Bodem voor rijbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Bodem voor rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 07:49

We gaan binnenkort verhuizen, en voor de rijbak krijgen we ( gelukkig ) een nieuwe bodem.We hebben nu leemzand met drainage.Als het goed nat is valt het nog wel te rijden, maar anders is ie veels te zwaar je kan ondertussen bijna na elk paard slepen.

Ik hoor wel veel over agterberg bodems, maar die mag je niet slepen of wel?Dat is ook niet veel waard lijkt mij, ook doordat ze er in kunnen lopen als ze in de wei zijn, en dan rollen ze er ook in.Maar heeft iemand nog suggesties voor een goede bodem?


orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:23

volgens mij hebben ze bij ons op stal een achterberg bodem (zand met snippers en stukken tapijt) en die is supergoed en wordt gewoon een aantal keer per week gesleept. Bij regen is hij nooit erg nat vanwege de drainage en in de zomer wordt hij alleen als het echt heel erg droog is wel eens gesproeid. Hij is echt nooit zwaar!! Ik vind het echt super!


http://www.equi-unity.nl als paarden je passie zijn.......

3e graads instructrice Rechtrichten (academische rijkunst)

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:27

ik heb zeezand en kan ten allertijden rijden zonder plassen ofzo OK dan! En de wind legt de zand wel weer juist. Ik heb nog niet moeten slepen OK dan!

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers