Wat mogen jullie bijrijders allemaal ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:09

"De mijne" mag en moet verder ook alles.
Mag lessen, springen, naar buiten, wedstrijden, enz......maar moet ook alles; peotsen, voer maken, mesten enz.

Op haar dagen is het haar paard en op mijn dagen is het mijn paard!
Gelukkig hebben we de zelfde ideeen over dingen da's wel zo makkelijk.

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 14:54

"De mijne" Mag alles er mee
We gingen zelf met ze 2en naar buiten als ik mijn bijrijd paard meenam
Ze ging er mee naar buiten
Ze had er les mee
Ze sprong en dresuurde er mee

Het enigste wat ik van haar verwachte was dat zuinig op mijn paardjes was en op mijn spullen!

Zij kon beter met bella rijden dan ik
Ik heb haar zelfs een 3 weken zonder toezicht laten rijden van mij omdat ik in het ziekhuis lag
Zij zelf was daar zeer onzeker over omdat ze bang was dat ze iets verkeerd deed maar toen ik bella terug zag was ze alleen maar beter er van geworden

Daarbij is het een super meid
En zodra bella weer te koop zou komen staan komt die bij mij terug en zou zij er weer mee bezig gaan

Macho

Berichten: 62
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 15:17

Ik heb op dit moment een bijrijdster, echt een onwijs lief meisje. Ze doet 2 dagen in de week op op maandag en woensdag en dan is het ook gewoon haar paard en mag ze gewoon alles met hem doen wat ze wil. Vorig jaar toen ik haar nam, was ze nog erg onervaren, en deed ik daar iets moeilijker over en mocht ze nog niet naar buiten (indien er iemand met haar meeging, en dan moest ik ook weten wie) en ik had ook liever dat ze dan 1 keer per week les zou krijgen.

In dat jaar is ze zo onwijs vooruit gegaan, en ikzelf heb best een moeilijke tijd gehad waardoor ik niet zo veel tijd had voor Fla en zei het voor moest doen, ze heeft me daardoor echt onwijs veel geholpen. En ben heeel erg blij met der!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 15:37

Ik heb 2 "bijrijders"
Mijn beste vriendin (Breezer hier op bokt) rijd Jersey op vrijdag, en zei mag er alles mee doen van mij.
M'n 2e bijrijder is een meisje van 12 die bij mij op stal staat met haar eigen pony.
Zei longeerde Jersey eerst altijd, maar nou rijd ze er ook op 1x in de week..
En de voorwaarde is dat ze Jersey eerst longeert voordat ze erop gaat.
Verder mag zei er niet mee buitenrijden en niet springen.
Ze is nog jong, en een beetje in de bak rijden is leuk voor haar, maar met springen en buitenrijden zou ze Jersey denk ik niet aankunnen..

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:12

mijn bijrijdster (19 jaar) voor IGOR is mijn beste vriendin die ik volkomen vertrouw,zij mag dan ook alles met hem doen.

springen,buiten,wedstrijden,op vakantie.

ze rijdt hem vooral dressuurmatig,dat vind ik wel belangrijk.

igor wordt ook nog 2 x per week door een andere bijrijdster (23 jaar)gedaan waar ik andere afspraken mee heb gemaakt.
zij mag geen wedstrijden doen of hem mee op vakantie nemen.
springen en buitenrijden naast dressuur mag wel.

dan heb ik al 6 jaar lang een meisje(11 jaar) voor casanova,mijn shetlanderruin.
zij mag alleen er zijn als ik ook op stal ben,rijden gebeurt alleen wanneer ik meerijdt of lesgeef.ze mag wel alleen met hem wandelen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:44

Alles, zolang ze maar beseft wat ze doet en of het ook echt kan. Ze mag alles doen, behalve wedstrijden & buitenritten. Hij is nogal druk bij buitenrijden en heeft mij er een dik maand terug er flink afgegooid, maar zodra die 2 elkaar goed kennen mag ze dat ook. Wedstrijden wil ik eerst zelf doen.
Verder zodra ik weer een zadel heb mag ze rijden op haar dagen, longeren, wandelen, whatever! Mijn enigste voorwaarde is dat ze ook lest bij mijn instructrice (op eigen kosten)!