Waar is je paard bang van? Tractors, ed..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:02

Kimmes schreef:
Kim is erg bang voor wapperende zakjes/papiertjes.En al helemaal als ze op haar afkomen.


Ja dat ken ik... Cinzano vind dat ook nogsteeds doodeng....
Net als vlaggetjes die door de wind nogal gaan wapperen, iellll

Maar tractoren zijn toch ook wel heel eng

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:03

Hij is bang voor tractors en voor alleen zijn (verlatingsangst ofzo)

en hij is bang als we buitenrijden voor enge KABOUTERS.... die zomaar in ene te voorschijn komen. IK zie ze alleen nooit......

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:06

Citaat:
Wel kan hij ineens opzij springen als hij een grote steen in de berm ziet liggen, een zwerfkei ofzo, of als iemand zo'n ding als erfafscheiding heeft


daar zitten de paardetende kabouters onder
Morrie is daar ook bang van.....
en van grote loonwerkersapparaten, kranen en shovels enzo, dan draait ie om en naait erutssenuit en dat kan ie verrassend snel voor zo'n lomp, log paard Schijnheilig

Veluwese landgeiten is ie ook bang voor, een beetje jammer wel, want we kunnen nu nooit meer naar het bos, ze staan namelijk op de hei waar we langs moeten

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:13

Waarom krijgen kabouters altijd de schuld Scheve mond Tong uitsteken

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:17

willem is weinig tot niet bang.. hij doet wel ens als of.
vrachtwagens tyractoren.. interesseert hem dat. kan met hem ook rustig over deopenbare weg, drukte met auto's, dikke motor vlak achter zun kont.. het kan hem niet boeien. kan zelfs met hem ik denk eenmeter of 15/20 vanaf de goederentrein lopen en geeft geen kik als d trein langs komt denderen. of de metro..
maar idd zoals al velen zeggen.. dat takje daaro dat zo verdacht heen en weer beweegt. dat kantoch maar heel gevaarlijk zijn.
of die houtsnipper op de grond.
we hebben 4 honden rondlopen op de manege.. die blaffen aardig wat af.. diebeesten vindie geweldig.. maar willen we langs de voetbal velden waar ze wel eens boxertrainingen houden.. en hij hoort ze blaffen..nouw dan staatie te steigeren, want dat is eng..
hij loopt al jaren in dezelfde binnenbak.. maar ineens is het wel heel erg eng daaro in de hoek.. die er echt letterlijk al weken zo bijligt... en vervolgens geeftie er weer nix om als de hoeken vol gebouwd zijn met kerstbomen, lichtjes, slingers noem maar op..
maar hij loopt wel met grote bogen om een trailer heen.. want die vindie echt niet leuk.. tis een hel als ik hem de trailer in moet doen.. hij is zo lekker groot en dan steektie gewoon zijn hoofd boven de trailer dus dan krijg je hemniet naar binnen.. want meneer vind dat zeiltje eng wat daar hangt.. zelfs als er helemaal geen zeiltje hangt Haha! en dan staatie er in... rentie er weer uit Haha! om weer te doen watie daarvoor ook deed Haha! protesteren Haha!

wat zijn het af en toe een grote aanstellers zeg..

madacha
Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:16

mijn pony is heel bang van koeien Bloos! , ik kan geen wei voorbij, zonder dat hij dan briesend met zijn staart omhoog zich loopt aan te stellen *LOL*

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:25

Daisy is altijd, en nu nog steeds onverminderd bang geweest voor alle pony's met een stokmaat onder de 1 meter... Scheve mond
Alles wat maar een beetje op een Shetlander lijkt is een groot drama, en vooral als we 's avonds in de bak rijden en die levensgevaarlijke Shetjes staan hun ding te doen in de wei naast de bak is het zoals jullie wel kunnen voorstellen echt niet meer mogelijk om normaal erlangs te rijden. Stel je voor dat ze met hun enorme slagtanden over de sloot en het hek van de bak springen, om die arme Daisy te grijpen..... Frusty

Verder kan ze een behoorlijke Drama-Queen zijn, maar over het algemeen is dat alleen als ze hengstig is. Het lijkt soms wel alsof ze 2 maanden achter elkaar hengstig is, dat is dan wel weer jammer Clown Tong uitsteken

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:26

madacha schreef:
mijn pony is heel bang van koeien Bloos! , ik kan geen wei voorbij, zonder dat hij dan briesend met zijn staart omhoog zich loopt aan te stellen *LOL*



Nog zo'n raar paard!! Haha!

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:30

schimmeltje is niet voor veel dingen bang, kleine plassen durft ze niet doorheen te lopen maar de zee of n meer springt ze zo in Verward en veder eig. nergens.

petertje die is echt voor helemaal niets bang!!! hij is echt "onze hengst" tog LovingTweety Knipoog

en iris... die schrikt best wel snel.. k weet niet echt waar ze bang voor is want ik ben nog nooit met haar naar buiten geweest...

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:40

Kinderwagens.
Schapen.
Net gewassen gevlekte paarden in de zon Haha! .

Verder kan de wereld om haar heen instorten en geeft ze geen krimp.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:44

Hijgende honden Haha!
Al 2 keer dat ik op straat aan het stappen was met een contactteugeltje, en dat er van achter een hijgende hond aan kwam, en dat ik vervolgens op een rennend paard zat, haast niet stil te krijgen, omdat natuurlijk de hond nog meer gaat rennen en hijgen Haha!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:39

mijn paard is bang voor spoken, ja ja, vooral als ik in de enge achterste bak rij, ze ziet echt dingen die er helemaal niet zijn, whahaha Schijnheilig

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:13

ja mijn paard is ook bang voor spoken. en voor tractoren en vrachtwagens.
En voor opwaaiend plastic en dat soort dingen. En voor monsters die zich begraven in putjes Knipoog

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 16:18

Mijn paard is bijna nergens bang voor. Alleen witte hekjes Haha! Maar dat gaat ook al steeds beter!

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:24

Gulpje schreef:
Daisy is altijd, en nu nog steeds onverminderd bang geweest voor alle pony's met een stokmaat onder de 1 meter... Scheve mond


He dat heeft die van mij ook, schijt in zn broek van kleine pony's en geiten vind ie ook eng..

Verder vind ie nix eng, trackers, motoren, treinen noem het maar op hij schrikt er niet van en dan staat er z'on geit in dan springt ie gelijk opzij Verward

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 17:55

mijne ziet erg graag spoken en dat is natuurlijk doodeng, mensen langs een bakrand of in de kantine houd ie ook niet van (lege kantine geen probleem) tractors enzo is allemaal niet eng wel paraplu's en vooral shetlanders! daar durft ie niet langs of opaf, gaat ie helemaal snuiven enzow, heel apart ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat een pony bang was voor een shetlander Verward

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:06

Grote hoop zand, grind, kunstmest,...
Kalkoenen.

Wel niet in die mate dat ze er vandoor gaat ofzo, maar in het geval van de kalkoen verstrakt ze of staat ze even doodstil, maar gaat er dan in een boogje langs. Zo'n hoop is gewoon: boogje erlangs.

Oh ja, en die stomme bliepgeluidjes die alle digi's blijkbaar moeten maken als je afdrukt, net voor de sluiter dichtgaat (je kan wel raden wat voor n foto's dat oplevert) Boos!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:11

Die van mij is vooral bang voor onzichtbare tijgers in hoeken van maneges.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:30

lama's....die zie je steeds opduiken in weilanden hier in de buurt *schrik*

en zo'n laserding die de loonwerker gebruikt om een stuk grond uit te vlakken, daar zijn bijna alle paarden doodsbang voor. Wij horen en zien er niets van, maar er schijnt een hoge toon uit te komen die paarden wel kunnen horen.
Leentje, dat is leuk: actiefoto's OK dan!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:50

Odin is niet echt ergens bang voor denk ik...

Peerkie

Berichten: 80
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:10

Electriciteitshuisjes waar van dat hoge gepiep uitkomt (ik hoor het zelf niet altijd, zo hoog is het, maar HIJ wel), die zijn pas gevaarlijk! Daar moet je eerst verstijfd van schrik naar staan kijken en daarna met een hele grote boog eromheen. En een spuitend fonteintje in een voortuin, dat is ook heel vreselijk.
Grote vrachtwagens, landbouwvoertuigen, knetterend voorbijrazende brommetjes, vuurwerk, zijn weer helemaal NIET eng. Daarvoor hoef je alleen maar even met je oren te draaien.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:18

Citaat:
daar zitten de paardetende kabouters onder


Tuurlijk, dat ik daar zelf niet aan heb gedacht! *LOL*

Citaat:
Waarom krijgen kabouters altijd de schuld Scheve mond Tong uitsteken


Waarom denk je zelf? Tong uitsteken

Citaat:
Daisy is altijd, en nu nog steeds onverminderd bang geweest voor alle pony's met een stokmaat onder de 1 meter... Scheve mond


Grappig, daar is Ameretto dus gek op! Veulentjes, Shetjes, minipaardjes... Het liefst zou hij een hele verzameling van die beestjes hebben! Ezeltjes daarentegen, die vindt hij op z'n minst heeeeel apart (weer zo'n geval van 'ik vind het een beetje eng maar ik ben toch ook wel erg nieuwsgierig').

Zo'n paard dat bang was voor spuitende fonteintjes, tuinslangen, spuitbussen etc. etc. hebben wij ook gehad. Als de achterbuurman twee straten verderop zijn auto aan het wassen was, dan ging dat beest van ons echt het erf niet af, want *ENG*! Donkere plekken op de grond waren ook *ENG* - was de bak net gesproeid, had het net geregend, remsporen op de weg en zelfs putdeksels (je weet maar nooit wat eronder zit). Maar er kon een dubbele vrachtwagencombinatie met grommende motor de hoek om komen, en dan bewoog er nog niet eens een oor.

Het blijven toch aparte wezens, die paarden. Haha!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:57

Ik heb een verzorpaardje! Hij is bijna nergens bang voor behalve van de tractors, dan gaat hij helemaal dribbelen.

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:31

Peerkie schreef:
Electriciteitshuisjes waar van dat hoge gepiep uitkomt (ik hoor het zelf niet altijd, zo hoog is het, maar HIJ wel), die zijn pas gevaarlijk! Daar moet je eerst verstijfd van schrik naar staan kijken en daarna met een hele grote boog eromheen.


Aah nu snap ik waarom mn paardje van de week met een hele grote boog om een elekticiteitshuisje liep, in eerste instantie wilde die helemaal niet en ik maar denken, wat stel je je aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:38

Absoluut niets op eemn twijfelgeval na... Namelijk schapen en geiten, het is altijd spannend, soms zijn het gevaarlijke beesten waar ze met een boog omheen wilt lopen, en soms zijn het minderwaardige beesten die vermorzeld moeten worden En vaak doen ze niets bijzonders, en zijn ze niet gevaarlijk...