Wie heeft er een bijrijdpaard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:04

HoiHoi... ik verzorg een heel leuk paard!! *LOL* een arabiertje! Haha! ik hoef er ook niets voor te betalen en ik mag zo veel rijden als ik maar wil. << Lucky me!! Haha! Ik rij voornamelijk in de buitenbak omdat hij nogal schrikt van alles en niets..:Sik ga dus heel weinig echt naar buiten, dus dat is wel jammer. Maar ik denk dat je moet kijken wat voor paardjes het zijn. Dat dressuurpaard.. dan wordt er denk ik van je verwacht dat je dat paard ook echt alleen dressuurmatig rijdt. Zeker als ze echt wedstrijden rijdt. Als jij er ook bij wilt springen en buiten rijden, dan zal ik echt een paardje zoeken waar dat bij mag. Maar.. je hebt bij een dressuurpaard wel een hele goede mogelijkheid om dingen te leren. Je leert echt zoveel van een paard. En als je geen ervaring hebt met het verporgen van een eigen paard::: binnen een week weet je al heel veel en er zullen genoeg mensen zijn die je graag willen helpen met vragen die je hebt!! Knipoog >>> hier op bokt... OK dan!
Succes!! Groetjes!!!!!

Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:58

ik heb dr ook 1, ik deel haar sma met nog een ander meisje waar ik ut goed mee kan vinden, ik rijd haar 3 of 4 dagen in de week, en moet gewoon poetsen en mesten, maar je leert inderdaat veel meer dan op een manege. Ik mag niet naar buiten en mijn verzorgpaard is ook nie echt makkelijk om te rijden (niet dat ze loopt te klieren, maar ze loopt altij onder je vandaan). En ze is ieder jaar drachtig, en das ook wel minder, maar ik hoef ook nix te betalen!! Das wel beter!!!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:35

Heb er 2, nou jah 1,5 zeg ik altijd maar. Een paard is tjah bijrijdpaard eigenlijk niet....meer verzorgpaard. Eigenaresse reed eerst nooit, nu een zeldzame keer....Maar goed met dat paard mag ik zo goed als alles. Rijd er voornamelijk dressuur mee (vind ik leukste) af en toe een sprongetje. Bos gaan we ook wel in en wil binnenkort ook nog beginnen met mennen met 'r. (zij kan het wel, maar nu ik nog)
Paard ziet mij overigens ook als bazin....

Andere paard rijd ik af en toe eens....als die eigenaresse niet kan. Ook deze heb ik tot nu toe alleen dressuurmatig gereden en een keer het bos mee in geweest. Springen kan hij ook erg goed, maar ben ik nog niet aan toe gekomen. (veel in het donker gereden en dan ga ik niet springen)
Ook met dit paard mag ik enorm veel....alleen echte afspraken hebben we niet....maar ben als bijrijdster wel zo dat ik mezelf beperk in dingen. Zal niet snel rare dingen doen....

Hoef voor beide overigens niks te betalen....helemaal niks....voor het paardje die ik altijd rijd haal ik wel eens dingen als het nodig is. En heb de eigenaresse ook wel eens wat gegeven als dank.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:57

Gelukkige (nieuwe) bijrijdster meldt zich! Sinds gisteren heb ik (als alles goed blijft gaan tuurlijk) een bijrijdpaard! Als je naar meer mogelijkheden op zoek bent, kun je op marktplaats.nl, hier op bokt natuurlijk en bij maneges/ stallen in de buurt advertenties plaatsen. Ik rijd 2 keer per week en begin de eerste keren met rijden wanneer de eigenaresse erbij is, dat vind ik wel zo fijn. Kan ze me wat uitleg geven, hoe alles werkt, kan ik aan haar paard wennen en ziet ze wat ik verkeerd doe. Als je zelfs de keus hebt tussen verschillende paarden, kun je ze allebei een keertje proberen, merk je hoe ze rijden, wat het karakter een klein beetje is(als zie je lang niet alles na een keertje.) Ook hangt het misschien vanaf hoe ver je moet fietsen, wat de mogelijkheden zijn tussen de paarden enzo.
suc6 en belangrijker: veel plezier!

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:36

Jah ik heb ook een bijrijdpaard.
Een welsh cob!
Ik betaal 75 euro in de maand en ga der 2 dagen per week heen dan mag ik poetsen longeren rijden naar buiten wandelen enz enz

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 18:11

Ik heb ook een bijrijdpaard. Mijn tweede al sinds mijn eigen paardje niet meer gereden wordt. Meebetalen in stalgeld enz doe ik niet (mijn leeftijd + ervaring maken het gemakkelijk mogelijk een paard te vinden waarbij dit niet hoeft, ik ben tenslotte al wat ouder dan 13 Knipoog), maar ik wil wel graag privé-les volgen en die betaal ik natuurlijk zelf. Ook de huur voor de binnenpiste betaal ik zelf. Dus op die manier betaal ik een heel klein beetje mee, omdat het paard er toch ook iets aan heeft als ik met hem dressuurles volg Lachen

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:17

Ik heb ook een bijrijdpaard, Fries: Rosanne. Heb voor haar 3 jaar een KWPN-merrie gereden bij dezelfde particulier. Ik kom nu totaal al 8 jaar bij deze mensen over de vloer. Ik hoef verder niets te betalen, niet te voeren en niet uit te mesten. Aangezien we een gloednieuwe bak hebben (schoondochter eigenaar heeft ook n paard en rijdt ook, daar is bak ook van) moet ik alleen wel na het rijden de hoefslag harken. Heb dus echt geluk gehad, want de eigenaar wil t liefst dat ik zoveel mogelijk kom.

Waar je op moet letten als je een bijrijdpaard wilt en gaat kijken? Tja.. het lastige is dat de meeste mensen al blij mogen zijn als ze uberhaupt een bijrijdpaard vinden, dus weinig eisen kunnen stellen. Let goed op evt. prijs/kwaliteit verhouding (kwantiteit), hoe staat het paard erbij, hoe gaat de eigenaar met het paard om en wat lijkt het karakter van het paard.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:36

Heb een verzorgpony waar ik echt mee rijd en een haflinger en fries die ik af en toe wat beweging geef. Waar je op moet letten is ten eerste of het klikt met de eigenaar en wat er van jou verwacht wordt. Zit je nog op school dan is het niet grappig als van jou verwact wordt dat jij wel de hoefsmid betaald en ook wel even het zadel voor jou rekening neemt.
Let er ook op hoe ver het paard van je huis vandaan staat.
En vooral; klikt het tussen jou en het paard?
Suc6 OK dan!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 19:38

Ik heb ook een bijrijdpaard, maar eigelijk ben ik geen bijrijder Haha! omdat ik de enige ben die erop zit. Verder heb ik alle vrijheid, de eigenaar heeft het ook altijd over 'mijn' paard. Haha!
Ik mag alles doen wat in mijn ogen goed is voor het paardje. Hoe niet te mesten en te voeren, hetgeen ik natuurlijk wel eens doe als de eigenaar me nog niet voor is geweest.
Het is de bedoeling dat we dit jaar de wedstrijden gaan starten.
Ik hoef hier verder niets voor te betalen.(wel voor de wedstrijdkosten natuurlijk)
Als de eigenaar op vakantie gaat of ziek is heb ik de zorg over zijn paarden, hij heeft ook nog een vosruin.

Waar je zelf op moet letten? Dat het klikt met het paard, en de eigenaar, dat je goede afspraken maakt over wat je wel en niet mag. Welke kosten er eventueel aan verbonden zitten en wat je hiervoor terugkrijgt.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:11

Ik heb een lease pony... een Haflinger waar ik dagelijks op mag rijden.
En ook ik ben er via de Marktplaats aangekomen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 21:57

Ook ik heb een bijrijdpaard.
Ben de enige die iets met het paard doet, moet niets en mag alles Haha!
Ik betaal niets, mest en voer als de eigenaar het nog niet gedaan heeft (maar dat hoeft niet). Ik mag haar (+trailer) meenemen wanneer ik wil, zolang ze maar weer terug komt.
Mag 7x in de week komen, maar als ik een week niet kan (om wat voor reden dan ook) is dat ook geen probleem. Ook deze eigenaar heeft het over mijn paard en ik heb zelfs een bijrijdster voor haar Haha!