wie zit op school en betaalt zn eigen paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 18:35

Ik doe het allemaal.

Ik ga 1 dag in de week naar school (best zwaar)
Ik werk de overige 4 dagen.

En betaal mijn paard totaal alleen. *LOL*

En vind het, het allemaal helemaal waard *LOL* OK dan!

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:15

Wij hebben Celvin van onze ouders gehad op de voorwaarde dat we hem zelf zouden onderhouden en dat doen we dus ook.

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:17

Betaal mijn manneke ook helemaal zelf Lachen
Mijn moeder betaald soms de hoefsmid kosten voor me...

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:27

Ik zit ook op school, HAVO 4, en heb gelukkig een verzorgster die mn paardje buiten en binnen zet.
Ik betaal 25 euro van de 55 stallingskosten, ik zit niet op nog een andere sport, dus betalen mn ouders een gedeelte. Voer etc moet ik wel allemaal zelf betalen Boos!

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:30

ik heb een eigen pony die ik heb helemaal zelf moet betalen. ik moest hem ook zelf kopen. ik zit ook op school dus soms heb ik bijna geen tijd maar ik ga er wel elke dag heen en probeer ook elkedag te rijden *LOL*

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 19:56

ik studeer en heb nu 3 pony's. Waarvan ik er 2 deel met iemand en de ander deel ik met mn zus en die wordt ook deels onderhouden door famillie. Ik heb een bijbaantje op zaterdag. Ik denk dat ik nu gemiddeld ongveer 150 euro per maand kwijt ben aan alle 3. Van de zomer wordt dat een stuk minder want dan staan mijn merrie en veulen op de wei en dat is veel goedkoper dan de boxhuur. Het nadeel is dat ik nu bv geen auto kan kopen en af en toe niet uit kan. Voor vakanties zal ik echt hard moeten sparen, is bijna onmogelijk dus. Maar dat is een keus die je maakt, of een pony, of uitgaan, auto en vakantie. Ik heb liever een pony.... (of 3, maar dat is beetje uit de hand gelopen, was niet echt de bedoeling)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:02

Ikke Haha!. Ik moet nu iedere maand 140 euro neerleggen voor stalgeld. Daarbij 20 euro lesgeld in de maand, 1 x in de zes weken hoefsmid 55 euro. De veearts kosten zijn vorig jaar de pan uitgerezen en daarbij heb ik nog een heftige verslaving aan shabrakken kopen.

Gelukkig kan ik het allemaal betalen (zomer werk ik heel hard om de winter door te kunnen komen, nu werk ik alleen in de weekenden). Wanneer ik het niet meer kan betalen, schieten mijn ouders er vast wel een beetje bij in denk ik. Iedereen is hier namelijk verliefd op MIrk Lovers Haha!

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:04

ik betaal eerdere maan €300 stal en om aftelossen ik loop s'ochtends vorge een krantenwijk en van de zomer ga ik een een restaurant werken dat is wel leuk ik ben echt super blij met mijn paard en heb er echt geen spijt van dat ik hem heb gekocht en idd een aantal dingen kan je nou gwoon niet meer zoals iedere week uitgaan enzo, maar dat vind ik niet zo erg Knipoog

AlaydaJarig

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:22

Ik betaal ook alles zelf...
Mijn vorige paardje betaalde mn ouders maar nu vinden ze het mn eigen keus.. Het is dus mijn verantwoording. Ik heb wel veel geluk dat ze de helft van het stalgeld betalen, scheelt toch weer. Maar ja, dierenarts, hoefsmid, het is een hele uitgave! Maar ik heb het er graag voor over hoor!!!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:24

ik betaal allesz zelf
ik zit op schoool en werk 17 tot 21 uur in de week

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:34

Ik zit ook nog op school (hogeschool) en moet ook alles zelf betalen, mijn paard heb ik gekregen maar de rest betaal ik allemaal zelf. Ik ga dan ook speciaal vakantie werk doen alleen om mijn paard te kunnen onderhouden. Vind het eigenlijk goed dat ik zoveel zelf moet doen, dan leer je teminste verantwoordelijkheids gevoel en met geld omgaan.

bianca5055

Berichten: 311
Geregistreerd: 08-10-02
Woonplaats: nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:36

Ik studeer ook en betaal alles zelf. Dus stallingskosten, veearts, hoefsmid, leuke extra's en de lessen. En natuurlijk mijn eigen studie betaal ik ook nog. Daarvoor heb ik dan wel 2 bijbanen. Voor de eerste bezorg ik kranten (heb in totaal 3 wijken en moet wel erg vroeg op) en ik werk zaterdags op de manege waar mijn haflinger staat als stalmeester. Eerst werkte ik ook vrijwel alle zondagen op de manege maar dat werd op een gegeven moment toch wel echt te veel.
Je moet er wel af en toe wat voor laten maar dat is het zeker waard. Ik zou namelijk nu ondehand wel mijn rijbewijs willen maarja.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:47

ik heb mijn paard voor de helft, zit op de middelbare school en betaal alles zelf, behalve de stalling. Heb het paard ook zelf betaald, beetje verwend dus Knipoog

Kurby

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:57

Ik werk nu al een lange tijd en heb zelf me paard betaald. Ik hoef niets te betalen want me pa betaald alles voor me beesje Haha!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:37

Jits schreef:
Ik zou graag een paard kopen, maar ik studeer nog en kan het (net) niet opbrengen. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die 8 uurtjes per week werken en daarvan een paard kunnen betalen. Verdienen die zoveel of hebben die hun paard zo goedkoop staan?


Ik heb studiefinanciering, laagste bedrag thuiswonend. Ik werk idd 8 uur per week, haha. Daarmee verdien ik 4 euro per uur ofzo?
Verder krijg ik standaard van mijn ouders een vast bedrag per maand, waarom weet ik niet. Wilden ze gewoon.
En ik mest elke dag 1 stal extra bij, die volpension staat. Daardoor gaat mijn stalhuur flink omlaag. Ik pas op de kindjes van de stalhouder en ik betaalde de afgelopen maanden 15 euro ipv de 125 euro stalgeld....
Ik ga nu meer werken en dan heb ik nog meer te besteden. Maar ik kan het wel rond krijgen, eigenlijk. (heb ook lieve ouders, die dingen willen voorschieten Knipoog )

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:45

Citaat:
Ik heb studiefinanciering, laagste bedrag thuiswonend. Ik werk idd 8 uur per week, haha. Daarmee verdien ik 4 euro per uur ofzo?
Verder krijg ik standaard van mijn ouders een vast bedrag per maand, waarom weet ik niet. Wilden ze gewoon.
En ik mest elke dag 1 stal extra bij, die volpension staat. Daardoor gaat mijn stalhuur flink omlaag. Ik pas op de kindjes van de stalhouder en ik betaalde de afgelopen maanden 15 euro ipv de 125 euro stalgeld....
Ik ga nu meer werken en dan heb ik nog meer te besteden. Maar ik kan het wel rond krijgen, eigenlijk. (heb ook lieve ouders, die dingen willen voorschieten )


O vandaar. Maar het stalgeld is bij jou ook echt weinig. Bij mij in de buurt betaal je al snel 200 a 250 euro per maand. Boos!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:11

mischien kan je op de pensionstal/manege waar je gaat staan werken? zoals uitmesten voeren enz enz

ik heb een verzorgpony moet ik 35E in de maand voor betalen lukt me ook en ik krijg maar 20E in de maand vraag me niet waar ik t geld vandaan haal Verward

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:46

Ik werk 34 uur per week om mijn twee pony's en mijn shet te onder houden maar ik betaal ook echt alles stalling, voer, hoefsmid, inenting, enz enz.
En geloof mij het kost bizar veel geld en eerst had ik het makkelijk , betaalde mijn mama alles *LOL* maar nu mot ik het zelf doen. en o, ja ook moet ook nog kostgeld bij mijn mama betalen Boos! en Ik Red het altijd echt maar net met al mijn geld. Heb nu soms al geldzorgen en dan ben ik nog maar 18 erg he . maar als ik dan bij mijn paardjes ben dan denk ik altijd maar weer' hier doe ik het allemaal voor en ik zou niets liever willen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:07

ik betaal ook alles zelf. ik werk halve dagen en ga s avonds naar school. nu heb ik het geluk dat mn stalling niet zo duur is en dat ik er veel voor terug krijg.
volgend jaar ga ik aan mn hbo studie beginnen en ga ik ook op kamers. dat wordt dus kei en keihard werken..
ik heb geen sponsors in de zin van pappa's en mama's of opa's en oma's.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:08

ik werk ook wel wat meer uurtjes dan 8 Lachen
andetrs zou ik het ook niet redden!
en tja ik laat er wel allemaal dingen voor...

wie betaald net als ik ook zijn eigen schoolgeld?

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:35

Ik moet nog een jaar studeren en moet voor dat laatste jaar mijn schoolgeld zelf betalen. Ik heb daarvoor een lening bij de IB-groep, betaal je toch bijna geen rente over. Het schoolgeld van de vorige drie jaren hebben mijn ouders betaald.

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:20

Ik studeer en betaal alles aan mijn paard alleen, studiegeld wordt betaald, boeken niet. Verder woon ik op kamers en betaal dat ook zelf (eigenlijk betaal ik alles zelf) Daarvoor moet ik wel minimaal 16 uur in de week werken, maar dat is het super waard, zou nooit mijn paardje weg willen doen...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 20:22

jeej wat een harde werkers...
haha als ik weer naar school ga dan moet ik wel mee betalen..waarschijnlijk de helft..
maar jah met studie financiering enzo hoop ik dat ik het ga redden..
maar ik heb sowizo een goedkope wei waar ik em zo op kan zetten..anders gaat ie wel bij pension waar me moeder rijdt..maar dat is niet zo duur..

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:25

Nou ik moet dus ook de helft aan stallingskosten betalen, hoefsmid, DA , voer. En het is nu dus echt niet meer op te brengen :'( Waarschijnlijk moet ik haar weg doen...

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:48

ik betaal ook alles zelf. heb me paard ook zelf gekocht! ik vind het niet erg. ik weet waar ik voor werk. zit vijf dagen per week op school (Pabo) en ben pas over drie jaar klaar. ik vind het niet erg hou niet va uitgaan. en geef verder weinig geld uit.
ik kan alleen niet tegen een iemand bij mij op stal. voor degene word alles betaald. en degene komt zo amper bij haar pony ze begrijpt niet wat het allemaal kost. ze kent geen waarde van het geld. ik wel en ik ben er trots op dat ik keihard moet werken voor mijn paard. bikkel!!