Hoe komen jullie bij deze stal terecht??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:18

Ik ben via een toenmalige stal genoot naar deze stal gekomen.
Waar ik stond had ik het niet maar mijn zin en hoorde via haar dat daar nog plaats over was maar ik moets wel snel beslissen.
Heb dat toen gedaan en heb er zeker geen spijt van gehad, ik ga daar voorlopig echt niet weg het is daar zo leuk en gezellig.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:37

Ik heb echt geluk gehad.
Via een vriendin verzorgde ik een aantal pony's bij een soort boer. We verzorgden daar met z'n drieen. Een van die meisjes was nogal achterbaks. Toen mochten zowel zij als ik van onze ouders een pony als we een stal vonden. Ik had het enthousiast tegen die boer vertelt en zij niet want ze dacht dat hij het niet leuk zou vinden...
Maar toen kwam een kennis van de boer op bezoek, de fjord die bij haar op stal stond zou verhuizen dus kwam de stal vrij, dus die boer heeft ons gekoppeld en de stal beviel meteen, en nog steeds!
Maar wat ik zelf heel erg leuk (jaja, ik ben gemeen) de blik van dat andere meisje toen ze dat hoorde... Zo zie maar dat eerlijk zijn wat opleverd!

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 20:44

via mijn hoefsmid. Ik stond op een stal waarvan de stalhouder iets te diep in het glaasje keek. Had het daar niet naar mijn zin. Toen vertelde mijn smid ga eens daar en daar kijken. op mijn huidige stal dus. En ik sta er nu alweer bijna een jaar. Het is gezellig, af en toe wel dat ik denk, mmm dat zou anders kunnen. Maar goed, zo hier in de randstad is het gewoon niet makkelijk om iets goeds en betaalbaars te vinden.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:01

Toen ik hier (eiland Tholen) kwam wonen had ik viavia een weiland en een schuur kunnen huren. Daar hebben we zelf boxen ingebouwd. Alles in eigen beheer en achteraf kostte het aardig wat geld. Bovendien ging de verhuurder verhuizen naar het wonnhuis wat erbij hoorde en zou zijn koeien meenemen, waardoor mijn ponys wegmoesten.

Ik heb toen een adv. op inet gezet en mijn nieuwe stal heeft mij toen gevonden. Ik heb daar van december 2002 tot september 2003 met veel plezier gestaan. Helaas is de boel door een misverstand ge-escaleerd en ben ik hals over kop vertrokken naar de stal waar ik nu sta. Deze stal was ik al eens wezen kijken, maar kon daar financieel gezien geen 2 ponys neerzetten. Uiteindelijk is Isabeau verkocht en heb ik nu 1 pony in volpension wat me helemaal perfect bevalt!

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:36

Via Mieke van Bokt die er vroeger had gestaan.

Ik was toen weggegaan uit de polder omdat het niet meer ging op de stal waar ik stond, veel beloftes maar er werd niks nagekomen. Je kent het wel.

Toen kwam ik met Felix bij Mieke op stal, leuke stal maar te duur voor 2 paarden. Danno stond al een tijd te koop en ook ergens anders.

Mieke tipte me over mijn huidige stal. Mijn laatste hoop om Danno ook te kunnen houden.
En voila er was plaats en het was te betalen.

Inmiddels sta ik nog goedkoper omdat ik ze buiten houd, anders wil ik ook niet meer. Ik sta er inmiddels 2,5 jaar met veel plezier.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:21

ik via mn oude verzorg pony.. die kwam op die stal te staan omdat ze geld moest besparen.. en ben toen met een shettie van haar daar gaan staan (na dat ik hem over had gekocht natuurlijk Tong uitsteken )

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 22:25

Wij gingen gewoon door de buurt rijden, en bij elke stal vragen of ze pensionstallen hadden. En dit was de beste Lachen

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:00

ging een keer mee naar de verzorgpony van een vriendin. binnen een week zwaar verslaafd eerste paardrijles gehad... verzorgpony... kom er in mei al weer 10 jaar... gracia was eerst van die mensen daar en mijn verzorgpaard toen heb ik haar dus kunnen kopen en ben daar gebleven!!! superstal!!

