt me wel een goede manier

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:48

Ga ook eens naar je paard toe zonder dat je wilt gaan rijden. Haal haar even aan en ga dan weer weg. Zo zal ze het niet met werk of iets vervelends assosiƫren wanneer je bij haar stal komt.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 22:18

[img]
Juut



Berichten: 21
Woonplaats: Afferden
Geplaatst: 11-01-04 19:48

--------------------------------------------------------------------------------

Ga ook eens naar je paard toe zonder dat je wilt gaan rijden. Haal haar even aan en ga dan weer weg. Zo zal ze het niet met werk of iets vervelends assosiƫren wanneer je bij haar stal komt.
_________________
Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is slechts een mens

Naar boven[/img]

Dat doe ik inderdaad ook niet, ik rijd niet vaak met haar, maar doe veel afwisselende oefeningen, longeren, vrijheidsdressuur, wandelen, rijden...
Maar het is inderdaad waar dat ze geen saaie vervelende ervaringen met het uit stal komen moet ervaren


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenB, GoogleAdsense en 105 bezoekers