Ook last van schuurplekken door dikke shabrakken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gomir

Berichten: 25542
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:12

Ik heb precies hetzelfde als Manon. In de winter kale plekken of plekken met afgeschuurd haar en in de zomer nergens last van

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:09

Hier idem dito. Link en Recht 2 schuurplekke aan het einde van het chabrak. inderdaad veel met Br gereden maar nu met een fluwelen maar het gaat pas weer over met de zomervacht ben ik bang.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:01

Ik ook, in de winter, 's zomers niet. En dan vooral met die dekjes met een sierkoord. Ik rijd nu met een pad, en dat schuurt niet. Erg irritant die schuurplekken

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:42

mijne heeft dat ook ik heb ook zo'n dik BR dekje
maar als ik er een gelpad tussen leg is het probleem opgelost nu heb ik nergens meer last van

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:47

Hier ook 1 Lachen.

Twee schuurplekken op de plek waar het shabrak stopt Lachen.
Ik wissel nu wat af tussen 2 zadels en gebruik ook wat verschillende shabrakjes.

Ik denk dat het idd iets met de wintervacht heeft te maken. Vorig jaar had hij bij zn singel wat schuurplekken. Na het verharen nergens meer last van.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 14:51

Mijn paard is helemaal geschoren (dus zonder de haren op de zadelplek lang te laten) , en ik rij western. Aan de achterkant van de westernpad willen de haren afbreken, maar dit komt mede ook door de katoenen onderdeken die mijn paard op heeft. Het zijn geen echte schuurplekken, ze is er wat kaal. Het groeit wel weer aan...

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 20:48

Nimmedor schreef:
want ik ken paarden die echt een supergevoelige huid hebben:
-die kun je nie met sporen rijden
-moet speciale dekjes hebben(exuitex, of hoe schrijf je dat Tong uitsteken hebben die onder)
-en van het tuig krijgen ze ook schuurplekjes, maar nu heb ik het over de extreem gevoelige paarden


Nee hij heeft geen extreem gevoelige huid en ja weet wel bijna zeker dat het van die dekjes komt, hij heeft namelijk ook een schuurplek op een plek waar het zadel helemaal niet op de rug ligt..

En Stalleke misschien domme vraag maar een gelpad doe je toch gewoon tussen zadel en shabrak, doe je dit ook en dat helpt dus...??

Gelukkig dat het van de zomer wel weer allemaal goed gaat, want vind ze wel super mooi