Paard bij huis. Wat zijn de voor- en nadelen?

Moderators: Amaryllis, Just_Sannee, C_arola, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Forget

Paard bij huis. Wat zijn de voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 20:18

Wij zijn misschien in de mogelijkheid om een woning te kopen met grond, waar ik een paard bij kan houden. Echt mijn droom. Nu komen er twijfels, want wij wonen nu ook al in een mooi goed huis. Deze woning is stukken minder. Ik rijd paard voor een ander, dus een eigen paard zit er dan ook in. Wat zijn jullie ervaringen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:22

Je suis Charlie.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:36

Het grootste voordeel is tevens ook het grootste nadeel: Je kan alles op je eigen manier doen, maar je MOET ook alles zelf doen. Als je een dagje weg gaat, moeten de paarden wel op de tijd die ze gewend zijn hun eten krijgen, om maar wat te noemen, en dat is best een beperking of een heel geregel.

Ik zou je eerlijk gezegd wel aanraden, om als je je eerste eigen paard koopt, die eerst een tijdje ergens in pension zetten. Ik heb ook jaren lang op paarden van anderen gereden. Na 15 jaar rijervaring (had o.a. ook een tijdje op een stal gewerkt) heb ik pas een eigen paard gekocht en ik heb me er regelmatig over verbaasd hoeveel dingen ik tegen kwam (en kom) waar ik eerder, zonder eigen paard nooit over had hoeven nadenken en waar ik nu ineens mee geconfronteerd word. Hoe vaak laat je de hoefsmid komen, welke hoefsmid, moet hij wel of niet op ijzers? Om maar wat te noemen.
Als je je paard bij huis hebt, moet je bijvoorbeeld ook beslissen welk merk en soort voer je gaat voeren. Wordt het hooi of kuilgras, waar kan je dat het beste kopen? Hoeveel heeft je paard precies nodig? Hoe zorg je voor een goed en gezond weiland? Wanneer moet je het weiland bemesten, inzaaien enz. Waar laat je de mest? Zet je je paard op stro of een andere bodem bedekking? enz. enz. enz.
Naarmate je meer stallen heb gezien / meegemaakt, je meer ervaring hebt met dat soort dingen, weet je steeds beter wat je wel en niet wilt.
Er komen zoveel dingen bijkijken waar je waarschijnlijk nog niet eerder mee in aanraking bent gekomen.

Dus weet waar je aan begint en zorg dat je goed weet waar je het over hebt.

24 juni 2011 Fedde.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:54

cross post, daarom een slotje.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten