Wat mogen jullie bijrijders allemaal ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:43

lessen (op eigen kosten)
Buitenrijden over het ruiterpad van de manege, dus niet de weg op.
Verder gewoon de standaart dingen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:52

Ik mag geloof ik alles. Haha!
Kan zo niets bedenken wat ik niet zou mogen...

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:53

Ik mag met Vasco alles doen wat ik wil. Het scheelt wel dat de eigenaresse de zelfde ideeen heeft als ik. Ik mag zelfs beslissen of er nog een bijrijder bij komt en wie dat dan zou worden ( is Llewella van bokt geworden). Ik hoef eigenlijk nooit te overleggen al laat ik wel weten wat ik van plan ben om te doen met Vasco.

Imre

Berichten: 14208
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 23:55

sandra1977 schreef:
Ik ben zelf berijdster van een paard en die mag ik als eigen beschouwen, de eigenaar heeft mij de veranwoording (tot op zekere hoogte natuurlijk) over het paard gegeven en ik mag doen en laten met hem waarvan ik denk dat het goed is voor 'mijn' paardje. Ik hoef in principe niet te mesten en te voeren, dit doet hij zelf, maar dat neem ik af en toe wel eens van hem over. Hij rijd er zelf niet op, is wel erg gek met zijn paard.
Ik heb het enorm getroffen met het paard en de eigenaar!!


Dat gaat bij mij net zo! Hij maakt alleen in de zomer af en toe buitenritjes met haar. Ik vraag af en toe weleens iets. Ik doe haar nu een half jaar en wist bijvoorbeeld niet hoe ze het zouden vinden als ik er een keer een vriendin op zou zetten.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:02

Hmm als ik nu eerst eens een bijrijder vind! Dus ehm....wie biedt zich aan? Knipoog

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 10:46

Ik ben zelf bijrijder en mag lessen, buitenrijden, met pony op trektocht, in de bak rijden en alles wat ik zelf maar kan bedenken *LOL* Ik mag zelf zn manen trekken enzo, maakt de boer echt niets uit. Ik hoef ook niets te betalen en spullen betaald de boer gewoon Cool Ow en me shet staat er nog gratis Lachen

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 10:50

ik ben zelf bijrijder (op mijn moeder's paarden) en mag alles Knipoog

Yavanna

Berichten: 2647
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:40

Ik mag ook alles op onze verzorghaf. Ik verzorg haar samen met mijn dochter, en dat gaat heel goed. Wedstrijden, buitenritten,lessen. Maar ook stal uitmesten, tuig poetsen en spullen wassen. Het is gewoon leuk om zoveel vertrouwen te krijgen van de eigenaresse, die tevens ook een goede vriendin is geworden OK dan!

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:10

Mijn verzorgster mag van mij alles. Alleen liever niet alleen het bos in. Verder rijdt ze (op eigen kosten en zelf vervoer regelen) met hem bij de club en gaat binnenkort wedstrijden starten.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 16:07

Ik ben echt een zeur geloof ik. Vind het best moeilijk om woody aan iemand anders over te laten. Zo mag ze dus echt niet met hem het terrein af, en wil ik graag dat ze begeleiding heeft als ze rijdt. Gelukkig wil zij dat ook

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:46

Alles... zelfs meenemen naar de Stroa in Renesse....

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:03

Leonie_M schreef:
Ik ben echt een zeur geloof ik. Vind het best moeilijk om woody aan iemand anders over te laten. Zo mag ze dus echt niet met hem het terrein af, en wil ik graag dat ze begeleiding heeft als ze rijdt. Gelukkig wil zij dat ook


Haha dat snap ik heel goed en dat is helemaal niet verkeerd, liever iets te voorzichtig dan dat er ongelukken gebeuren en dat je achteraf zegt had ik maar... Het voelt toch als je 'kind' uit handen geven, al heb ik geen kinderen

Er hoeft geen begeleiding bij te zijn van mij, maar ze mag niet alleen naar buiten, ja behalve een stukje in een rustig wijkje (hij is heel sterk buiten). Verder is lessen geen probleem, graag zelfs! Dressuur, springen al gaat ze er achstervoren opzitten, als het hem niet schaad en niet tegen mijn 'stijl' ingaat vind ik het goed. Je rijd je paard op je eigen manier en zo wil je dat de ander ook rijd.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:04

Elsjuhh"]
[quote="Leonie_M schreef:
Ik ben echt een zeur geloof ik. Vind het best moeilijk om woody aan iemand anders over te laten. Zo mag ze dus echt niet met hem het terrein af, en wil ik graag dat ze begeleiding heeft als ze rijdt. Gelukkig wil zij dat ook


Haha dat snap ik heel goed en dat is helemaal niet verkeerd, liever iets te voorzichtig dan dat er ongelukken gebeuren en dat je achteraf zegt had ik maar... Het voelt toch als je 'kind' uit handen geven, al heb ik geen kinderen

Er hoeft geen begeleiding bij te zijn van mij, maar ze mag niet alleen naar buiten, ja behalve een stukje in een rustig wijkje (hij is heel sterk buiten). Verder is lessen geen probleem, graag zelfs! Dressuur, springen al gaat ze er achstervoren opzitten, als het hem niet schaad en niet tegen mijn 'stijl' ingaat vind ik het goed. Je rijd je paard op je eigen manier en zo wil je dat de ander ook rijd.
[/quote]
Hahaha hoezo mag ik niet alleen naar buiten? Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig
Hij is toch heel lief buiten? Cool (of toch niet)

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:13

Leonie_M schreef:
Ik ben echt een zeur geloof ik. Vind het best moeilijk om woody aan iemand anders over te laten. Zo mag ze dus echt niet met hem het terrein af, en wil ik graag dat ze begeleiding heeft als ze rijdt. Gelukkig wil zij dat ook


Je bent zeker geen zeur!! Mijn bijrijdster mag alles in overleg, maar buitenrijden is gewoon not done! Ze mag wel een stukje op hem rijden als ik erbij ben, maar ik vind het gewoon te link om haar alleen te sturen, omdat mijn paard zich soms nogal sterk kan maken.

Daarbij, ze is 16 en mocht er wat gebeuren dan zijn haar ouders aansprakelijk, dat wil ik ook niet hebben. Ze is verder trouwens wel heel zuinig op hem, dat vind ik werkelijk heerlijk!! Lovers En hij vind haar lief, dat is misschien nog wel het belangrijkste. Lachen

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:49

In princiepe alles, mits in overleg. Wedstrijden starten liever niet meer, omdat ik het zelf ook niet i.v.m z'n leeftijd (22). Lessen mag, eventueel onderlinge wedstrijd op de club ook. Buitenritten mag, mits eerst onder begeleiding. Ik wil graag de 1e paar keer mee zodat ik kan zien dat alles goed gaat, dat ze hem aankan buiten. Daarna hoef ik niet meer mee en mag ze het zelf weten. Stal uitmesten mag ook *LOL* (of eigenlijk moet Tong uitsteken ) . Ja, ik ben heel makkelijk. Als alles maar opgeruimt word en als ze maar netjes omgaan met de spullen Knipoog

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:43

In overleg kan vrij veel. In de bak mag ze er eigenlijk alles mee doen. Bij het springen ben ik tot nu toe nog altijd zelf bij, maar dat ik ook omdat zij daar onzeker over is en dan ben ik bang dat het fout gaat. Zelf hulpteugels eraan doen en alleen over straat is not done. Dat moet ze niet proberen, maar dat doet ze dan ook niet.

