solarium, (overbodige) luxe of echt lekker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:35

paarden die flink getraint worden hebben er zeker baat bij, wat betreft de spieren.
Dus niet alleen een handig opdroogsysteem. Als ik er een op stal had zou ik em zeker gebruiken.

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:37

Veel meer dan lekker ontspannen en lekker warm opdrogen doet een solarium niet. Je bereikt er de spieren dus echt niet mee. Maar de meeste paarden vinden het heel erg lekker en worden er heel erg relaxed van, dus in dat opzicht werkt het prima.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:39

denk je niet? Ik dacht van wel, omdat het warmte straalt.
Als ik een stijve nek heb voel je het ook wegtrekken onder de warme douche. Vabdaar dat ik dat juist wel dacht

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:05

het zorgt er wel voor dat het paard warm op droogt en dat je paard meteen onder een warme deken kan. Hierdoor blijven de psieren ook langer warm wat natuurlijk weer voordelig is voor de soepelheid van de spieren. Op mn stage hebben we een solarium en ik vind het erg fijn werken. je kan je paard helemaal nat maken om het zweet eraf te krijgen om ze daarna lekker onder het solarium te laten drogen. scheelt een boel tijd omdat je niet eerst met zweetdekens hoeft te werken en je niet eindeloos het zweet uit hoeft te poetsen omdat je ze niet kan wassen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:07

Marjolein schreef:
het zorgt er wel voor dat het paard warm op droogt en dat je paard meteen onder een warme deken kan. Hierdoor blijven de psieren ook langer warm wat natuurlijk weer voordelig is voor de soepelheid van de spieren. Op mn stage hebben we een solarium en ik vind het erg fijn werken. je kan je paard helemaal nat maken om het zweet eraf te krijgen om ze daarna lekker onder het solarium te laten drogen. scheelt een boel tijd omdat je niet eerst met zweetdekens hoeft te werken en je niet eindeloos het zweet uit hoeft te poetsen omdat je ze niet kan wassen.


en dus ook goed voor de spieren.

ik ben er in ieder geval wel weg van!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:09

Nee, de warmte komt amper door de vacht heen. Ze ontspannen er vaak wel van, en dat werkt ook positief op de spieren, maar de warmte zelf dus niet.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:16

aha, nou ja, ontspannen spieren zijn natuurlijk altijd goed!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:28

Hoi,
bij ons op de manege hebben ze er ook een, het is eigenlijk meer bedoeld voor de dochter van de manege eigenaar, die rijd ongeveer 10 wedstrijd paarden per dag dus die worden elke dag afgespoten, en dan onder het solarium gezet, als het niet zo druk is en je wil je paard wassen kan die van jou er ook wel eens onder, als je je paard laat rijden door haar, wordt die ook gewoon gewassen en onder het solarium gezet, ik vind het wel heel fijn, vooral omdat ik nu een jong paard heb, en dan is het helemaal fijn voor de spieren, ook omdat ze nog aan het groeien is..

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 15:11

Een solarium lijkt mij ideaal! Na een inspannende les/training lijkt het me heerlijk voor een paard.
Maarja, iets wat ik nooit gehad heb kan ik niet missen ook Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Justico en 27 bezoekers