Hoeveelheid hooi voor shetlander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annemarietje
Berichten: 171
Geregistreerd: 09-05-03

Hoeveelheid hooi voor shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 15:55

Hallo!

Ik vroeg me af hoeveel hooi een shetlander eet als hij gewoon in de weide staat met een schuilstal.
In de winter 1,5 plak, en in de zomer iets van 1 plak? Of is dat te veel, of te weinig Verward
Verder, hoeveel plakken gaan er in een baal hooi?

Groetjes!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:17

mijn shet staat op stal in de winter met matige beweging en krijgt 1 plak verdeeld per 2 x per dag.
een gedeelte stro zal hij ook eten en is dus te dik nu....

ik heb hem nu rum 7 jaar en nu voor het erst te dik(vooral door minder rijden/beweging).

ik denk dat jij je weide goed moet bekijken,s'zomers moet je niet bijvoeren maar de het gras eten beperken voor je shet(mits je genoeg en groen gras hebt)

s'winters zitten er geen voedingstoffen genoeg in het gras en een handje biks zorgt voor de vitaminen per dag.
maar heb je een blubberige te kleine wei met geen groen sprietje geef je 1 1/2 plak verdeeld over de dag ..

in een baal hooi zit ongeveer 6 a 7 plakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:19

Ik geef mijn Shet in de zomer nooit hooi.
In de winter kijk ik hoe hij eruit ziet en pas de hoeveelheid hooi daaraan aan. Zolang hij er goed uitziet is het voor mij goed.
Gewoon goed kijken hoe de pony erbij staat.

Annemarietje
Berichten: 171
Geregistreerd: 09-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 16:21

Hallo!
Dus in de zomer gewoon alleen de wei (tenzij die er niet zo heel fantastisch bijligt) en in de zomer iets van 1 plak, of iets minder.

Bedankt!