Verharen..????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heleen007

Berichten: 92
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Friesland

Verharen..????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-04 18:48

Mijn fjord heeft vanaf oktober een waterdichte 150 gr. Harry Horse deken op. Toen de tijd stond ze dag en nacht buiten, sinds begin november staat ze 's nachts op stal en overdag buiten. Deze deken heeft ze buiten op maar ook op stal. Dit is het eerste jaar dat ze een deken op heeft, om te voorkomen dat ze een te dikke vacht krijgt. (ivm rijden en zweten etc.) Maar nu is ze aan het verharen? Wat kan ik nu het beste nu doen? Komt het omdat ik de deken 's nachts ook op laat? Of heb ik de deken er te laat op gedaan, ze heeft eigenlijk ook nog steeds een hele dikke vacht.

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:23

je moet je deken er geloof ik eigenlijk al begin september opdoen, als je fjord een dikke vacht heeft kan ie best wel nu al verharen wij hebben ook zo'n pony, als je die niet scheert verhaard ie het hele jaar

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:48

ik heb ook een harry's horse 150 gram en die kan je al voor dat de dikke vacht begin opdoen.
Je moet het voor wezen.
Jou paard is waarschijnlijk te laat onder dek gekomen.
Ik heb mijn haf pas vanaf eind september maar dat was al te laat en ging ook verharen.
Geeft niet hoor verharen gewoon dek oplaten en laten verharen.
Maar volgend jaar kan je wel in oktober beginnen met dat dek.
eerst een zomerdek ongevoerd op doen en dan later in oktober de 150 grams.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:35

als ie toch een dek op heeft maakt het verharen niet uit toch? en Gam verhaart ook (zonder deken). Het is momenteel erg zacht weer dus dan krijg je dat.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 20:44

mijn pony begint nu ook al weer een beetje te verharen. die staat normaal gesproken noooit onder een deken, alleen na het werken.