Easy Boots , ervaringen / meningen

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pmarena

Easy Boots , ervaringen / meningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-04 14:43

Ik ben ineens weer "bezig" met Easy Boots ,
ben voor Barefoot bezig met wat plannen met de producent daarvan , en kwam zodoende weer eens op de website waar dus ook de Easyboots opstaan.

Ik heb 6 jaar geleden eens Easyboots gebruikt bij een 7/8 Arabische merrie met been problemen , zij was erg kort bekapt ter correctie en had daardoor gevoelige zolen.

Voor de been problemen moest ze 3 x daags 10 minuten lopen ,
vooral op zachte ondergrond.

Toen gebruikten we dus Easy Boots daaronder ,
en het viel me erg tegen hoe snel die dingen sleten !
Zeker gezien dat we alleen maar korte stukjes stapten en nog veel op gras ook....

Ook ben ik niet kapot van de knijpende sluiting en het plastickerige materiaal. Die knijpende sluiting geft me het idee dat het de hoef teveel opsluit en fixeerd.
En het proces van uitzetten en inkrimpen tijdens het lopen beperkt.
Ook heb ik m'n twijfels over de grip , het ziet er zo glad plastickerig uit ! Bloos!

Het mooie eraan vind ik wel :

- ze blijven mooi onder de haarlijn van de hoef , dus zullen niet schuren.
- je kunt ze gebruiken om de hoeven van vocht te voorzien als ze te droog zijn
- het schijnt dat ze beter passen bij paarden met smalle , lange hoeven.

En ze hebben ook iets leuks : de Easy Foam Kit.
Het schijnt dat je dat spulletje erin spuit en dat dan met de hoef erin een perfect passend binnenwerk vormt. Dat klinkt wel erg leuk !

Maar aan de andere kant : misschien werkt dat ook het hoefmechanisme weer tegen , en wat als het weer tijd wordt voor een bekapping ,
past het dan nog wel fatsoenlijk Verward

Mijn punten van twijfel zijn gewoonweg :

- blijven ze wel goed zitten , ook in modder , zand en water ?
- zijn ze niet glibberig op de harde weg / nat gras / bij springerig paard ?
- zitten ze het hoefmechanisme niet in de weg ?
- beschadigd de hoef niet door het klem-systeem ?
- slijten ze niet te hard ?

Ik weet dat er al meerder topics over zijn en ik heb ook de fabrikant aangeschreven , maar zou graag nog wat reacties van gebruikers en anderen zien , hoe denken jullie erover ?
Wellicht dingen gehoord van anderen , gezien of zelf meegemaakt ?

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP www.fijn-zadel.nl NU GRATIS VERZENDEN VANAF 50 EURO.
Heb je een vraag over een Barefoot-zadel? Kijk eerst even *HIER* Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm, Biothane teugels in allerlei kleuren. *\o/* Klik hier

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie