Wat wel/niet in de trailer leggen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Wat wel/niet in de trailer leggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 21:01

We hebben een tijdje geleden een ongeluk gehad met de trailer, paarden waren uitgegleden zonder dat mn vader te hard of raar reed ofzo. We hadden eerst een betonnen gietvloer erin, maar omdat we een nieuwe bodem in de trailer wilden leggen hebben we ook een andere mat moeten kopen. Wij dachten dus dat de paarden zijn uitgegleden door die nieuwe mat, maar de mattenfabrikant beweert dat hij die matten al jaren verkoopt voor in trailers en nog nooit klachten heeft gehad. We hebben nu wel een nieuwe mat gekregen (die ook al een tijd als trailermat verkocht wordt, en wat ze in nieuwe trailers ook hebben liggen) die een stuk ruwer aanvoeld, en ik ga er ook vanuit dat die andere te glad was maar ik ben toch bang dat t weer gebeurd...

Nu wil ik dus weten of jullie iets in de trailer leggen en of je een vast tussenschot hebt of gewoon een losse mat ofzo? (wij hadden vorige keer geen stro ofzo erin, omdat ik dacht dat dat juist gladder wordt)


casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:17

ik heb altijd stro erin en nooit problemen gehad.

het lijkt mij ook ''normaler'' dan niks op de bodem en zachter bij eventueel vallen.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:24

een betonnen vloer in je trailer????
Wat weegt dat ding dan in vredesnaam???

Ik heb nooit stro in de trailer, als de eigenaar van het paard dat ik vervoer dat wil, moet ie er zelf voor zorgen dat het erin (en eruit) komt.

Mijn eigen paard wil de trailer niet op, dus ik vervoer alleen paarden en pony's voor anderen.

ik vindt persoonlijk dat het alleen maar glad wordt van stro, vooals als je een ruin/hengst erin hebt die ook nog fijn een paar keer plast.....

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 21:30

hahaha ok ik bedoelde rubberen gietvloer
Ja idd, ik vond ook dat t met stro alleen maar gladder werd..

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:34

Ik heb wel een laagje stro in de trailer.
Want als de hoeven nat zijn , op een mat,dan glijden ze nog meer!!
Nu heb ik stro erin en heb ik er geen last meer van!!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:37

Als je een rubberen mat hebt met "profiel", dan loopt de urine daar toch in Verward ? Het lijkt mij dat stro juist glad wordt ... ?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:28

Ik heb ook altijd stro in de trailer en nog nooit problemen gehad.
Toen ik laatst voor 1 keer een paard zonder stro in de trailer had staan vond ik zelfs dat ie veel onrustiger was dan met stro. Dit kan natuurlijk wel andere oorzaken hebben, maar denk het toch niet.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:34

Ik heb een rubberen reliëf gietvloer laten storten. Geen urine in de bodem, gewoon bedekking opzij en laten drogen, werkt perfect. Voor de reguliere urine-opname heb ik een zaagselbodem liggen. Denk dat stro idd wel wat kan glijden, tenminste als je een hele flinke bodem legt.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:58

Ik heb ook een rubberen reliëf vloer laten storten en heb een vast tussenschot ik heb nooit iets op de bodem en veeg hem na vervoer altijd helemaal schoon.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:05

onze trailer heeft een twee-lagen structuur oid, iig een speciaal systeem van Thiel, dat 15 jaar gegarandeerd is tegen doorrotten. Voelt stroef aan, en er liggen alleen voor matten in tegen het kappen. Verder niets, alleen vandaag stro ivm met de vorst en een piesende Pablo. Nooit problemen mee.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:03

Mijn trailer heeft een rubber gietvloer met een soort grind erin, wat dus erg stroef is.

Stro of zaagsel erin vind ik persoonlijk niets, daar gaan ze juist door glijden. Zo'n gietvloer hebben ze niet voor niets uitgevonden.

Toos paardloos

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:02

Wij hebben losse rubber stalmatten op de bodem liggen, die we eruit halen als we er niet mee rijden.
Mijn paard staat voor korte stukjes zo op de matten, voor een langere rit gooi ik er wel wat stro in.

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:10

Ik heb ook een ruwe rubberen mat in mijn trailer en die is helemaal waterdicht aan de trailer bevestigd.
Zo heb ik hem gekocht en doe er meestal niks in. hoogstens een beetje stro bij de klep voor de plas op te vangen.
Door geen stro te gebruiken kan je paard optimaal gebruik maken van het rubber om stevig te blijven staan.

simongek

Berichten: 5331
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:27

Wij hebben ook matten (rubber) in de trailer. Daar gaat altijd een dikke laag stro overheen.

Dan blijft het mooi schoon. Met vochtig weer of als ze plassen vindt ik rubber altijd een natte en gladde bende worden.

Stro wordt niet glad en wij hebben 1x een beetje weinig stro gebruikt en toen gleed mijn pony zo onder de voorstang en lag ze klem.

We hebben toen heel veel geluk gehad dat ze haar rug niet brak en er niets aan over hield. Gooi er nu dus altijd 2 plakken in.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 16:24

Hmm iedereen zegt dus wat anders..
Hebben jullie wel allemaal een vast tussenschot erin?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:44

Aramat schreef:
Hmm iedereen zegt dus wat anders..
Hebben jullie wel allemaal een vast tussenschot erin?



Ja, altijd tussenschot, als ik met 1 paard rijd.

Overigens kan het best zijn, doordat je een beetje stro in je trailer hebt gelegd, Simongek, je pony is uitgegleden. Stro glijdt namelijk wel.

Toos paardloos

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:47

Ik heb een rubberen bodem met profiel, dus niet glad en dan zaagsel erover heen om vocht op te vangen enzo. Het werkt super zo!! Ze zijn nog nooit uitgegleden en je hoeft niet iedere keer de urine uit de trailer te spuiten met water!!

boemel

Berichten: 8269
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:58

Wij hebben een polyester gietvloer erin. Die is vrij ruw. Omdat mijn paard zo leuk met de voorbenen kan schrapen tijdens het rijden, hebben we dikke rubber matten in de trailer om de gietvloer te beschermen.
die matten liggen op 3/4 van de trailer.

Achterin staat ze dus met de hoeven op de gietvloer. Is ook makkelijker schoon te maken met mesten. We gebruiken geen strooisel. De trailer is bij ons absoluut niet glad.

M1+10


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon en 41 bezoekers