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:44

rhijnauwen schreef:
het mijn eigen achtertuin is Haha!


En in die achtertuin woont ook mijn voormalige pleegbejaarde Bas, waardoor ik er dus al een tijdje rondliep toen Mirage er in training kwam te staan. Eén blik op haar onweerstaanbare koppie Lovers en ik was verkocht. Ideaal dus, zij woonde er al, ik reed er al en nu huppelen we er samen rond! Haha!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:37

Via de baas van mijn moeder. Zijn dochter had een privé stal, en had nog plaats vrij. We hebben er ook nog nooit spijt van gehad

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 08:31

Via het telefoonboek Haha! .

Ik kreeg een beetje oneenigheid met de stalhoudster en die zei dat het misschien beter was om een andere stal te zoeken.
Dit was de enige stal in de buurt die meteen plek had.

Volgende maand sta ik er alweer 5 jaar OK dan! (tussendoor nog 2 maanden bij een andere stal gestaan maar dat ging niet met Webster).

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 09:17

Toen paard 1 me in de schoot geworpen werd stond dat op
de manege waar ik hem bijreed en de stallingskosten deelde.

Alleen de pensionkosten ophoesten was ineens een hele kluif.
Een kennis die ergens alleen met haar paard in pension stond
leek het heel gezellig als wij erbij kwamen en die was charmant
genoeg om de eigenaar (die na een boel vervelende ervaringen
noooooooooit meer pensionklanten en erbij wilde) te overtuigen.
Brommerig werd mijn komst geaccepteerd, met een waslijst aan
ge- en verboden, maar het werd een heerlijke tijd ( > 10 jaar),
met - omdat wij kennelijk prettig genoeg waren Lachen - toch weer
pensionklanten er bij. Een prachtige stek middenin het bos,
met weitjes erbij. Lovers

Toen dumppaard 2 kwam was daar dan ook geen plaats voor
en ben ik overal in de omgeving waar paarden gestald waren
gaan vragen. Ik vond een tweede plek, eenvoudig, met weinig
faciliteiten, maar heel fijne zorgzame pensionmensen en het
bos op spuugafstand, dus daar woont paard 2 nu alweer 16 jaar,
24/7 buiten, met schuilstal (de anderen gaan in de winter 's nachts
op stal), in een stabiele omgeving met maatjes die ook nooit
weggaan. Want als een eigenaar om een of andere reden moet
stoppen, dan nemen de pensioneigenaren het over en zoeken er
dan een passende leaseklant voor (en anders krijgt het paard
vakantie/pensioen). Zulke Lovers mensen zijn dat dus.

OK dan!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:45

Ik ben gewoon naar de eerste de beste boerderij gegaan buiten de woonwijk, en gevraagd of ze ook pensionstalling hadden omdat ik op zoek was naar een paard. Nou dat hadden ze wel, kreeg de prijzen en een telefoonnummer, en toen ik mijn jaarling wou ophalen gevraagd wanneer we mochten komen. Ik mocht direct een trailer lenen om mijn paardje op te halen OK dan! en toen wij 's avonds op stal kwamen was er een stalletje klaargemaakt

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:02

toen ik een jaar of 10 was ging in als ''pennymeisje''op zoek naar een verzorgpony en kwam bij mn huidige stal uit heb daar 7jaar verzorgt en toen een 2 jarige van hun gekocht en daar laten staan..is maar 5min van mn huis dus das makkelijk..

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:53

De stalhouder had een advertentie in de regionale krant gezet, en daar heb ik op gereageerd.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:35

Via een advertentie op Marktplaats...

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:43

ik stond eerst op een manege met mijn eigen pony, daarna ging ik nog 2 pony's bijrijden, bij iemand thuis. En toen mijn pony op de manege te koop stond, hebben we mijn nieuwe pony op stal gezet bij mijn bijrijdpony's, privestal dus. veel fijner, veel wei, stapmolen (binnenkort overdekt), solarium, ja het bevalt mij daar super en natuurlijk alle pony's bijelkaar.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 13:44

een vriendin van mij die had bij deze man dr paard staan..toen zij weg ging..ik ken de mensen ook..heb ik gevraagd of ik die wei kon huren en die wei is nu van mij Haha!