mijn hooi....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

mijn hooi....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 16:51

hoi,
ik heb dus een stuk land waar spark staat en heb er achter dus samen met me vader een hooi opslag gemaakt voor ieder jaar ik haal tegen de wintermeestal 30 pakken hooi en die stappelen we op op palletjes en dan zeil erover heen en stenen erop zodat het waterdichtr is en het zeil niet weg waait,

maar ieder jaar ging dit goed alleen dit jaar merkte ik dat het hooi schimmelig begon te worden en vandaag kreeg i kde schrik ik dacht laat ik eens al het hooi wat in mijn bereik ligt bekijken , maar een en al schimmel en echt donker heel ransig!
ik heb geprobeerd het meeste te redden door het schimmel eraf te halen neit van het hooi hoor maar de balen in ieder geval van me kaar af gehaald zodat het wat lucht en ruimte krijgt!

maar weet iemand misschien een oplossing of een oorzaak van het probleem?
want het is wel me hele wintervoorraad? en ik heb het nog nooit zo erg geschimmeld meegemaakt?
alvast bedankt!
Groetjes joyce en sparky

ZIE PROFIEL!!!!! VERNIEUWD!!!!


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:12

Ligt het wel droog en voldoende geventileerd? Was het hooi wel droog genoeg toen het in balen geperst werd?

Misschien is 'de broei' er wel ingeslagen. Dan kun je dus echt al je pakken weggooien.

Toos paardloos

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 17:15

imker schreef:
Ligt het wel droog en voldoende geventileerd? Was het hooi wel droog genoeg toen het in balen geperst werd?

Misschien is 'de broei' er wel ingeslagen. Dan kun je dus echt al je pakken weggooien.


hoi hoi
ja droog ligt het wel tenminste zover als mogelijk ja , dat staat hierboven ook en geventileerd ook ja spark rooft zelfs van de zijkanten eruit uit de kleinste gaatjs

en ja ik hoop zeer zeker niet dat er broei is dan heb ik inderdaad een probleem
maar bedankt voor het meedenken!
Groetjes joyce en sparky

ZIE PROFIEL!!!!! VERNIEUWD!!!!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:38

Als je pakken gewoon buiten onder een zeiltje liggen kunnen ze alsnog nat worden hoor, de lucht is wel is vochtig en zeker onder een plastic zeil kan dat heel broeierig, klam en warm worden (dé stek voor schimmels ...)
Komt erbij dat het nog is donker is ook, volgens mij is je partij gewoon gestikt ... (maar kijk eens naar de middelste pakken, misschien dat die nog ok zijn)

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 17:42

he hoi hoi
ja er zitten veel goede pakken tussen nog ja en die heb ik ook apart van nadere maar ik heb er landbouwzeil overheen en de voorgaande jaren is dat ook allemaal goed gegaan alleen dit jaar niet terwijl ik ieder jaar de zeilen vernieuw!
dat het nat kan worden weet ik ook wel maar ik doe er zoveel mogelijk aan dit te voorkomen!
maar toch bedankt!
Groetjes joyce en sparky

ZIE PROFIEL!!!!! VERNIEUWD!!!!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:10

Als jezelf een regenjas aan hebt en je zweet een beetje, dan kan het niet ademen. Zo is dat bij dat hooi ook. Hooi geeft warmte af en dat gaat broeien onder dat plastic. Misschien kan je van dat ademde plastic kopen? Dat lucht uitlaat, maar geen regen inlaat Lachen
Succes!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marjelle1992, sterregoud, Unravelation, Wieke en 109 bezoekers