vraagje over stalgeld(friesland)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cellibelli
Berichten: 549
Geregistreerd: 03-05-03

vraagje over stalgeld(friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 23:18

ik wil waarschijnlijk in de toekomst in friesland gaan wonen *LOL* ,nou vroeg ik me af wat je aan stalgeld kwijt bent en wat er voor die prijs inclusief is. Verward
ik hoop dat jullie wat informatie voor me hebben. OK dan!
groetjes cellibelli.

cellibelli
Berichten: 549
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 13:04

shopje

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:30

Het is heel verschillend....
Waar ik sta in pension betaal ik € 181 all inn,maar heb niet echt een ideale buitenbak tot mijn beschikking,hij is in de winter niet echt te rijden,maar nou hebben we mee gekregen dat de pensionhouder er wat aan gaat doen,dus dan heb ik niets meer te klagen....

De manege betaal je bijna het 3 dubbele van het bedrag hier boven en dan heb je alles 3 binnenbakken een buitenbak en een springtuin,maar deze manege gaat verhuizen naar Goutum....

Dit hier boven is allemaal in Leeuwarden...

Dan hebje nog een stal in hijum daar betaal je € 180 en heb je alleen en buitenbak wel eentje waar je het hele jaar door in kan rijden....

In Marssum is een stal daar betaal je € 190 all inn en heb je een binnenbak en een overdekte wasplaats,daar weet ik verder niet zo veel van....

Uiteraard hebben deze stallen allemaal weidegang...

Dit is ongeveer wat ik weet,weet niet waar je in de toekomst wil wonen maar dit is hier in de regio misschien komen er nog meer reacties uit andere friese plaatsen.....

Gr.Danie

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:41

Ik weet niet waar je in Friesland van plan bent te gaan wonen.
Ik ken een stalling in Lippenhuizen waar vol pension 150 euro kost, daar heb je een binnenbak bij, en een slechte buitenbak. In de zomer gaan de paarden daar wel vaak op het land.
Ik ken ook een stalling in Mildam, daar betaal je 125 euro, je hebt daar een springbak en buitenbak. Dit is ook all in. De paarden gaan daar lekker elke dag op het land, ook in de winter.
In Broeksterwoude is ook een stal, daar vragen ze 100 euro, heel goedkoop. Maar je moet daar de stallen zelf uitmesten, en je hebt een erg slechte buitenbak. De paarden gaan daar met zijn allen op het land.
Ik betaal zelf 135 euro, maar sta niet echt op een pensionstal.