tips welkom voor zondag.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

tips welkom voor zondag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 11:31

hoi allemaal, ik heb zondag een dressuurwedstrijd met mijn pony,
het is pas onze 2e wedstrijd omdat hij lang ziek is geweest waardoor we een lange tijd niet hebben kunnen oefenen.

Ik moet als laatste om half 3, ff duimen dus Haha!


Okee nu over de topic;
-mijn pony wil niet nageven als ik daarom vraag, soms doet hij het wel, soms ook weer niet.

-mijn houding is niet een van de beste, vooral niet met mijn armen en ik kijk vaak naar beneden.

-bij het halthouden wil mijn pony óf niet stil blijven staan, óf niet nageven.

- verder is het moeilijk om met mijn pony een volte te maken, omdat hij zijn achterhand heel erg uitzwaait, ook nog als je de buitenhand begrenst houd zwaaid hij een stukje uit.

- bij de middendraf over de diagonaal gaat hij altijd strekken, zelfs bij mijn instructrice...



over de proef; ik heb proef 9 om te rijden, geen moeilijke proef, maar wat bedoelen ze met: b afwenden en overgaan in stap, b-x-e halthouden.

dat laatste deel snap ik niet. Bij b afwenden en overgaan in stap, is het zo dat je af moet wenden, je paard recht moet stellen en dán pas overgaan in stap. Maar b-x-e halthouden, moet dat dan gewoon bij de X?


ik weet dat ik het voor zondag niet allemaal gefikst krijg, zodat mijn proef perfect zal gaan, maar alle tips zijn welkom, ik kan namelijk altijd goed mijn best doen.

Groetjess

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)



Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:47

Assiej schreef:
over de proef; ik heb proef 9 om te rijden, geen moeilijke proef, maar wat bedoelen ze met: b afwenden en overgaan in stap, b-x-e halthouden.

dat laatste deel snap ik niet. Bij b afwenden en overgaan in stap, is het zo dat je af moet wenden, je paard recht moet stellen en dán pas overgaan in stap. Maar b-x-e halthouden, moet dat dan gewoon bij de X?


Je moet bij B afwenden, dan je paard netjes rechtstellen en overgaan in stap. En dan zo snel en netjes mogelijk achter elkaar.
Op de lijn b-x-e halthouden, betekent op die lijn halthouden (in het midden) dus gewoon op de X halthouden.
Laatst bijgewerkt door Fredt op 22-03-04 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

» Never give up on the things that make you smile..

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 12:48

okee dankje. Ik dacht namelijk al zoiets maar in de meeste proeven staat er gewoon X halthouden Verward daarom snapte ik er neits meer van Knipoog

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 12:49

Succes trouwens ook nog voor zondag!!

» Never give up on the things that make you smile..

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 12:50

oo dankje Lachen niet vergeten te duimen he Tong uitsteken

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:19

Assiej schreef:
Okee nu over de topic;
-mijn pony wil niet nageven als ik daarom vraag, soms doet hij het wel, soms ook weer niet.

-mijn houding is niet een van de beste, vooral niet met mijn armen en ik kijk vaak naar beneden.

-bij het halthouden wil mijn pony óf niet stil blijven staan, óf niet nageven.

- verder is het moeilijk om met mijn pony een volte te maken, omdat hij zijn achterhand heel erg uitzwaait, ook nog als je de buitenhand begrenst houd zwaaid hij een stukje uit.

- bij de middendraf over de diagonaal gaat hij altijd strekken, zelfs bij mijn instructrice...

Als ik dit zo lees, dan vraag ik met toch even af waarom je dan wel op wedstrijd gaat??

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:24

Lovely"]
[quote="Assiej schreef:
Okee nu over de topic;
-mijn pony wil niet nageven als ik daarom vraag, soms doet hij het wel, soms ook weer niet.

-mijn houding is niet een van de beste, vooral niet met mijn armen en ik kijk vaak naar beneden.

-bij het halthouden wil mijn pony óf niet stil blijven staan, óf niet nageven.

