Nog een vraag over paspoort..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Nog een vraag over paspoort..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 22:07

Ik heb eerst gezocht maar geen antwoord kunnen vinden. Ik moet een paspoort voor mn paard aanvragen bij de KNHS. Maar nu vraag ik me af, ben ik nu al strafbaar als ik mn paard vervoer? Moeten alle paarden vanaf nu een paspoort hebben of is er nog een bepaalde datum waarvoor het echt gebeurd moet zijn?
Ik las iets over 2006 ofzo, of is dan de chip pas echt verplicht?

En nog een vraag, kan ik nog een paspoort aanvragen zonder mn paard te chippen, of kan dat nu al niet meer?

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:16

Ik heb juist vandaag een email gehad van de PVE, omdat wij in mei met manegepaarden naar de kampioenschappen carrouselrijden moeten en ze niet gechipt zijn. Lees hieronder maar. Volgens mij is het paspoort dus wel verplicht en de chip nog niet


Hierbij stuur ik de overgangsregeling zoals die geldt voor het paspoort en de chip.
Als uw paarden niet bij een stamboek of sportorganisatie ingeschreven zijn, hoeven ze pas uiterlijk 1 januari 2006 gechipt te zijn.
U kunt in mei dus gewoon met paspoort en zonder chip uw paarden vervoeren.

De paspoortverplichting geldt als u uw paard in een trailer of veewagen vervoerd over de openbare weg. Als u op het paard een ritje maakt hoeft er pas op 1 januari 2006 een paspoort bij te zijn.

Zie ook onze website www.nl-paardenpaspoort.nl

vr. groet
Annelucie de Vries
Sectorafdeling Vee en Vlees

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 22:26

Ja van de chip wist ik wel dat dat nog niet hoeft, maar iemand hier op bokt zei tegen mij dat je vanaf nu geen paspoort meer kunt aanvragen zonder je paard te laten chippen.
Ik wacht liever nog even met een chip, maar paspoort is nu dus wel al verplicht als je met de trailer weg gaat??
Ik mail ook wel even naar de PVE om t te vragen..

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:12

Registratie (dus een paspoort aanvragen) gaat samen met het chippen...
Dus paspoort en chip zijn verplicht. Want het gaat om de chip.. het papier is nog te vervalsen en de chip niet.