Wie heeft er een bijrijdpaard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Wie heeft er een bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 19:06

IK vroeg me even af of hier veel mensen zijn met een bijrijdpaard en hoe dat zo'n beetje gaat?
IK be nzelf ook op zoek en ik wil wel eens weten waar je op moet letten als je naar zo'n paard gaat kijken...


supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:29

bedoel je echt bijrijdpaard?? of verzorgpaard? of maakt dat niet uit? en wil je er voor betalen of neit?

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 19:44

Ik vroeg me gewoon af wat de ervaringen hierover zijn van de anderen...
Ik ben in gesprek met een vrouw met een dressuurpaard, maar daar is nog iemand die wil gaan en ik heb ook een aanbieding gehad van een meisje van bij mij in de buurt, maar heb er nog niet veel gegevens over...
Ik denk echt aan een bijrijdpaard, maar ik wil ook meer over de verzorging leren op deze manier.
Hoeveel ik wil betalen is afhankelijk van hoeveel ik het paard mag berijden...

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:45

ik heb er 1
en het gaat hartstikke goed!

je zou evt. reking mee kunnen houden met:
-wil je er voor betalen zo ja hoeveel etc.
-wat wil je er allemaal mee willen doen?
-wil je er mee naar buiten
- wil je wedstrijden rijden

enz enz

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:46

Bijke schreef:
Ik vroeg me gewoon af wat de ervaringen hierover zijn van de anderen...
Ik ben in gesprek met een vrouw met een dressuurpaard, maar daar is nog iemand die wil gaan en ik heb ook een aanbieding gehad van een meisje van bij mij in de buurt, maar heb er nog niet veel gegevens over...
Ik denk echt aan een bijrijdpaard, maar ik wil ook meer over de verzorging leren op deze manier.
Hoeveel ik wil betalen is afhankelijk van hoeveel ik het paard mag berijden...


vraag het aan de eigenaren van de paarden en beslis dan pas welke je neemt dus ga eens langs bij die mensen Knipoog

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:08

Ik heb er ook een en het bevalt prima Lachen

Druk druk druk... Knipoog

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:10

Ik heb er een en is echt heel leuk ! En hoef er niet voor te betalen Lachen

-

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:11

*meld zich*

ik heb er ook 1 een hele ondeugende fjord
het bevalt me prima maar op het moment
gaat het even wat minder maar ja komen we wel
doorheen OK dan!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:13

ikke heb een bijrijdpaard, en het is één van de beste dingen wat me overkomen is Lachen

ik rij twee keer per week, hoef niet te betalen, niet te mesten, en ik leer ZO veel meer dan op een manege Lachen

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 20:18

Daarom zou ik het ook doen! Ik leer gewoon niets meer op de manege en met en bijrijdpaard, kan ik ook meer leren over de verzorging enzo...

Soms hebben goeroes wel eens gelijk...

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:29

Ik betaal er wel voor, maar daar krijg ik lessen voor terug... als ik op een manegepaard zou lessen 2 x per week zou ik duurder uit zijn dus... Lachen

Druk druk druk... Knipoog

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:43

ik betaal er ook voor en als ik op een manege 2 a 3 lessen zou nemen zoui ik meer kwijt zijn dan nu...
en ik rij nu ook elke dag op de manege is het dan maar 2 a 3 keer

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:47

ik heb een verzorgpaard...
Ik rijd elke dag en mag naar buiten, wedstrijden wat ik maar wil...
ik mag ook bij de ponyclub...
ik mag gewoon alles en betaal nix! maar ik ben ook wel een geluksvogel! Bloos

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:52

Ik heb er ook eentje. Ik hoef niets te betalen. Ik mag er niet op naar buiten omdat ze dan heeeeeellll erg druk is en ze schrikt overal van... dus dat is wel logisch dat ik dat niet mag..
Maar ik vind het heel erg leuk!!
Ik zou inderdaad kijken naar wat je met het paard wil doen en dan kijken welke het beste bij je past enz...
En als ik jou was zou ik niet te veel betalen, want ik vind dat je diegene ook helpt omdat ze zelf geen tijd genoeg hebben voor dat paard.
En als je ook verzorgt enz... doe je werk voor hun.. en inruil daarvoor mag je er op rijden, zo kan je het ook zien...

Up to Date is een toppertje

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:53

Ik heb ook een bijrijdpaardje. Ik betaal voor hem en mag dan 3x per week rijden (nu kan het niet want hij is lange tijd kreupel) Uitmesten doe ik ook en ik heb daar totaal geen problemen mee, ik vind het er zelfs bijhoren. Als ik rij mag ik zelf bepalen wat ik doe naar buiten, springen of dressuur. Ik ben heel blij met hem en ik zou hem voor geen goud willen missen.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:02

ik heb 3 bijrijdpaarden...
ik betaal er niks voor
Voor 1 krijg ik zelfs betaald : *LOL*

Maja ik heb gewoon de sleutel van die kast en ik rijd dat paard.....
De eigenaar is blij en ik ook Lachen

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:03

*meld zich ook*

rijd het paard (en soms de pony) van Alikesflame.... en `t is een enorm leuk paard om te rijden en de eigenaresse is ook nog eens OK dan!

zou vooral zeggen zorg dat het klikt met jou en het paard en met jou en de eigenaresse klikt het absoluut niet dan moet je er ook niet aan beginnen... !!!

