deken vraagje.....

Moderators: Neonlight, Amaryllis, C_arola, Just_Sannee

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jennifer

deken vraagje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-04 17:04

Ik heb op mijn pony een deken van 340 gram liggen. Maar die heeft een paar kleine gaatjes, en is nat en vies. Dus ben ik van plan om hem met deze warmere temperaturen zonder deken buiten te zetten.
Is dat verstandig??

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:22

Persoonlijk zou ik niet van 340 gram in een keer naar helemaal niks gaan. Als je je pony perse zonder deken wilt zetten, dan moet je dat gelijdelijk afbouwen, hij is er nu immers aan gewend.
Maar wat ik me afvraag: de winter is net begonnen, het kan nog flink koud worden. Wat doe je dan? Weer die 340 gr op? Het lijkt mij niet echt verstandig om de deken helemaal af te laten in deze tijd van het jaar. (bij een pony die nu alweer een tijdje een deken opheeft)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:36

Als jou pony geschoren is, zou ik dat niet zo 1,2,3, doen. Je moet dat indd geleidelijk afbouwen. Het kan nog behoorlijk koud worden. Als ik jou was, zou ik een nieuwe deken o.i.d. kopen.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:47

heb je geen andere deken voor buiten?

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Coby
Moderator HTT, VT, HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:49

Je hebt de keuze gemaakt om je pony een deken op te doen, ik heb geen idee wanneer je hem hebt opgedaan. Voordat het winterhaar er was of daarna. Ik zou inderdaad een nieuwe deken kopen, je kan hem met dit gure, winderige weer niet zomaar zonder deken op het land zetten.
Je krijgt gegarandeerd een zieke pony en dat kan heel wat duurder worden dan een nieuwe deken. Overigens dekens hoeven niet altijd heel duur te zijn..

Beter twee paarden op stal dan een leeg halster.

Vakantie!!!!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie