te veel hooi ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
daantjeschot

Berichten: 232
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: alkmaar

te veel hooi ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 09:53

Haha! hallo allemaal Haha!
ik ben hier nieuw en ik heb gelijk al een vraagje.
mijn paard (tinker)staat samen met een ijslander op een land waar bijna geen gras meer op staat en ze eten samen ong. 6 balen in de week op en zoms hebben ze dan nog honger maar niet veel hoor maar ik heb het idee dat ze te veel hooi krijgt wat als ik bij andere paarden mensen en die zeggen allemaal te veel is Huilen maar ik heb al een gepobeerd minder te voeren maar dan heeft ze echt honger maar oja ze krijgen ondedag ook nog een half kilo bix en een half kilo mais meel en die andere ook dus hebben jullie tips?

danielle


spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 09:57

Je kan ook kijken hoe je paarden eruit zien. Als ze aan de dunne kant zijn zou ik wat meer geven. Als ze te zwaar zijn zou ik wat minder geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 10:04

Ik weet niet hoe groot jouw balen zijn?
Maar als je paard in een landje loopt waar hij niets af kan halen en hij krijgt maar heel weinig brok dan vind ik het niet zo veel. Mijn paard staat op stro en eet behoorlijk wat stro naast alle kuil, brok en haver die hij krijgt.
Maar hoe zien je paarden er uit?

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 10:12

Idd kijken hoe je paarden eruit zien.
Ik denk trouwens niet dat het teveel is hoor. Ik gebruik zo een 4 balen per week en dan staan die van mij gewoon op stro wat ze ook nog kunnen eten. En ik heb een shet en een merens dus met twee echte paarden vind ik 6 echt niet veel.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 10:30

Ik denk dat het echt niet zo veel is hoor. Ook niet te weinig ofzo.
Mijn haflinger eet gerust alleen een baal hooi per dag (zo'n pak hooi, net als stro zegmaar) Daarnaast loopt ze overdag buiten en krijgt ze ook nog wat brok. Ze ziet er gewoon netjes uit vind ik, dus ik zie geen reden om meer of minder te gaan voeren. Groeien zal ze Knipoog
Ik denk dat dat, zoals gezegt, gewoon belangrijk is, dat je kijkt hoe je pony het er op doet, hoe ze er uit ziet enz..

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:08

bij ons krijgen ze (2 arabiertjes) allebij 2 kilo biks en 3 plakken hooi (per paard dus)

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:55

Het hangt ervanaf of je ronde balen voert, of kleine baaltjes? 6 ronde balen is wel veel.... Knipoog
Ik heb ronde balen en doe een dag of 5 met 1 baal (6 paarden, 2 veulens en een a pony)

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:21

Voor 2 paarden klinkt het wel wat veel maar als ze dag en nacht buiten staan hebben ze toch meer nodig dan binnen paarden.
Ik weet niet of je ze ook brok bijvoert? Ik gebruik zelf 1 baal (kleine baaltjes) per dag voor 1 hele grote Kwpn-er, 2 Welsh a-tjes (waarvan 1 drachtig) 1 pretshet en 1 mini appie, dat is dus 7 balen per week voor 5 paardjes maar ik heb maar 1 grote en de andere 4 zijn ukkies, die eten niet zo veel.
Bij mij krijgen ze nog wel 3x per dag brok bijgevoerd, de kleintjes slechts een klein handje maar de grote toch 3x 1.5 kilo (de grote staat overigens niet dag en nacht buiten)
Dus ik denk dat het wel meevalt met het hooi bij jouw hoor, moet kunnen

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:36

sorayalover1 schreef:
bij ons krijgen ze (2 arabiertjes) allebij 2 kilo biks en 3 plakken hooi (per paard dus)


IK vind dat eigenlijk best wel weinig,mijn arabier krijgt wel 6 plakken hooi op een dag.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:44

Het is in principe niet te veel als het gewone baaltjes zijn.
Als het kleine baaltjes zijn, is dat per paardje 3 balen per week, valt echt wel mee !
Kijk gewoon hoe ze er uit zien, alleen jij kan daar dan over oordelen.
Denk er wel aan dat ze verder geen gras oid hebben, dus alleen op dat hooi leven Knipoog

-

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:46

daantjeschot schreef:
:D hallo allemaal Haha!
ik ben hier nieuw en ik heb gelijk al een vraagje.
mijn paard (tinker)staat samen met een ijslander op een land waar bijna geen gras meer op staat en ze eten samen ong. 6 balen in de week op en zoms hebben ze dan nog honger maar niet veel hoor maar ik heb het idee dat ze te veel hooi krijgt wat als ik bij andere paarden mensen en die zeggen allemaal te veel is Huilen maar ik heb al een gepobeerd minder te voeren maar dan heeft ze echt honger maar oja ze krijgen ondedag ook nog een half kilo bix en een half kilo mais meel en die andere ook dus hebben jullie tips?

Hooi is voor buitenpaarden niet gauw teveel, hangt uiteraard sterk af van de kwaliteit van het hooi (eerste snede of juist van later in het jaar). Paardje van mijn vriendin eet ongeveer twee en een halve baal per week en die staat op stal 's nachts. Het hooi dat zij heeft is behoorlijk arm (van beheersgrasland) en nu voert ze toch wat droge kuil bij. Dus die zes balen van jou is helemaal niet zo'n grote hoeveelheid. Maismeel zou ik wel wat minderen. Is die halve kilo bix per paard of samen? Ik stel me zo voor dat de IJslander toch minder nodig zal hebben als de Tinker.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, Charaz, GoogleAdsense en 65 bezoekers