Stalhuur voor familie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Stalhuur voor familie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 18:24

Hi, Lachen

Wat vinden jullie ? Verward
Je hebt een eigen stal (profesionele)en iemand uit je familie wilt met paard bij jou op stal staan. Haha!
Zou je degene laten staan voor de kostprijs, alleen het voer /hooi /strooisel? Verward
Of ook een beetje stalhuur betalen? Verward

(ga ervanuit dat je geen geld teveel hebt, anders maakt het helemaal niet uit) Haha!

ben benieuwd.. *LOL* *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:25

Nee, ik zou het dubbele berekenen als voor een normale pensionklant. 'k Moet er niet aan denken, familie op stal!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:28

ik zou wel wat vragen natuurlijk maar ik zou wel wat minder vragen.
maar ook niet te veel anders kan diegene voorde kosten opdraaien van wie het paard is ook al is het familie

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:33

Kostprijs en dat ze elke dag mijn paarden zouden uitmesten... ;0)

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:51

Ligt aan welke familielid het is, kan je diegene nou niet uitstaan dan betalen ze maar lekker. Maar heb je er een leuke,vertrouwde,gezellige band mee dan moeten ze wel betalen, maar beduidend minder.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:51

Ik denk toch wel meer dan kostprijs, tenslotte pikken ze wel een of meerdere boxen in waar jij anders je brood mee zou kunnen verdienen.

Misschien dat er wel in natura iets te regelen is, bijvoorbeeld uitmesten of misschien is er iets anders waar zij goed in zijn en wat jij nodig hebt bijvoorbeeld administratie oid.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:53

Je zou iets korting kunnen geven, maar tegen de kostprijs zou ik het zeker niet doen. Op de plaats waar dat familielid staat, kan ook vol betalende klant staan.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:32

Ik zou ze misschien 25% korting geven, maar meer niet. Ze nemen idd dan een plaats in beslag waar je iemand voor de volle mep kan laten staan. Daarbij zijn familieleden vaak veeleisender, heb ik ervaren.

nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 19:41

Dat vind ik inderdaad ook wat jullie zeggen.
Het is toch een stal waar je anders een paard in kan hebben die t meer opleverd, zo dacht ik ook.
Maar je hebt mensen die dat niet normaal vinden, "ëxtra betalen kom op zeg"
Als je een goed lopend bedrijf bent bv. dan kan je inderdaad zeggen van help me anders met dat en dat.
gratis is wel heel luxe...! *LOL*

Zouden jullie i.g.v. dan ook gewoon lesgeld vragen of zeggen van dat hoeft niet ?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:43

Gewoon half lesgeld en 75% van de stallingskosten lijken me heel redelijk. Bij een ander moeten ze het volle pond betalen, dus ieder duppie wat in de knip mag blijven, is er eentje.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:52

ik zou ze het zelfde laten betalen als alle andere pensionklanten.. anders krijg je alleen maar gezeur volgens mij.. en het feit dat er ook een volbetalende klant kan staan in die box..

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:21

het zou er voor mij aan liggen wie het is een waar ik normaalniet mee omga dan zou ik het volle pond vragen en zou het iemand zijn die ik graag mag en waar ik mee omga dan zou het wel goedkoper zijn maar niet tegen de kostprijs. lesgeld zou ik voor de helft doen.
succes er mee

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:22

Sonja schreef:
Nee, ik zou het dubbele berekenen als voor een normale pensionklant. 'k Moet er niet aan denken, familie op stal!


*LOL*

ik zou ze alleen hun stro=hooi en voer laten betalen.

nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 17:16

Allemaal bedankt voor jullie meningen.
Was er erg benieuwd naar wat andere daar van vinden..
groetjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:18

Als je een bedrijf moet runnen heb je geen ruimte voor een liefdadigheidsinstelling. Gewoon het volle pond dus, tenzij er van hun kant iets anders tegenover staat.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:18

Tessebes schreef:
Je zou iets korting kunnen geven, maar tegen de kostprijs zou ik het zeker niet doen. Op de plaats waar dat familielid staat, kan ook vol betalende klant staan.


Ben ik het mee eens.
Ik zou diegene ook gewoon het normale laten betalen met wat korting ervanaf dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:58

nishrinakn schreef:
Zouden jullie i.g.v. dan ook gewoon lesgeld vragen of zeggen van dat hoeft niet ?


Wat niks kost, heeft ook geen waarde.
Hooguit zou ik een kleine korting geven omdat ik niet hoefde te reizen voor de lessen, maar waarschijnlijk zou ik dat ook al niet eens doen.

Ik ben al niet zo familie-minded, maar met zulke dingen helemaal niet. Familie denkt vaak een streepje voor te hebben, en meer te mogen dan anderen. En daar hou ik niet zo van....

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:03

Als het iemand is waar je zelf ook van op aan kan en die ook vanalles voor jou over heeft, zou ik iets meer dan de kostprijs vragen.
Zo niet, nou laat ze dan maar gewoon dokken!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 18:10

Ik zou gewoon de volle mep laten betalen. Scheelt scheve gezichten, en een hoop gezeur van andere klanten. Je zou haar bijv. 2x p/m een gratis les kunnen geven ofzo. EN als je korting geeft komt dadelijk je hele familie met korting bij je stallen...