Klophengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:20

Een klophengst kan wel degelijk vruchtbaar zijn!

Pony bij ons op stal was een klophengst, maar heeft toch echt 2 kinderen!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:27

Supertje schreef:
(Snap je het nog?)


Het wordt wel lekker ingewikkeld zo Clown Haha!

Maar ik denk dat ik hem snap, in principe wordt dus iedere hengst waar 1 of beide ballen niet zijn ingedaald, een klophengst genoemd?
Ik dacht nl. dat men die gewoon een hengst noemt, pas wanneer er een castratie heeft plaatsgevonden waarbij niet beide ballen weggehaald zijn dat ze dan pas een klophengst genoemd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:16

Wat ze dus hadden gezegd is dat hij klophengst is geweest..zware operatie...goed bovenop gekomen...

Dus hier is dan ook de rondzwevende bal "weggehaald"?? Is dat hem..

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:28

yep, als hij bij de castratie echt op de tafel heeft gelegen dan is ook de ''zwervende'' bal weggehaald,deze is zo groot als een ei.

die operatie is erg zwaar en risicovol en daarna erg pijnlijk.
i now,ik heb ervaring met een CRYPTOGENE KLOPHENGST.

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:43

Teelballen hangen in hun zak buiten het lichaam omdat bij een wat lagere dan lichaamstemperatuur meer zaad wordt geproduceerd en dit langer levenskrachtig is.
De niet-ingedaalde teelbal, die dus nog in de buikholte zit, heeft uiteraard de hogere lichaamstemperatuur en produceert daardoor minder vruchtbaar sperma, maar, WEL VRUCHTBAAR sperma! Hij wil dus niet alleen dekken door de nauwelijks verminderde hormoonproductie, hij is nog steeds vruchtbaar, zij het verminderd.

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:38

Die operatie viel bij de ponies bij ons op stal wel mee hoor, dr waren er 3 die klophengst waren en bij 2 waren er helemaal geen complicaties en bij de derde moest ie wat langer op de kliniek blijven (hij had dan ook 2 ballen verstopt)