Over het algemeen komt het erop neer dat mijn bijrijdster meer mag dan ze doet... ze is heel voorzichtig met mijn paard en dat is ook meteen de rede dat ze mijn bijrijdster mag zijn, om het zo te zeggen. Ze verdient zo natuurlijk wel steeds meer vertrouwen. We overleggen dan ook vaak en spreken zo dingen af. Ze vraagt uit zichzelf alles wat ze wil doen, zelfs als ze haar wil wassen. Niet dat dat van mij moet, maar zo zit zij in elkaar. Heel netjes, ik heb dus niks te klagen... misschien zij...? (denk het niet hoor)

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:45

ik ben zelf bij rijder van 2 ponys en ik mag er eigelijk alles mee doen als het maar niet slecht voor ze is .
dus ik heb niet echt te klagen .
ook hoef ik er niet voor te betalen.
maar wil ik les is dat uiteraad op eigen kosten.
o ja en ik denk alleen niet dat zij het goed zou vinden als ik fanatiek wedstrijden gaat rijden

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:17

Ik mag alles doen met Matador als ik dat wil...

Nou betaal ik eigenlijk alles aan hem (stallingsgeld, hoefsmid, enten, ontwormen etc) dus de eigenaar vind al een beetje dat ie van mij is, maar op papier is hij dus niet van mij.

Eerst vroeg ik nog weleens wat aan hem (of ik hem mocht laten losspringen, of ik hem mocht toiletteren etc) maar dan zegt ie altijd "Al verf je um pimpelpaard en scheer je zn staart er af, je doet maar".

Haha!

Dus: dat doe ik dan maar (niet pimpelpaars verven hoor, alleen z'n staart er af scheren staat wel cool.... Rock-on, dudes! )

Geintje.

Op zich een fijn gevoel en ook wel een bevestiging dat hij mij vertrouwt in alles (hij kent me inmiddels ook wel en weet dat ik goed voor zijn paard ben). Tong uitsteken

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:25

Ik ben niet echt bijrijdster, meer verzorger, en ik mag ook alles. Wat ik daarvoor terug doe is natuurlijk de stal mesten, alles netjes houden, en andere klusjes die de man waarvan de pony is niet meer in z'n eentje kan, als hooi van de zonder afhalen, etc.
Ik les nu alleen en maak buitenritten wanneer ik daar zin in heb (vermeld dat wel even in een schrift die daar ligt zodat de eigenaar weet waar z'n paardje is). Ik mag ook wedstrijden rijden maar mijn geld is op en we zijn daar nog lang niet aan toe. Knipoog
Als ik er ben voer ik de pony's ook zelf.

MerelMaestro

Berichten: 68
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:27

ik moet de stallen uitmesten me zadel en hoofdstel poetsen en voer geven en alles wat ik heb gebruikt weer netje opruimen.... x merel

MerelMaestro

Berichten: 68
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:28

Je moetbelle nwaar je heen gaat en..... tja... als je wil spingen of voltige wi ldoe nmoet je eerst toestemming vragen..

MerelMaestro

Berichten: 68
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:31

das ook leuk ja...!!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:09

Ik ben geen bijrijdster, maar de berijder van Risco. Ik doe echt van alles met hem: wedstrijden rijden, buitenritjes maken, mee naar les nemen, mee op vakantie nemen..
Ik betaal alleen zijn voer en ontworming. Tja.. zo goed zal ik het niet meer zo snel krijgen, denk ik.

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:35

Ik heb een bijrijdster van 17, een topper! We hebben het langzaam opgebouwd (ik heb lesgegeven) en nu mag ze veel met mijn paardje. Lekker naar buiten (liefst met iemand anders, maar goed ze heeft het ruiterbewijs) en loswerken, longeren, rijden in de bak, wandelen, poetsen, masseren. Springen mag ze alleen als ik lesgeef... Ze rijdt vast 1 x in de week en nog een keer in de twee weken en verder als ik niet kan natuurlijk. Ze hoeft eigenlijk nooit te mesten, komt toevallig zo uit, wel voeren na het rijden. Ik denk niet dat ze mijn paardje ooit mee mag nemen op vakantie. Dat zou dan het enige zijn wat echt niet mag... Verder betaalt ze niets, wnat ik ben superblij met haar!!

Daarnaast rij ik nog 2 paarden bij als het nodig is en daar mag ik in principe ook alles mee. Dus wat dat betreft: goed geregeld hier!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:46

Mijn bijrijdster mag alles. Het is een volwassen meid die met een andere intentie rijdt dan 'normaliter' bijrijdsters doen. Ze is meer een soort trainster.