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:04

ik heb er 3, Schimmeltje is eigenlijk de (laat maar zeggen) meest normale. daar bedoel ik mee dat zei is zoals het geregeld is bij de meeste anderen. ik doe haar 3 keer in de week. ik betaal er niet aan mee (maar voor de meeste paarden/ponys in mijn omgeving word rond de €100,- gevraagt. dus ik heb echt geluk). ik moet wel elke dag haar stal uitmesten, maar daar heb ik totaal geen problemen mee want je krijgt er 100000 keer meer voor terug!! en ik vin ook wel dat je iets voor je paard mag doen en over hebben.

omdat we nog niet zo heel erg lang op haar rijden (ze was nl een half jaar kreupel) mag ik nu 1 keer in de week met haar naar buiten. veder mag ze alleen niet springen, losgegooid worden en gelongeert, maar dat heeft alles te maken met dat ze zolang kreupel was en dus zijn we heel erg voorzichtig!

ik heb eigenlijk weinig afspraken gemaakt met haar eigenares. we houden elkaar bij door een schriftje dat in haar zadelkast licht, zo weten we van ekaar watwe gedaan hebben, of er iets mis is gegaan e.d. maa het gaat naar mijn idee erg goed!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:27

Ik heb een bijrijdpony voor 5 dagen in de week Haha!

» Never give up on the things that make you smile..

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:35

ik heb twee verzorgpony's samen met rainie. ik betaal er niks aan en ik mag met ze doen wat ik wil. we krijgen er soms wel eens voor betaalt, maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet. verder moeten we wel de stallen uit mesten maar dat vind ik helemaal niet erg. we hebben met de eigenaars ook eigenlijk geen afspraken gemaakt... Verward

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:49

Ik heb ook een verzorgpaard en ik heb het baasje heel erg mee, mag er alles van
in het begin was t een heel druk paard maar na een jaar niet meer super loopt ie nu in een jaar tijd alle oefeningen tot de M kan ie weer

maar ik zou kijken wat voor iets zoek je, een wat pittiger paard of een rustige
wat je er mee wil? buiten rijden? dressuur of mee springen?
wat je er voor wil betalen?
en dat je het goed kan vinden met de eigenaar is erg belangrijk!!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:03

Ik heb ook sinds een tijdje een bijrijpaard.
Ik zocht een paard die genoeg kwaliteiten heeft om goed te kunnen mee draaien in de sport en waarmee ik op wedstijden kan gaan.
De merrie die ik nu rij mag ik zo vaak rijden als ik wil en mag ermee in de les rijden en naar wedstijden. Ik hoef geen bijdrage te leveren in de kosten maar de afspraak is dat ik ze als hun niet kunnen ze binnen zet en verzorg.

Als je zoiets doet moet je voor jezelf goed weten wat je presies wil. En kan iemand de verzorging aan je overlaten of moet je nog veel leren over de verzorging en heb je hulp nodig bij het rijden. Wil je vaak kunnen rijden, wil je drussuurrijden , springen of buitenrijden of misschien wil je graag wedstrijden rijden. Ben je bereid de bijkomende werkzaamheden te doen en enz...

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 19:44

Ik wil vooral nog bijleren over paarden, mijn brevetten halen (deden ze bij ons op de manege niet, maar zou mij wel lukken) en liefst veel buitenrijden, als ik het paardje een beetje gewoon is en het paardje mij ook. Voor de rest misschien een beetje dressuur en springen.

Soms hebben goeroes wel eens gelijk...

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:46

ik heb ook een bijrijdponytje! een ijslandertje van 20 jaar. ik heb haar gevonden via www.marktplaats.nl ik rijd alleen recreatief in de duinen en bossen, ik hoef geen bijdrage te leveren, moet alleen zelf m'n duinkaart betalen. ik rij meestal 2x per week en als ik vaker kan vaker en als ik een keer niet kan is het ook niet erg.

toen ik er 1 zocht, keek ik naar of ik er voor moest betalen, hoe vaak ik haar mocht doen, wat voor karakter ze heeft, of er uitrijmogelijkheden zijn, of het niet al te ver is en de werkzaamheden eromheen.

de werkzaamheden er om heen vallen wel mee: uitmesten, voeren, water bijvullen en veel liefde geven!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:32

Heb 2 verzorgpaarden: rij meestal 1, de andere neem ik mee als ik iemand meevraag. Ik heb een trailer tot mijn beschikking, mag er mee weg, regel de smid, koop er alles voor (oa dekens)... en betaal niet. Zou ik ook nooit doen. Paarden worden er zo beter van..aandacht, beweging.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 120 bezoekers