ponykamp bij Manege Jo van Houtem?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Blijenata

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:40

Hoi Patricia,

Het is wel al wat jaartjes geleden, maar in mijn vakanties ging ik altijd op deze manege rijden. Ik ben er ook 1 keer op ponykamp geweest.
Het is een gezellige manege, maar wel echt Limburgs. De eerste keer dat ik er las had, vond ik dat best wel lastig en ik keek maar steeds om mij heen, want sommige woorden snapte ik niet, maar het wend snel en dan krijg je goed les.
De manege is van meneer en mevrouw van Houtem en meneer van Houtem geeft les en zijn vrouw zie je meestal in de kantine (hele vriendelijke vrouw). Hij heeft twee dochters en die geven ook les. Ik heb altijd van hem zelf les gehad, maar op ponykamp van zijn kinderen.

Ze hebben er verschillende paarden en sommige kunnen erg leuk lopen. De pony's vind ik leuker en ik heb altijd op Kuifje en Liesje gereden. Kuifje is een Fjord (en zijn moeder staat er ook) en Liesje is een connamara pony.
De mensen op de manege zijn hartelijk en aardig en je kan ze alles vragen.
Ik heb het er naar mijn zin gehad, maar ponykamp vond ik minder leuk, want we gingen erg laat naar bed en daar kon ik niet tegen, maar als je dat wel kan dan is het erg gezellie.
Je gaat meestal 1 keer per dag buitenrijden en met extreme hitten is dat 's morgens vroeg je bed uit en 's middags ga je meestal in de bak rijden of spelletjes spelen ( zoals zevenkamp)

Ik hoop dat ik genoeg verteld hebt en als je nog wat wil weten, dan vraag je het maar.

Groetjes van Renata.

Blijenata

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:12

Friezen heb ik er niet gezien (Ik ben er wel al twee jaar niet meer geweest hoor) en merens ook niet.

Ik weet wel dat de zoon van de eigenaar een haflinger heeft, maar deze wordt niet ingezet bij de lessen.

Ik denk dat de buitenritten ongeveer 2 uur duren, door een mooi Limburgs landschap en de ene keer iets langer als de andere keer.
En 's middags duurt het meestal een 1 uur, je hebt of les of spelletjes.

Je gaat trouwens ook andere dingen doen op het kamp hoor (zwemmen, spelletjes enz.)

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:38

die manege ligt best bij mij in de buurt.

ik was er voorheen ook aan het denken om heen te gaan,maar ik zou dus niet weten hoe het daar is.

ze hebben wel een website,mischien kun je ze bellen/emailen met je vragen?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Blijenata

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:45

Het is voor mij toch al weer een tijdje geleden, dus het aantal uur rijden kan veranderd zijn. Maar als je eenmaal in de bossen aan het rijden bent lijkt er geen einde aan te komen en je houd ook niet de tijd in de gaten (dus het kan langer geweest zijn), maar je bent wel vaak met je pony bezig.
Oh ja, ze willen wel dat je de pony waar je op rijd super goed verzorgt, want dat vinden ze daar heel erg belangrijk.

groetjes Renata

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:51

Ik ben er vorig jaar nog geweest op ponykamp. Wel met m'n eigen club en eigen paard meegenomen.
De paarden daar werden erg goed verzorgt( tot de knieen in het stro, stallen gewassen met water en zeep, veel weidegang), en je kunt er echt prachtige buitenritten maken.
Ik heb er geen haflingers of merens gezien (wel 1 haflinger van een pensionklant), maar meneer van Houtem vindt ik af en toe maar een rare, je kunt er nog geen zinnig gesprek mee voeren....

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie