film maken........ tips??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

film maken........ tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 16:34

Ik moet voor het vak CKV op school een film maken.
Wij moeten dat doen met 3 meiden. En 2 daarvan hebben een eigen pony(ik Haha! ), en die andere heeft op rijles gezeten.
Dus dachten we dat word een film met paarden erin. Schijnheilig
Omdat we het zo weinig vinden met 3 personen, heb ik mijn vriendin er ook bij gevraagd (Snowylover). We zijn dus met z'n vieren!

Het moet een film van ongeveer 5 minuten worden.

Hier willen we zowieso gebruik van maken:

We maken gebruik van de volgende paarden Tong uitsteken
Een fries
Mijn eigen pony, van 1,53.
Een witte c-pony, die kan steigeren - op de ton kan staan - en over vuur springen.
En eventueel: een vosje, ook c-pony.

We laten het afspelen in het bos! Er is daar ook soort kasteel, daar kunnen we ook mooi filmen.

Nu zijn we dus aan het denken wat voor een film we gaan maken, maar we kunnen niks verzinnen. Het maakt op zich niet uit wat voor een film, sprookjes horror actie etc etc.

Iemand leuke indeeen???? Verward

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:53

jah iets van een ridderverhaal ofzo...

dan kan iemand zich als man verkleden en die gaat op het witten paard zitten -> prins op het witte paard... die alles doet (over vuur gaat Tong uitsteken) voor zijn prinses.
Een prinses met de zwarte fries... dat ze er bijvoorbeeld vanaf is gevallen en uhm ongelukkig terrecht is gekomen.
En dan komt er een boef (op jou pony) en die wil de prinses ontvoeren. Maar de prins weet 'r te redden ofzo.
Is dat geen ID?

Artemide

Berichten: 1336
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:02

Ja het idee van Suleika, daar d8 ik ook aan Haha! .... 't is wel cliché, maar zo zalt ook wel grappig zijn.

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 19:55

haha, die is wel leuk ja! Nog meer ideeen????? Alles is welkom!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:16

Alleen de paarden filmen en ieder een stem achter elk paard zetten en zo filmen dat alles vanuit het paard beleefd word. Bv laat je hem vrij springen, film het paard tot aan zijn sprong, spring er dan zelf met de camera overheen en laat de hoogte van bovenaf goed zien, maak daar tekst bij en bij het neerkomen weer het paard laten zien. Zo kan je heel grappig alles in elkaar zetten.
Succes.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:23

Ik weet dat het een beetje afgezaagd is maar maak een sprookje waar bij de fries de slechterik is (=namelijk zwart) de witte pony kan dan de held zijn. Wit is natuurlijk goed.
Het is volgens mij inderdaad ook leuk om alleen de paarden te filmen. Misschien wordt jouw pony wel verliefd op de slechterik maar wordt ze gered door haar ware witte prins. En dan leven ze natuurlijk nog lang en gelukkig!

Artemide

Berichten: 1336
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:23

Ja, als je het vanuit het standpunt van het paard filmt, zal het ZEKER origineel zijn Haha! !