Waar is je paard bang van? Tractors, ed..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:59

Arsen is niet bang uitgevallen en wil overal langs of heen, als hij maar vertrouwen in je heeft.
Maar grote vrachtwagens vlak langs hem of tractoren vindt hij niet echt fijn en sinds hij met een storm bijna een boom op zijn hoofd heeft gehad, heeft hij ook een kijkje op krakende bomen als het waait.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:57

Avalla was 100% bom proof... Maar mevrouw krijgt steeds meer energie en conditie. Heel fijn voor haar, maar ik moet er nog mee leren omgaan. Normaal kan ik werkelijk langs alle dingen komen, van grote machines die zand op de grond aan het gooien zijn tot mensen die takken aan het omzagen zijn.

Maar gisteren kwam ze omhoog omdat er een fietser aankwam. Van voren Clown

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:08

Ascot gaat over de rooie wanneer hij rijdende tractors of vrachtwagens tegenkomt, vooral als ze hem tegemoed komen. Dit komt doordat hij 4 jaar geleden klemgereden werd door een vrachtwagen met dubbele aanhanger. De chaufeur besloot dat hij wel al het kruispunt op kon draaien toen wij nog halverwege waren. Omdat de vrachtwagen om ons heen moest draaien om af te slaan en de tweede aanhanger een kortere bocht maakte moest Ascot een flinke gallopsprong maken omdat we anders plat waren gereden. Het is goed afgelopen maar daarna werd hij hysterisch wanneer we een tractor of vrachtwagen tegen kwamen en sloeg hij echt op hol. Het laatste jaar kan ik hem redelijk bij me houden in dergelijke situaies.
Toch valt het me op dat veel mensen niet rekening houden met het feit dat paarden vluchtdieren zijn en vol gas langs je heen scheuren. Jammer want daardoor gebeuren er veel ongelukken die niet nodig waren.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:11

Niels mag mij graag laten geloven dat hij voor veel dingen bang is, alles om onder het werk uit te komen Haha!
Wel heeft hij een hekel aan achteropkomende galloppeerende paarden, dan wil hij nog wel eens wegschieten.....
Ook wordt hij erg nerveus als iemand met de longeer of rij-zweep in de weer is en wat flinke tikken uitdeeld, dit omdat hij in het verleden beide zaken wel eens meerdere malen onterrecht heeft meegemaakt.
Ook de minitrampoline die naast een van de buitenbakken staat vindt hij maar niets, als er iemand op aan het springen is kraakt en piept het dat het een lieve lust is...
Verder heeft hij buiten een hekel aan fietsen, hij springt er echter niet voor weg maar ernaartoe Verward , dit is ook niet echt prettig.
Verder is het een schat van een beest die vaker spoken ziet dan dingen die er daadwerkelijk zijn........Haha!

_Roos_
Berichten: 456
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:49

Amigo is bang van plasjes op de grond
Jaaah ze gaan je ook opeens aanvallen

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:16

Verward Euhm... hijs niet bang en gaat wel door waterplassen, maar pootje baden houdt ie niet zo van.

Maar goed, daar zijn we mee bezig. Als ie eenmaal in in een stukje sloot staat vind ie het erg leuk, gaat ie met zn hoeven door het water slaan en spelen met zn mond in het water.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:36

Pride is eigenlijk nergens echt bang voor. Natuurlijk schrikt hij wel eens van iets, maar het niet zo dat hij er dan niet langs gaat.

Wat hij wel heel eng vindt is alleen het terrein af! Als ik naar buiten wil moet er altijd een ander paard mee en dat vind ik wel vervelend.
Maar als ik probeer om alleen met hem naar buiten te gaan dan komt hij omhoog en gaat hij heel angstig hinikken.