Hoeveel kracht voer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Hoeveel kracht voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-04 14:42

Ik vraag me af hoeveel krachtvoer en wat jullie Kim zouden geven.

Hier een beschrijving:
Kim is een 5 jarige pony van 1.45, ze wordt 6 keer per week fanatiek gereden ( zowel dressuur, springen als een buitenrit )
Het gaat nu even om de winter, dan staat ze niet in het weiland ( ze krijgt wel beweging in de paddock, maar dat heeft niks met het eten te maken )
IK ri zo'n 2 keer per maand wedstrijden ( L1 nivo, thuis trainen we op L2 nivo ) Ze heeft van nature aanleg om dik te worden ( valt in de winter wel mee, gelukkig ). Ze is niet overdreven fel.

Mijn vraag gaat puur om het krachtvoer, muesli,bix etc.

Ik ben erg benieuwd aangezien ik er zelf niet helemaal uit ben wat ik precies moet geven.

(L)


Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:46

ik zou toch gaan voor smorgens een kilo brokken en savonds ook een kilo. misschien savonds wat muesli erbij voor de lekker.
shadow wordt 3 a 4 keer fanatiek getraind in de week en deze staat op 1/2 brok smorgens en 1/5 savonds en krijgt smorgens en savonds ook nog een halve bak muesli

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:42

Ik zou ook voor 2 kilo op een dag gaan. Maar het verschilt heel erg per pony, de 1 reageert heel anders op voer dan de ander

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:56

De mijne is ook heel erg snel te dik. Hij wordt z'on vijf keer per week getraint, maar als ik hem 2 kilo bix geef, wordt het net een olifant.
Omdat hij ook niet erg fel is (lees: liever lui dan moe) krijgt hij s'ochtend en s'avonds een halve kilo box en een halve kilo haver.

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:06

Bij ons op stal is er een homeopaat geweest en die heeft gezegt je mag je paard niet te veel kracht voer geven 3 plakken hooi is eigenlijk nog beter in kracht voer zitten stoffen die paarden in de natuur niet gewent zijn dus ik zou niet te veel kracht voer geven. de paarden bij ons op stal krijgen een 1/2 biks/ en 1/2 graan en veel hooi en 's avonds pulp


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0 en 95 bezoekers