- verder is het moeilijk om met mijn pony een volte te maken, omdat hij zijn achterhand heel erg uitzwaait, ook nog als je de buitenhand begrenst houd zwaaid hij een stukje uit.

- bij de middendraf over de diagonaal gaat hij altijd strekken, zelfs bij mijn instructrice...

Als ik dit zo lees, dan vraag ik met toch even af waarom je dan wel op wedstrijd gaat??
[/quote]
Dat vraag ik me ook af... Lips are sealed

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:30

Dat je pony niet perfect loopt, daar kun je op oefenen.
Dat hij lang ziek is geweest, daar kun je niks aan doen.
Maar een kombi van die twee, lijkt me niet echt bevorderlijk voor een wedstrijd en schept zowel voor jou als voor je pony waarschijnlijk een hoop stress.
Als je pony normaal al niet zo makkelijk nageeft, dan zal hij dat zeker niet doen als hij een tijd heeft gestaan. Jij hebt een tijdje niet gereden (concludeer ik) en dat is weer niet bevorderlijk voor je houding.
Mijn tip. Zeg de wedstrijd af. De volgende keer beter. Ach gut (Dat zou ik doen)

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:37

Op de volte toch ook je buitenbeen erbij houden ipv alleen je buitenhand om de kont te begrenzen.
Voor je houding: Je zelf lang maken in het zadel. Naar voren blijven kijken. Kin omhoog en borst vooruit. Laat maar zien wat je hebt zegt mijn instructrice altijd.

Met de andere vragen kan ik je alleen maar zeggen: Heb je les? Zoniet, ga daar met iemand aan werken. Het is erg moeilijk om over het onderwerp nageven tips te geven via internet. Je moet een combinatie zien om te zeggen wat de verbeterpunten zijn.

Veel succes zondag!

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:38

samantha23"]
[quote="Lovely"][quote="Assiej schreef:
Okee nu over de topic;
-mijn pony wil niet nageven als ik daarom vraag, soms doet hij het wel, soms ook weer niet.

-mijn houding is niet een van de beste, vooral niet met mijn armen en ik kijk vaak naar beneden.

-bij het halthouden wil mijn pony óf niet stil blijven staan, óf niet nageven.

- verder is het moeilijk om met mijn pony een volte te maken, omdat hij zijn achterhand heel erg uitzwaait, ook nog als je de buitenhand begrenst houd zwaaid hij een stukje uit.

- bij de middendraf over de diagonaal gaat hij altijd strekken, zelfs bij mijn instructrice...

Als ik dit zo lees, dan vraag ik met toch even af waarom je dan wel op wedstrijd gaat??
[/quote]
Dat vraag ik me ook af... Lips are sealed
[/quote]
Dit dacht ik ook al...

Ik zou gewoon nog een jaar goed oefenen en zorgen dat je er klaar voor bent..
Je komt zoiezo niet ver als je pony niet wil nageven... En ook al zou je winst krijgen hoe doe je dat dan als je in de L zit?
Als je gaat starten moet je (bijna) L startklaar zijn, is mijn persoonlijke mening...

Zo heb je er gewoon weinig aan, het enige dat je eraan hebt is ervaring opdoen met je pony, maar dan nog zou ik wachten!


[edit] Zat net ff in je profiel te lezen en zie dat het onderling is..
Dan zou ik me niet zo heel erg druk maken en gewoon goed je best doen, meer dan dat kan je niet doen!
En als je je protocol terug krijgt goed aan die dingen gaan werken!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:21

het is inderdaad jammer dat je een wedstrijdje moet rijden als je pony en jij er niet voor geoefend kunnen hebben,verwacht niet al te veel en maak er een gezellige dag van.

HIER zijn tips om toch zoveel mogenlijk eraan te doen:

*let ten eerste goed op je eigen houding,dat is toch het belangrijkste van al je ''problemen'',nageeflijkheid kan je nu heel weinig aan doen,laat dat maar.

*het stilstaan,het feit dat je het netjes probeert telt zwaarder dan dat je daadwerkelijk lang genoeg heb stil gestaan,groet heel kort (en GLIMLACH)en pak je punten vooral met op de letter rijden en alle hoeken in te rijden.

*uitzwaaien op de volte,rijdt je pony begrenst met buitenteugel en je buitenbeen en doe niks met je binnenbeen op dat moment.

*de diagonaal ,als je al voelt dat je pony daar te veel wil doen hou haar netjes bij je met je zit/houding en weinig been of misschien zelfs niks,moet je wel een middendraf tonen laat haar voorzichtig alleen met je hand naar voren ''ontsnappen''.

*na de laatste groet(weer GLIMLACH),en de rijbaan verlaten,beloon je pony en laat niet zien dat je teleurgesteld ben of boos.

*!!de jury zal het op prijs stellen dat je eerlijk en met plezier en rustige hand de proef goed op de letters rijdt en kan glimlachen OOK als het niet lekker is gegaan.

SUCCES

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 18:11

sorry, ik was vergeten te vermelden dat het een onderlinge wedstrijd is.
mijn fout, kijk iedereen is ergens begonnen lijkt mij, zo doen ik en mijn pony allebei ervaringen op, want je moet toch ergens beginnen lijkt mij!!

Ik ga alle tips nog eens goed nalezen en oefenen... dank jullie wel

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 18:16

Mikkie schreef:
Dat je pony niet perfect loopt, daar kun je op oefenen.
Dat hij lang ziek is geweest, daar kun je niks aan doen.
Maar een kombi van die twee, lijkt me niet echt bevorderlijk voor een wedstrijd en schept zowel voor jou als voor je pony waarschijnlijk een hoop stress.
Als je pony normaal al niet zo makkelijk nageeft, dan zal hij dat zeker niet doen als hij een tijd heeft gestaan. Jij hebt een tijdje niet gereden (concludeer ik) en dat is weer niet bevorderlijk voor je houding.
Mijn tip. Zeg de wedstrijd af. De volgende keer beter. Ach gut (Dat zou ik doen)


Nee ik heb gewoon elke dag gereden hoor, maar hij was vanafdat we hem kregen ziek, door de vervuilde lucht in zuid-holland, en hij kwam uit belgie. Nu is het voor groot en deels over, alleen hij hoest nog wel bij het rijden.

Tussen de eerste wedstrijd en de 2e wedstrijd is hij dus weer even ziek geweest, daarna langzaam weer opgepakt. Omdat hij door de slijm in zijn longen soms nog hoest tijdens het rijden, of proest, dan kwam er op het eerste protecol te staan 'verzet' die snap ik ook nog niet helemaal...

Ik en mijn zus rijden al een tijd, en het is een onderlinge wedstrijd zonder startkaart, dus opzich is het alleen voor de ervaringen.

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:19

om een volte te rijden moet je niet alleen je handen gebruiken maar ook je benen...

zorg dat je je buiten been achter de singel houd zodat ze minder de achterhand uitzwaait

je rijd een volte om het paard te leren dat hij/zij niet met de achterhand moet uitzwaaien Haha!
succes

en oh ja>>
naar beneden kijken...
doe ik zelf ook heel erg als tip kreeg ik:
kijk naar het plafond!!
het gaat nu een stuk beter met mij...
misschien kun je dat ook eens proberen !! Haha!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 18:23

dan zie ik niet meer waar ik rij!!! haha ik snap je bedoeling hoor Lachen zal er op letten

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:12

Assiej schreef:
dan zie ik niet meer waar ik rij!!! haha ik snap je bedoeling hoor Lachen zal er op letten

dat idee heb ik soms nou ook Haha! dus kijk ik stiekem afentoe even waar ik rijd Haha!
maar toch blijf ik nog vaak naar beneden kijken zwaar irritant Haha!
vooral als ik het op foto's zie...
krijg dan automatische pijn in mijn nek Haha!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 19:29

haha okee dan Lachenik ga aan alles wat jullie zeiden werken, vandaag niet want ben ziek, morge de les in dus komt wel goed;)

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers