Trektocht in Nederland; wie heeft ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Trektocht in Nederland; wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 02:47

Ik ben van plan om komende zomer met een vriendin een trektocht te gaan maken. Plan is, ik te paard, en zij wandelend met haar shetlander. Gaat dus in een rustig tempo gebeuren. We wilden van manege tot manege trekken. En dan zou ik graag ervaringen en tips van jullie willen horen Lachen
Wat moet er mee?
Wat is handig om mee te hebben?
Wat is handig om geregeld te hebben van te voren?
Nog een speciale tip van jou?

Ben heel benieuwd, naar de antwoorden

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 10:20

ik zou igg een goede route uitsippelen en van te voren wel alle maneges bespreken, zodat je wel met zekerheid een plek heb om te overnachten.

voor de rest heb ik er geen ervaring mee, maar het lijkt me wel super zo lekker met je paardje trekken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 10:54

Waterkippie, dat waren we dus wel van plan, maar het verdere, voor tijdens de trektocht Knipoog En of het praktisch is om een tent of slaapzak of matje mee te nemen Verward

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 10:56

dat hangt er vanaf waar jullie komen te slapen, als jullie precies weten hoe je overal komt te slapen weet je ook of je tent e.d mee moet nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:05

Dat varieert, maar ik vroeg me af, of het praktisch is om dat op het paard te vervoeren. Of dat überhaupt wel mogelijk is Knipoog En of er daar ook aanraders voor zijn.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:18

doe de elfstedentocht! Dat heb ik ook gedaan. Ik heb al veel van de wereld gezien, maar geen vakantie kon tegen de elfstedentocht op. Te paard is het echt fantastisch, en ik wacht op de dag dat ik het nog 1 keertje zou mogen doen. echt dat moet je meemaken. Je kunt op internet wel info vinden, en vast plekjes reserveren. Je slaapt bij mensen thuis, en die hebben een stal voor je klaar staan, een bed en een ontbijt. Beter kan niet!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:27

ik kan je 1 ding aanraden - ga het eerst eens twee dagen proberen. Misschien kom je er na een dag achter dat de tempo's helemaal niet bij elkaar passen en de paden te zwaar zijn om te wandelen - beter daar achterkomen op een generale repetitie als op je tocht zelf...

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 12:41

ik weet wel dat er een trektocht is in drenthe die langs 5 maneges gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:13

Het is de bedoeling dat het bij ons thuis door de polder gaat gebeuren, grasbermen en asfalt. Tempo's komen juist redelijk overeen, daarom vroeg ze het ook aan mij Knipoog
En die andere zaken zijn leuk om later nog wel eens te doen, maar voorlopig enkel bij ons door de polder, en dan kunnen we nog altijd naar huis, als het te tegenvalt Lachen