wandelen met je veulen....of omgedraaid!!??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:52

Dat is het andere uiterste........... kom nou. Laat een jong paard jong zijn.

Je gaat toch niet met een jaarling die niet luisterd langs een drukke weg wandelen, dat is vragen om problemen.

Dat ze meelopen aan een halster van land naar stal is goed genoeg.

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 00:52

gijsenkim"]
[quote="SpLaSh_ schreef:
Edit 1 : Ik ben het helemaal met Pegassa , Cissie en Pocohontas en deze Topicstarter eens , en wat GijsenKim vindt , dat is haar mening , maar jij zegt zelf dat je lastige paarden op de goede weg heb moeten zetten , nou zet jij mijn paard maar eens op de goeie weg omdat ze hem vroeger aan nix hebben laten wennen...



Ik ben het met Pegassa eens, dus kan jij dit niet zijn......... Ik zeg hetzelfde als zij........ alleen anders geformuleerd

En een paard laten wennen aan herrie........ wat is dat nou voor een onzin....... Dat jouw paard kennelijk lichtgeraakt is karakter........ heeft niet te maken met opvoeding......... wat weet je trouwens van de eerste drie jaar van je paard
[/quote]
EN NOG EEN!!!! Verward
wat weet JIJ van de eerste drie jaar van HAAR paard?????
zucht...
word hier moe van....
einde discussie OK dan! !!??

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:53

Ik denk dat GK het nu NIET meer met Pegassa eens is ..Schijnheilig Toch niet goed gelezen GK ?

Sorry hoor maar na een paar van jou hatelijke opmerkingen kan ik het niet laten om dit te plaatsen...

En pegassa , heb nix aan jou opmerking toe te voegen , van jou zou ik nog wel eens een veulen willen kopen.

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:53

Ohja.en deze methode werkt het beste met hengstveulen die later ook nog eens hengst moeten blijven en dan nog bijvoorkeur volbloeden. Waarschuw me even als je deze 3 jarige gaat inrijden kom ik wel even kijken!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:53

ik vroeg ernaar...........ze wil het niet vertellen........

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:54

Dankje Pocohontas.. eindelijk nog iemand die begrijpt dat je hier een OPPERVLAKKIG oordeel kan geven , maar omdat je nix van mijn paard afweet niet verder kan gaan dan een opervlakkig oordeel en niet meteen iemand de grond inboren en even moet vertellen wat ik allemaal wel niet fout doe...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:54

pegassa schreef:
Ohja.en deze methode werkt het beste met hengstveulen die later ook nog eens hengst moeten blijven en dan nog bijvoorkeur volbloeden. Waarschuw me even als je deze 3 jarige gaat inrijden kom ik wel even kijken!


precies! dit soort sh...it gebeurt te vaak en te vaak zijn de paarden daar de dupe van.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:56

Ik zie het nut er niet van in nee, wat schiet ik ermee op, wat schiet Splash ermee op , en nog beter , wat schiet JIJ er mee op ? jij kan dan misschien nog meer leuke hersenspinsels verzinnen om te denken dat het dan beter kan gaan met Splash .. nee bedankt , mijn methode werkt er goed zoals ik al een paar keer eerder heb verteld... !

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 00:56

als jij ook eens beter leest ,hoeven we hier ook niet verder over te gaan!!
ben vaak genoeg met haar over straat geweest en ze is NORMAAL altyd rustig..
dit was de eerste keer...
zucht....
doei.....

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:57

Sorry GK maar je bent nu wel erg tegendradig , nu ben je het er mee eens dat ze het land opmoeten voor 3 jaar Verward
Of snap ik het niet..

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:57

SpLaSh_ schreef:
En pegassa , heb nix aan jou opmerking toe te voegen , van jou zou ik nog wel eens een veulen willen kopen.


Geloof me Splash ze zijn keurig opgevoed en goud eerlijk.

Waar vind je 8 jarige dekhengsten die tussen de merries op stal en weide staan, even tussen neus en lip door langs alle merries in Ahoy sjokken om vervolgens door 7 jarige meisjes te worden gepoetst??

Wij houden van onze paarden en gaan er eerlijk mee om. En we hebben niet bepaald de makkelijkste bloedlijnen....Zo zie je maar. Haha! Waar een(verstandige) wil is, is een weg.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:59

pegassa"]
[quote="SpLaSh_ schreef:
En pegassa , heb nix aan jou opmerking toe te voegen , van jou zou ik nog wel eens een veulen willen kopen.


Geloof me Splash ze zijn keurig opgevoed en goud eerlijk.

Waar vind je 8 jarige dekhengsten die tussen de merries op stal en weide staan, even tussen neus en lip door langs alle merries in Ahoy sjokken om vervolgens door 7 jarige meisjes te worden gepoetst??

Wij houden van onze paarden en gaan er eerlijk mee om. En we hebben niet bepaald de makkelijkste bloedlijnen....Zo zie je maar. Haha! Waar een(verstandige) wil is, is een weg.
[/quote]

Ik heb maar een ding hieraan toe te voegen :
Zo moet het overal gaan OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:00

Bij ons ook. Ramires, salvador en Marengo staan bekend om hun geweldige karakters........ dekken natuurlijk maar zullen zich altijd gedragen. Ik kan met de heren in de bak rijden met hengstige merries...... en goed ze reageren best wel maar blijven bij me

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:00

SpLaSh_ schreef:
Sorry GK maar je bent nu wel erg tegendradig , nu ben je het er mee eens dat ze het land opmoeten voor 3 jaar Verward
Of snap ik het niet..


Kan jij niet lezen ofzo

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:11

Whahaha, echte paardenkenners hier merk ik al Haha!
Dat je een veulen overal aan wilt wennen, ok, daar kan ik inkomen. Dat je het op de verkeerde manier doet, en je veulen daardoor leert dat hij sterker is dan jij, das erg vervelend. daar krijg je later grote problemen mee.
dat je dat dan wilt oplossen met een bit in de mond van een 1,5 jarige vind ik totaal van de zotte, het is het overduidelijke bewijs van je eigen onkunde. dit is inderdaad de beste manier om ziekenhuisbedden vol te krijgen.

als je dan toch met een veulen buiten wilt lopen, moet je dat zo doen dat je ten allen tijde de baas bent, en niet als je al half bang bent voor de reacties van je eigen veulen. dat voelt zo'n dier, en daar maakt hij geheid misbruik van.
dan kun je hem beter tot zijn 3e op het land laten staan en tegen die tijd door een proof laten beleren.
inprenten is leuk, maar je moet wel weten waar je mee bezig bent.
in dit topic zie ik een hoop mensen die dat niet weten en maar wat aanklooien.
Succes ermee, en sterkte voor het veulen.

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:13

Gelukkig maar dat ik na 30 jaar inmiddels weet waar ik mee bezig ben!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:13

gijsenkim"]
[quote="SpLaSh_ schreef:
Sorry GK maar je bent nu wel erg tegendradig , nu ben je het er mee eens dat ze het land opmoeten voor 3 jaar Verward
Of snap ik het niet..


Kan jij niet lezen ofzo
[/quote]

Ik denk dat IK dat wel kan , maar ik denk dat jij sommige berichten niet helemaal BEGRIJPT... Wow!

En nu moet je echt gaan stoppen.. Stoom uit je oren

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:15

weltruste

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:17

mag ook pas 18 jaar proffessioneel meedraaien

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:18

Ons verzorgveulen van 6 maanden die laat jou gewoon uit in plaats van jij haar. Ze is nog wel te houden en loopt ook netjes met je mee als je dat wilt(behalve als ze een irritante bui heeft) We hebben er al vanaf het begin laten wennen aan het halster en meelopen naast mammie en het gaat nu harstikke goed.
Misschien kan je ook aan een hengstenketting denken(ik weet niet of dat al genoemd is ben lui) En ik zou eerst beginnen met over het erf/weiland lopen en daarna auto's kijken en als ze dat niet meer eng vinden kan je op de weg.
Groetjes Flapper,Ldwtje en Jacqje4ever

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:18

dat is bij elkaar al.... slik.....48 jaar ervaring.hihihihi

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:22

SpLaSh_"]
[quote="gijsenkim"][quote="SpLaSh_ schreef:
Sorry GK maar je bent nu wel erg tegendradig , nu ben je het er mee eens dat ze het land opmoeten voor 3 jaar Verward
Of snap ik het niet..


Kan jij niet lezen ofzo
[/quote]

Ik denk dat IK dat wel kan , maar ik denk dat jij sommige berichten niet helemaal BEGRIJPT... Wow!

En nu moet je echt gaan stoppen.. Stoom uit je oren
[/quote]
misschien moet jij gaan stoppen?
je hebt wel een erg grote mond. Je kunt het oneens zijn met iemand anders, maar je kunt iig beleefd blijven.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:23

Ik denk dat jij de vorige pagina's niet hebt gelezen Maar dat geeft niet, ik was namelijk al gestopt Knipoog

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:26

ik denk het wel, en het viel me nl op dat je vrij grof reageerde, maar goed, dat kan misschien zijn omdat ik gewend ben om beleefd te zijn tegen mensen die ik niet ken.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:29

Ja ik ook , was ik ook , heb heel beleefd gezegd dat ik niet meer zou reageren omdat ik vond dat ik me niet moest gaan verdedigen tegenover GK.
Toch nog een paar reacties erop gegeven omdat ik vond dat er een paar dingen recht moesten worden gezet, en toen kreeg ik te horen dat ik mezelf voor joker zette en dat ik niet kon lezen.. ik ben daarvoor verder toch redelijk beleefd gebleven..
En ik ben echt altijd beleefd tegen mensen die ik niet ken , maar dan moet voor mij en mijn mening toch ook een beetje respect kunnen worden opgebracht...