buuitenbak zeiknat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

buuitenbak zeiknat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 16:22

Hoi hoi, ik heb het volgende probleem:

ik heb een buitenbak. die is vorig jaar voorjaar aangelegd. drainages in de grond en zand erin enzoo... nu is die bak bij het eerste het beste regenbuitje dit najaar helemaal ondergelopen, grote plassen enzo en hij begint nu steeds meer op een zwembad ipv een bak te lijken. nu zegt de loonwerker die hem aangelegd heeft dat dat logisch is want ik moet die paarden er niet in losgooien, want nu is het zand helemaal aangestampt.

gelul vind ik dat want waar is die bak nou voor?? en ik heb nog nooit een druppel water uit die drainages zien lopen. dus ik vind eigenlijk dat ie verkeerd aan is gelegd.

er liggen vier drainages in die net boven de sloot uitkomen. ze liggen in een soort U dus beide kanten van de drainages komen op de sloot uit. en verder is het gewoon een simpele bak, dus alleen zand, geen diverse lagen ofzo.

voor mijn gevoel werken die drainages gewoon niet en is het gewoon een aanlegfout en moet die loonwerker dat herstellen. ik ben benieuwd naar de mening van anderen hierover, want ik wordt er ondertussen nogal pissig over Boos! . een ook wel een beetje hopeloos Huilen , waarom kan tegenwoordig niets meer in 1x goed gaan???

en wat kan ik nu doen om dit structureel op te lossen??

groetjes ilona

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 16:26

Ik zou er iemand bijhalen die er goed veel verstand van heeft zodat diegene er eens naar kan kijken. Als het dan inderdaad verkeerd is aangelegd kan je die loonwerker erbij halen en dan zal hij het moeten herstellen (naar mijn mening).

Heel veel succes en ik hoop de mensen hier die er meer vverstand van hebben ook nog even reageren voor je... Succes ermee!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 21:16

inderdaad laat er eens iemand anders naar kijken die er ook veel verstand van heeft... zegt die dan het zelfde tsja dan is er weinig aan te doen... maar als hij erachter komt dat het wel verkeerd is aangelegd dan kun je die loonwerker er eventueel op aanspreken met getekende brief van die andere expert...
en hopen dat hij het dan wel veranderd... of de verandering in ieder geval vergoed ....

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:34

nou het is wel waar dat je geen paarden los moet zetten in je rijbak, die gaan liggen, rollen, schrapen, alles waarvoor een rijbak niet bedoeld is.
De bodem wordt hierdoor als het ware aangestampt en daardoor kan het water niet meer goed afgevoerd worden omdat het er te weinig 'voegen' in de bodem zitten.
Wordt je bak wel regelmatig doorgetrokken? Daarbij is er nu wel erg veel water in een korte periode gevallen, dat betekend dat veel rijbanen nu meer tijd nodig hebben om het overtollige water af te voeren.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 17:54

paarden staan en rollen vaak op 1 plek, dus als dat de oorzaak is zou je zeggen dat er op een paar plekken plassen staan en niet in de hele bak. bij ons zie je het water gewoon uit de drainage stromen.
in de losgooibak (nu minstens 3 jr oud) hebben we alleen nu met die hele gekke regentijd wat plasvorming voor het hek. verder helemaal droog.
zou er idd een deskundige bijhalen en dan de loonwerker die het gemaakt heeft aanspreken.